Aktualizacja poprawiająca widoczność rywali w CSGO działa aż za dobrze? Można zobaczyć rywali przez ściany
Ostatnia aktualizacja CSGO miała poprawić widoczność przeciwników we wcześniej niewidocznych miejscach. Skutek? Legalny wallhack dla wszystkich graczy.
Społeczność Counter-Strike’a: Global Offensive odkryła, iż ostatnia aktualizacja, mająca wprowadzić do gry jedną, bardzo istotną zmianę… częściowo zadziałała na odwrót. Update miał na celu poprawienie widoczności na mapie, jednak spowodował, że gracze są w stanie dostrzeć swoich przeciwników przez ściany.
Na czym polega błąd i w jaki sposób objawia się w grze?
Poniższe nagranie doskonale pokazuje na czym polega cały problem i w jaki sposób bug objawia się w grze. Da się zauważyć, iż pewne piksele podążają za naszymi przeciwnikami i widać je przez tekstury. Nie jest to łatwe do dostrzeżenia, jednak możliwe i może bardzo znacząco utrudnić rozgrywkę.
Według jednego z graczy problem leży w efekcie halo:
Efekt halo jest stosowany (lub powinien być), gdy gra zakłada, że widziałeś ponad 50% modelu przeciwnika, jednak te obliczenia procentowe są błędne, a halo jest stosowane, gdy widać tylko niewiele – wyjaśnił użytkownik pod nazwą TheStratum
Ciężko odtworzyć ten problem i prawdopodobnie jest on niezwykle skomplikowany. Nie powinien objawiać się zbyt często i tym samym być niezwykle znaczący, jednak deweloperzy powinni postarać się go naprawić.