Czy pracownicy Valve cokolwiek robią przy CSGO? Można się nieźle zdziwić, ile rzeczy jest na tapecie
W sieci panuje opinia, że deweloperzy CS:GO nie za bardzo przykładają się do swojej pracy. Czy to prawda?
CS:GO nie otrzymuje tyle nowości, co inne popularne sieciowe produkcje. Dla przykładu w wielu innych grach mamy teraz typowo świąteczne czy też zimowe eventy – świąteczne mapy, zmieniona pula broni, ciekawe tryby gry.
W CS-ie tego po prostu nie ma, choć kiedyś było. Dlaczego? Tego niestety nie wiadomo, być może Valve doszło do wniosku, że nie przekłada się to na popularność Counter Strike’a, a może była to odgórna decyzja.
Od 4 lat Valve nie naprawiło poważnego błędu CSGO, pozwalającego na zobaczenie przeciwnika w smoke’u
Czy Valve coś robi?
Większość graczy, gdy ma jakiś problem, to po prostu pisze o nim na Reddicie, Facebooku czy Twitterze. Jeżeli sprawa nie zostanie zauważona, to zwyczajnie ucieka i nigdy nie dociera do pracowników Valve.
Dlatego jest oficjalny profil na github, o którym praktycznie nikt nie wie. I choć mało osób ma o nim wiedzę, to jednak i tak jest tam ponad tysiąc zgłoszonych problemów i spraw, na które Valve odpowiada. Tak, Valve odpowiada – może to być niezłym szokiem, ale jest to miejsce, do którego deweloperzy aktywnie zaglądają.
Z jednej strony mamy stanowisko Valve mówiące o tym, że nie chcą informować graczy o swoich postępach, z drugiej githuba, o którym mało kto wie, a na którym sporo się dzieje. Łącznie zamknięto tam ponad 1.8 tysiąca spraw, natomiast kolejne tysiąc jest otwartych.
Czyli jednak Valve jest aktywne przy rozwiązywaniu problemów, ale do nikogo ta informacja nie dociera.