Czy gracze CSGO są w ogóle w stanie powiedzieć na jakim serwerze grają? 64 vs 128 tickrate
Analityk CSGO udowodnił, że spora część graczy nie zauważyłaby żadnej różnicy po zmianie serwerów na te ze 128 tickrate.
Powszechnie wiadomo, że serwery Valve działają z 64 tickami, co w bieżących czasach jest standardem dla konkurencyjnych tytułów. Duża część społeczności Counter-Strike’a: Global Offensive domaga się jednak wprowadzenia serwerów 128 tickrate. Jak udowodnił pewien analityk, kinsi, większość graczy nawet nie zauważyłoby jakiejkolwiek różnicy.
Gracze bez net_graph nawet nie zauważyliby różnicy w tickrate?
Kilka lat temu „kinsi” przeprowadził eksperyment społeczny, w wyniku którego okazało się, że przeciętny gracz nie jest w stanie odróżnić serwerów 47, 64 i 128 tickrate.
Jak można zobaczyć na poniższej tabeli – część osób poprawnie wskazywało 128 tickrate, lecz wiele zależało od ich skuteczności w grze. Czym więcej headshotów zaliczył gracz, tym bardziej był skłonny do wybrania 128 tick, niezależnie od serwera, na którym grał.
Wygląda na to, że graczom ciężko rozróżnić ile ticków ma dany serwer, na którym grają. Bardziej znaczącą różnicą są rzucane granaty, ponieważ część z nich „wpada” wyłącznie na serwerach o wyższym, niż 64 tickrate. W ramach eksperymentu, te zostały jednak wyłączone. Innym dużym problemem są techniki poruszania się, jak bunnyhop czy ventyhop, lecz te nie są zbyt często używane przez graczy.
Zmiana serwerów na 128 tickrate nie jest zbyt ważną zmianą dla Counter-Strike’a. Deweloperzy powinni się skupić na innych kwestiach, jak chociażby anty-cheat.