Opis patcha 1.01 Valorant – Zmiany Sage, trybów gry, wiele poprawek i więcej
Co zmieni się w aktualizacji dla Valorant o numerze 1.01?
W nowej aktualizacji deweloperzy skupiają się na poprawie wydajności, płynniejszej walce, balansie rozgrywki i dodaje kilka nowych kul porozrzucanych po mapie w trybie Spike Rush.
Przypomnijmy, że opis nie oznacza wprowadzenia aktualizacji. Serwery dopiero przejdą przerwę techniczną, prawdopodobnie dzisiejszej nocy.
Oczywiście patch 1.01 jest mniejszy, ale mimo to chcemy, aby dzięki niemu wzrosła wydajność gry. Tym razem zależy nam na osiągnięciu płynniej przebiegających starć i dalszej optymalizacji rozgrywki w przypadku urządzeń z górnej półki.
Nasz najnowszy tryb, Gorączka Spike’a, dostaje zastrzyk nowych rodzajów kul, z którymi można eksperymentować. I tak np. Kula Złotej Broni pozwala na szybkości zabić kogokolwiek jednym strzałem.
A do tego Sage zostaje osłabiona. Wcale nie prześladujemy uzdrowicieli, słowo harcerza.
ROZGRYWKA I WYWAŻENIE
SAGE
- Zasięg rzucania Kuli Bariery zmniejszono z 20 do 10 metrów.
- Będąca strażniczką Sage powinna najskuteczniej sprawdzać się w roli obrończyni terytorium, które jest już pod jej kontrolą. Wynoszący 20 m zasięg rzucania umożliwiał Sage agresywne zajmowanie neutralnego obszaru w sposób, który był niezgodny z rolą przewidzianą dla tej bohaterki w Valorant. Ograniczenie zasięgu nie zmniejszy siły Sage podczas obrony jej stanu posiadania, ale zredukuje skuteczność ekspansji tej postaci.
AKTUALIZACJE MAP
Ascent
- Naprawiono kilka miejsc, w których broń przenikała przez elementy otoczenia oraz usunięto błędy związane z przebijalnością ścian.
Wszystkie mapy
- Zmodyfikowano kilka nazw wywołań, by lepiej odpowiadały terminologii graczy.
AKTUALIZACJA GORĄCZKI SPIKE’A
- Od teraz każda gra w Gorączce Spike’a będzie zawierać zestaw pięciu losowo wybranych kul.
- Kula z pełnym ultem będzie zawsze dostępna.
- Cztery z pozostałych siedmiu typów kul zostaną dobrane losowo.
- Wybrane rodzaje kul będą widoczne w zawierającym opis widżecie zarówno podczas wyboru postaci, jak i przed rundą.
Nowe rodzaje kul
- Kula Zdrowia — zapewnia całej drużynie odnowienie zdrowia (natychmiast).
- Czas trwania: 20 s.
- 12 PZ na sekundę (3 PZ na aktywację).
- Efekty dźwiękowe/efekty wizualne są odtwarzane tylko podczas faktycznego leczenia.
- Czas trwania: 20 s.
- Kula Podstępu — powoduje Paranoję u wrogiej drużyny w 3 sekundy po przejęciu kuli.
- 10-sekundowe osłabienie.
- Wizja jest znacznie ograniczona (następuje też lekkie przesunięcie pola widzenia).
- Dla dotkniętych tym efektem graczy są odtwarzane odgłosy fikcyjnych kroków i strzałów.
- Minimapa jest wyłączona.
- Złota Broń — gracz, który przejął kulę, zyskuje Złotą Broń.
- Jeden strzał zabija.
- Perfekcyjna celność niezależnie od okoliczności.
- Agent porusza się z prędkością noża.
- Broń ma tylko jeden pocisk w komorze i 2 zapasowe naboje.
- Zabójstwa zapewniają dodatkowy pocisk.
Inne
- HUD widoczny przed rundą zyskuje nowy element prezentujący broń i rodzaje kul, które mogą pojawić się w aktualnej rundzie.
- Od teraz gracze otrzymują 1 punkt ulta za zdobycie dowolnej kuli.
AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI
W tym patchu nasze wysiłki skupione na wydajności mają na celu zwiększenie płynności walki i ogólną poprawę wydajności w przypadku urządzeń z wysokimi parametrami. Gra powinna wyglądać jeszcze płynniej podczas starć, a wiele scen powinno mieć średnio więcej FPS-ów (w zależności od parametrów komputera).
- Wydajność walki: usunęliśmy szereg usterek powodujących spadki liczby klatek w trakcie walki.
- Skórki w przypadku dziewięciu na dziesięciu graczy nie były wstępnie wczytywane w grze. Gracz, który po raz pierwszy natknął się na taką skórkę podczas rozgrywki, doświadczał spadku liczby klatek.
- Zmniejszyliśmy częstotliwość występowania spadku liczby klatek w sytuacjach, gdy wywołanie zabójstwa zostało dodane do HUD-a lub z niego usunięte.
- Poprawiliśmy wydajność niektórych elementów HUD-a Viper, które pod tym względem szwankowały.
- Więcej FPS-ów na komputerach o średnich i wyższych parametrach: zwiększyliśmy też wydajność, z jaką procesory przetwarzają dotychczas problematyczne fragmentu kodu. Urządzenia z niższymi osiągami skorzystają z części tych ulepszeń, ale tylko w trakcie walki.
- Dodaliśmy obsługę wielowątkowego renderowania w przypadku komputerów z górnej półki. Jeżeli maszyna gracza dysponuje parametrami umożliwiającymi korzystanie z wielowątkowego renderowania, w menu jakości grafiki pojawi się nowa opcja włączenia/wyłączenia tej funkcji. Będzie ona domyślnie uruchomiona na sprzęcie o wysokich parametrach.
- Renderowanie wielowątkowe zwiększa wydajność w scenach, w których koszt obsługi obiektów wymagających renderowania przewyższa koszt symulacji gry oraz faktyczny koszt renderowania sceny ponoszony przez procesor graficzny. Opisane okoliczności występują najczęściej podczas ruchu przez sceny z wieloma widocznymi obiektami (np. strefy odrodzenia atakujących na mapie Split) oraz w sytuacjach, gdy symulacja gry nie jest zbyt pracochłonna (np. na strzelnicy, poza walką itp.).
- Wielowątkowe pola widzenia; od teraz pola widzenia na minimapie będą w miarę możliwości przetwarzane w innym wątku.
- Duża optymalizacja efektów wizualnych na wszystkich mapach, dzięki której spadło zużycie zasobów procesora na cząstki, których symulowanie przejął procesor graficzny.
- Przeprojektowaliśmy statystyki wydajności klienta, aby zawierały bardziej szczegółowe zestawienie czasów klatki.
JAKOŚĆ ROZGRYWKI
- Lotka zwiadowcza Sovy będzie działać konsekwentniej i odsłoni tylko część wrogów za ścianą.
- Dodano ustawienie umożliwiające stałe wyświetlanie ekwipunku.
- Sygnały nie będą już pojawiać się nad sojusznikami i wrogami, gdy zostaną umieszczone za nimi.
- Wyjście z gry prezentuje teraz ostatnio ogrywaną mapę, zamiast Brimstone’a i Sage wchodzących do teleportera.
- Podczas zmiany postaci na strzelnicy wykorzystywany jest lżejszy i bardziej wydajny interfejs użytkownika niż podczas rozpoczynania właściwej gry.
- Misje na ekranie końca gry są teraz ułożone według ich ukończenia i rodzaju.
- Dokonano drobnych usprawnień wizualnych nagród za kontrakt i Przepustkę bojową w widżecie postępu, umieszczonym w górnej części ekranu.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd powodujący, że przejrzyste cząstki (takie jak warstwy dymu) były widoczne przy krótkowzroczności Reyny.
- Naprawiono efekt wizualny zasłaniający ekran Reyny, która korzystała z lunety podczas leczenia.
- Nadmiarowo przywrócone, maksymalne zdrowie Reyny nie będzie już wynosić 151 pkt.
- Kamery szpiegowskie Cyphera umieszczone na framudze teleportera na mapie Bind nie będą już wyświetlać widoku pod ziemią.
- Od teraz Cyberklatka Cyphera nie powoduje, że drzwi teleportera na mapie Bind pozostają otwarte.
- Od teraz wskaźniki obszarów efektów Strzały Zwiadowczej Sovy i Rzutu Okiem Reyny pokazują się na minimapie wroga tylko wówczas, gdy gracz lub jego sojusznicy są blisko miejsca poddanego działaniu tych efektów.
- Poprawiono sygnał wejściowy oraz rozmaite elementy interfejsu sterowania agentem widoczne dla obserwatorów.
- Naprawiono błąd powodujący, że ręce zabitego gracza widoczne z perspektywy pierwszej osoby unosiły się w powietrzu.
- Naprawiono błąd powodujący, że aktywowanie graffiti mogło skutkować wyjściem z widoku celownika podczas strzelania.
- Naprawiono błąd dotyczący ustawienia smug po pociskach; poza tym działające ustawienie w przypadku niektórych broni wyłączało nie tylko smugi, ale i płomienie wylotowe.
- Naprawiono błąd powodujący, że kursor myszy migotał, gdy znalazł się nad tablicą wyników.
- Naprawiono błąd powodujący, że zegar rundy niedokładnie wyświetlał milisekundy.
- Naprawiono błąd powodujący, że w przypadku niektórych skrótów klawiszowych ostrzeżenia dotyczące konfliktów skrótów były wyświetlane nieprawidłowo.
- Naprawiono błąd u obserwatorów, w wyniku którego pierwsza osoba obserwowana w grze nie miała zdjęcia postaci.
- Usunięto problem z broniami automatycznymi, które czasami podczas krótkich serii ostrzału nie wyświetlały smug lub nie emitowały efektów dźwiękowych.
- Naprawiono błąd powodujący, że pasek rozbrojenia był wyświetlany podwójnie.
- Naprawiono błąd powodujący, że urządzenia i ustawienia wejścia/wyjścia głosowego nie zachowywały się pomiędzy rozgrywkami.
- Naprawiono wiele błędów lokalizacyjnych na ekranach końca gry.
- Naprawiono kilka błędów wizualnych na ekranach końca gry.
- Usunięto problem z szepczącymi graczami używającymi tej samej nazwy/wprowadzono ogólne ulepszenia bezpośrednich wiadomości.
- Poprawiono działanie wiadomości informujących o błędach w usłudze czatu.
- Menu ustawień jest teraz panoramiczne.
- Wybranie KOLEKCJI na stronie agentów przenosi teraz poprawnie z powrotem na stronę arsenału.