Reklama

Co przyniesie Rozbity Księżyc – nowa mapa w Apex Legends? Spis nowości i zapowiedzi sezonu Zaćmienia

Apex Legends

Reklama

Twórcy Apex Legends ujawnili wiele szczegółów na temat nowej mapy i nie tylko.

Reklama


Od jakiegoś czasu fani Apex Legends dostają coraz więcej informacji na temat nowego sezonu, który zbliża się wielkimi krokami. Zgodnie z zapowiedzią od twórców, sezon Zaćmienia rozpocznie się już 1 listopada 2022 roku.

Jak już pewnie niektórzy słyszeli, Respawn przygotował dla graczy nową mapę, która nazywa się Rozbity Księżyc. Co ciekawego zaoferuje społeczności? Jak będą wyglądały poszczególne miejsca i czym będą się wyróżniać?

Nowa mapa – Rozbity Księżyc i wiele więcej

Nowy sezon rozpocznie się już za kilka dni i wprowadzi do gry sporo ciekawych atrakcji. Oto najważniejsze z nich:

Reklama
  • Nowa mapa Rozbity Księżyc – Poznaj nową mapę i odkryj piękno i spokój Wiecznych Ogrodów i Zakładu Ekologii, lub zapuść się na ciemną stronę księżyca i odwiedź ponure obiekty przemysłowe, jak Wieczysty Rdzeń i Nabrzeże Łamaczy. Gracze będą teraz mogli bezpośrednio chwytać się bądź wspiąć się lub używać skoczni, aby chwycić się tyrolki i znacznie szybciej poruszać się po mapie.
  • Nowa Legenda Catalyst – Igrzyska Apex zawitały na Cleo (Rozbitym Księżycu), a Catalyst przyrzekła zaprowadzić nowy porządek i ochronić swój dom, przy użyciu swojej niezwykłej – niemal magicznej – kontroli nad ferrocieczą.
  • Nowa Przepustka Bojowa – Gracze mogą wyzwolić swoją wewnętrzną siłę i rzucać zaklęcia na przeciwników dzięki Przepustce Bojowej „Zaćmienia”, a także zdobywać spektakularne nagrody, wypełniając wyzwania dzienne i tygodniowe.

Tyrolki

Szybki, przewidywalny sposób, aby dostać się z jednego miejsca do innego i skutecznie uciec przed pierścieniem. Te szyny są ustawione wzdłuż ustalonych ścieżek i umożliwiają szybkie przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi obszarami. Gracze mogą przejść przez szczególnie trudne rotacje, a nawet poruszać się w obrębie większych obszarów. Podczas jazdy po szynach zachowane są te same funkcje, co przy korzystaniu z normalnej linki, jednak osiągana prędkość i impet są większe.

Punkty orientacyjne

Księżyc jest pełen dużych punktów orientacyjnych, które zapewniają wygodne miejsca lądowania dla wielu oddziałów i dają więcej czasu na zdobycie łupów, nim padną pierwsze strzały.  Tyrolki stanowią też skuteczny sposób na skracanie dystansu lub ucieczkę w razie tarapatów.

Terraformer

Zbudowany, aby zapobiec śmierci księżyca Terraformer jest masywną symetryczną konstrukcją, która znajduje się poza centrum mapy. Jest to wysoko położone miejsce zrzutu z łupami, które umożliwia wygodne lądowanie nawet 4 drużynom. Znakomita lokalizacja może być wykorzystywana do skutecznej obrony ze środka, ale istnieją sposoby na pokonanie zabunkrowanej w ten sposób drużyny.

Układ sieci stazy

Zupełnie asymetryczna przestrzeń z centralnym miejscem pełnym łupów. Układ sieci stazy zapewnia wiele sposobów na ucieczkę i oskrzydlenie głównej struktury lub wycofanie się i kontynuowanie walki.  Emitowany z tego miejsca promień energii uniemożliwia unoszącym się fragmentom księżyca spadnięcie na Boreasa i na sam księżyc.

Wytwórnia atmo i zapas atmo

Z czasem stacje wytwarzania atmosfery doprowadziły do powstania atmosfery zdatnej do oddychania na Cleo. Budynki badawcze po lewej i prawej stronie oferują miejsca do lądowania, gdzie gracze mogą szukać łupów i skąd można zaatakować główną wieżę. Można przejść przez wąski mostek lub przy użyciu tyrolek dotrzeć na szczyt. Pobliskie silosy wodne mogą się okazać bezpieczniejszym miejscem, jeśli w pozostałych lokacjach będzie trwać zażarta walka.

Wieczysty Rdzeń

Jako jedyne źródło zasilania na księżycu ten ogromny obszar pozwala na otwartą walkę i zapewnia wiele miejsc do lądowania. Sam rdzeń to tutaj kluczowe miejsce, ale i jego można łatwo zaatakować. Ciąg z turbiny poniżej oraz okoliczne tyrolki dają wiele możliwości ucieczki.

Zakład ekologii

Stojące blisko siebie okrągłe budynki z dostępnymi dachami zapewniają wiele możliwości do pionowego oskrzydlania, zaś w samym zakładzie ekologii znajdują się ukryte miejsca, w których można się wyleczyć. Pierwotnie placówka badawcza miała służyć bliższemu poznaniu dziwnej fauny. Obecnie w niektórych miejscach tego opuszczonego obszaru można znaleźć eksperymentalne rośliny.

Przełom

Przełom to miejsce, gdzie skupione są pionowe domy pełne łupów, rozdzielone mostami i połączone tyrolkami. To było jedno z pierwszych miasteczek na Cleo, jednak z powodu trwającej niestabilności księżyca zostało podzielone. To szybkie, pełne energii miejsce, w którym opanowanie tyrolek może dać szybkie zwycięstwo.

Baza Alfa

Miejsce pierwszego lądowania na księżycu. Baza Alfa jest gęsto zabudowana księżycowymi budynkami wewnątrz gigantycznego krateru. Mury zewnętrzne ograniczają walkę do tego obszaru, zaś wąskie wnętrza wymagają odpowiedniego zaangażowania.

Wieczne Ogrody

Ogromna otwarta przestrzeń, która upamiętnia tragiczne wydarzenia na Boreasie. Wieczne Ogrody to miejsce pełne rozległych łąk kwiatowych i okopów. Znajduje się tu centralnie ulokowana wieża z jedyną na księżycu wieżą skoków. Miała umożliwiać świętowanie, teraz to sprytny sposób na szybkie przemieszczanie się podczas walki lub przedostanie się do innej strefy.

Nabrzeże łamaczy

Symetryczna przestrzeń zbudowana do walki na średnim dystansie i połączona mostem oraz tyrolką. Równoległe struktury przy nabrzeżu łamaczy składają się z wielu pionowych płaszczyzn wraz ze środkami umożliwiającymi przemieszczanie się między nimi. Dodatkowe tyrolki sprawiają, że można stąd się dostać do innych punktów orientacyjnych.

Stacja produkcji

Stacja produkcji jest kolejnym dużym obszarem na mapie, z lądowiskiem i dwoma przyległymi miejscami do lądowania na budowli w kształcie litery „T”. W korytarzach znajduje się mnóstwo łupów z centralnym miejscem ich nagromadzenia, o które będzie się toczyć walka.

Kuźnia

Ten duży punkt orientacyjny składa się z centralnego węzła rozdzielonego przez dwie długie odnogi pełne łupów. Miejsc do lądowania wystarczy tu dla 4 drużyn. Zintegrowana tyrolka w Kuźni pozwala graczom szybko podróżować po głównym węźle lub przemieścić się w razie walki. Jest to miejsce, w którym ferrociecz jest poddana rafinacji, po czym zostaje wykorzystana do wzmocnienia części księżyca w celu uniknięcia jego dalszej degradacji.

Suchy parów

To całkowicie asymetryczne miejsce przedzielone krótkim mostem, który działa również jako punkt rotacji między dwoma połówkami suchego parowu. Ciasne wnętrza są miejscem szybkich potyczek na wielu poziomach.

Uprawa

Źródło żywności księżycowej. Składa się z nisko położonych, okrągłych szklarni, które łączą się z dużą szklarnią centralną. To kluczowy punkt tego miejsca. Łatwo bronić się tu przed atakami z każdej strony, a przecinające okolicę kanały zawierają łupy i pozwalają niezauważenie zaatakować główną konstrukcję.

Promenady

Promenady to miejsce, w którym większość mieszkańców księżyca rezyduje i skąd bierze zapasy. Ten ogromny, pionowy punkt orientacyjny pozwala toczyć walkę w korytarzu i korzystać z wielu tyrolek. Wnętrze pełne jest szlaków oskrzydlających, z kolei na zewnątrz można znaleźć centralną drogę łączącą północną część mapy z południową.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej