Opis patcha Valorant 0.49 – Zmiany Omena, rankedy, aktualizacje map, interfejsu i więcej
Zgodnie z przewidywaniami, do gry trafi dzisiaj nowa aktualizacja, oznaczona jako 0.49. Oto jej opis.
Można z dużą pewnością powiedzieć, że podobnie jak w League of Legends, tak i w Valorancie aktualizacje będą miały miejsce we wtorki. Oczywiście patch nie wychodzi w tym momencie, a będzie potrzebował dodatkowej przerwy technicznej. Ta zapewne odbędzie się w nocy.
Aktualizacja postawiła między innymi na uprawienia Omena. Wiele osób niepokoiło się zapowiedzianymi przez Riot zmianami, natomiast są to bardziej poprawki, niż ogromne zmiany balansu. Teraz postać będzie wrażliwa od razu po opuszczeniu swojej postaci cienia, za to trudniej będzie go usłyszeć.
Oprócz tego zmieniono kilka rzeczy, o które prosili gracze w kwestiach interfejsu. Dodano znaczniki dźwięku nad postaciami, które mówią, dodano nowy przycisk „Graj ponownie” etc. Poniżej znajduje się pełny opis.
Warto wspomnieć, że serwery ponownie będą wyłączone w tych samych godzinach, czyli od 3:00 do 9:00.
Rozgrywka i balans
Omen
- Omen natychmiast staje się wrażliwy i nie pozostaje ciemny po opuszczeniu swojej alternatywnej postaci cienia.
- Jeżeli napotkaliśmy wrogiego Omena, który używał superumiejętności, ciężko było odróżnić kiedy możemy go zlikwidować, a kiedy po prostu odeślemy go z powrotem.
- Promień rozchodzenia się dźwięku teleportu Omena (From the Shadows / Z Cieni) został zmniejszony do 2250.
- W skrócie musisz być bliżej Omena, aby usłyszeć, gdzie się teleportuje, ponieważ stał się wrażliwszy na ataki i znacznie łatwiejszy do skontrowania.
Aktualizacja bohaterów
- Omen
- Aktualizacja elementów wizualnych
- Breach
- Aktualizacja elementów wizualnych
Aktualizacja map
- Dodano zasłony na górze podwójnych drzwi na Heaven, które wykorzystywała Sage do podglądania i likwidowania przeciwników przez szpary.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający Cypherowi umieszczenie kamer na głównych skrzynkach na A.
- Wiele poprawek geometrii na Haven, Bind i Split, naprawa exploitów i optymalizacji.
- Zaktualizowano materiały na Bind i Haven, aby stworzyć bardziej spójne powierzchnie.
- Zmieniono kolor radianitowych skrzyń w celu ujednolicenia ogólnej grafiki.
Nowe tryby gry
- Dodano tryb rywalizacji oraz matchmaking rankingowy, które odpalone zostaną w niedalekiej przyszłości.
- Oznacza to tyle, że rankedy zostaną włączone w momencie, gdy serwery będą na pewno stabilne.
HUD i Ul
- W grze
- Nowy wizualny wskaźnik kierunku, z którego otrzymujemy obrażenia.
- Nowe efekty wizualne informujące o niskim poziomie zdrowia i małej ilości pocisków w magazynku.
- Usunięto portret postaci z ikony minimapy gracza, aby lepiej odróżnić ikonę gracza. Otrzyma ona dodatkowy kolor i połysk w przyszłości.
- Aktywność głosowa jest teraz pokazywana nad głowami sojuszników.
- Dodano kolor do ikony Spike nad głową sojusznika, aby ułatwić rozpoznanie go.
- Naprawiono działanie ikony nad głowami sojuszników, informującej o dostępności superumiejętności, która wyświetlała się jako naładowana po zdobyciu jednego punktu.
- Pingi blakną kiedy gracz na nie nie patrzy. Wcześniej blaknął tylko tekst.
- Poza grą
- Przeniesiono przycisk „Graj Teraz” z panelu społeczności do ekranu odtwarzania i zmieniono jego nazwę na Start.
- Przycisk „Trening” został przeniesiony z panelu społeczności na ekran odtwarzania.
- Dodano przycisk „Graj Ponownie” na ekranie końcowym gry.
- Umożliwiono kliknięcie palety wysuwanej w widżecie postępu nawigacji.
- Ułatwiono klikanie głównych przycisków nawigacyjnych.
- Dodano opcję umieszczenia minimapy, aby strona startowa znajdowała się na dole.
- Dodano opcję stałego umieszczenia strony atakującej na dole i broniącej na górze minimapy.
- Dodano podpowiedzi, które pokazują nazwy elementów po najechaniu myszką na miniaturki w zakładce „Kolekcja”.
- Poprawiono szybkość przewijania panelu społecznościowego.
- Skrócono okno podglądu celownika w ustawieniach, aby uzyskać więcej miejsca dla sterowania.
Poprawa QoL
- Dodano możliwość rezygnacji z gry niestandardowej dla wielu graczy. Użycie przycisku „Opuść Mecz” w menu ESC pozwoli na stałe opuszczenie meczu bez nałożenia kary. Natomiast opuszczenie niestandardowej gry w jakikolwiek sposób (alt + f4, zamknięcie procesu itp.) pozwoli na ponownie wrócenie do gry.
- Zaktualizowano systemu dźwięków, tak aby gracze słyszeli ich realistycznie położenie.
- Gracze, którzy porzucają menu wyboru agenta, unikają jego wyboru, będą teraz podlegali karom — czasowe ograniczenie ponownego dołączenia do kolejki.
- Dodano możliwość aktywnych graczy Valorant w grach Riotu.
- Dostosowano interfejs panelu społecznościowego, aby pomieścić dodatkową przestrzeń.
- Dostosowano interfejs na końcu gry, aby pomieścić dodatkowe widgety.
- Opcja odradzania botów treningowych na strzelnicy została przeniesiona z menu F3 do przełącznika na mapie.
Oprócz tego wprowadzono kilkadziesiąt poprawek błędów, które nie dawały spokoju graczom. Teraz powinno się grać zdecydowanie przyjemniej. Riot zadbał o naprawdę małe szczegóły, jak animacje podczas kolizji graczy, czy problemy z kupowaniem broni w konkretnych sytuacjach.
Naprawione błędy w grze
- [Phoenix] Naprawiono błąd, w wyniku którego Phoenix był teleportowany z powrotem do urządzenia zaciskowego przy drabince linowej, jeśli zginął, mając aktywne Drugie Podejście podczas trzymania urządzenia zaciskowego, a następnie został przywrócony do życia.
- [Phoenix] Naprawiono błąd, w wyniku którego przez krótką chwilę po zakończeniu działania Drugiego Podejścia Phoenix mógł otrzymać obrażenia dokładnie w miejscu, w którym ta superumiejętność przestała działać.
- [Viper] Zaktualizowano wygląd Toksycznej Zasłony Viper na minimapie, by widoczne były przerwy w samej zasłonie.
- [Viper] Naprawiono błąd, w wyniku którego Viper mogła anulować animację Gniazda Żmij.
- Komunikat „Spike podłożony” nie rozbrzmiewa już po zakończeniu rundy, a komunikat o jej zakończeniu już się wyświetla, wyraźnie sygnalizując wynik rund, w których podłożono Spike’a po „gwizdku”.
- Naprawiono komunikat „Niosący Spike’a zabity”, by nie był także widoczny komunikat „Sojusznik rozbraja Spike’a”.
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego broń unosiła się w powietrzu przed graczami — to było zbyt straszne.
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego modele graczy widziane z perspektywy trzeciej osoby ulegały desynchronizacji w stosunku do serwera po dwukrotnym wciśnięciu rozbrajania, przez co niektóre strzały bywały niecelne.
- Naprawiono błąd związany z celowaniem, w wyniku którego osoby grające z niską czułością kursora doświadczały drobnych spadków przy poruszaniu myszą.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po anulowaniu podłożenia Spike’a lub podniesienia kuli odgrywana była niewłaściwa (wolniejsza) animacja ponownego użycia, co dawało wrażenie możliwości oddania strzału dużo szybciej po anulowaniu (sam czas był poprawny, jednak animacja błędna).
- Naprawiono nazwy regionów map widoczne pod minimapą, by wyświetlały się poprawnie.
- Zaktualizowano strzał alternatywny broni Bucky, by zadawał obrażenia natychmiast.
- Dotychczas pocisk wystrzelony strzałem alternatywnym mógł zabić wrogów nawet chwilę po śmierci użytkownika. Żadna inna broń nie działa w ten sposób, dlatego tutaj wykorzystujemy tzw. „hitscan”.
Naprawione błędy w kliencie gry
- Naprawiono błąd, który pozwalał graczom kupować przedmioty niedostępne w ich sklepach.
- Naprawiono błąd, który pozwalał graczom używać nieposiadanego ekwipunku.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ustawienia wyświetlania były zastosowane ponownie po dołączeniu/opuszczeniu gier, co w rzadkich przypadkach mogło przesuwać okno lub zmienić tryb wyświetlania.
- Wygładzono poruszanie podczas kolizji między graczami.
- Naprawiono wskaźnik stabilności sieci, który był widoczny nawet w przypadkach, kiedy go wyłączono.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Spike mógł utknąć w różnych obiektach na mapach.
- Aby podnieść Spike’a, nie musi się on znajdować w polu widzenia, jeśli został zakryty przez gracza.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Spike czasami stawał się nie do odzyskania.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający niektórym graczom wysyłanie zgłoszeń.
- Naprawiono różne rodzaje błędów połączenia z czatem głosowym.
- Naprawiono różne rodzaje błędów połączenia z czatem tekstowym.
- Naprawiono różne rodzaje błędów związanych z niepoprawnym wyświetlaniem stanu gracza w panelu społeczności.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektórzy gracze nie mogli ponownie dołączyć do kolejki po rozegraniu gry, jeśli nie zalogowali się na nowo.
- Naprawiono błędy związane z otrzymywaniem zaproszeń do grupy.
- Naprawiono przezroczyste ikony kart graczy w lobby gry niestandardowej.
- Naprawiono resetowanie się sterowania czatu głosowego w ustawieniach.
- Naprawiono domyślne ustawienie głosu na transmisję automatyczną dla gry niestandardowej.
- Naprawiono błąd polegający na przerywaniu głosu podczas nawigacji po opcjach gry niestandardowej.
- Naprawiono kilka błędów lokalizacyjnych na ekranach menu.