w

Progracze CSGO pojawiają się jako twarze produktów w sklepach. Kogo wizerunek trafił na stoisko?

Profesjonalni gracze CSGO stają się coraz większymi autorytetami. Są twarzami produktów w sklepach.


Już pewien czas temu nastały czasy, gdy sporty elektroniczne stały się powszechną dziedziną rywalizacji na świecie. Coraz więcej osób interesuje się tematem, zatem profesjonalni zawodnicy stają się autorytetami, szczególnie w kwestii technologii. W związku z tym wizerunki prograczy są umieszczane w sklepach, przy stoiskach na przykład z klawiaturami określonych marek.

Jak to wygląda, kogo i gdzie można zobaczyć?

Na poniższych zdjęciach można zobaczyć ujęcia z amerykańskiego sklepu Best Buy. Na stoiskach znajdują się wizerunki Shoxa oraz Raina, którzy reprezentują odpowiednio sprzęt Corsair oraz Steelseries.

Profesjonalni zawodnicy coraz częściej zaczynają reklamować sprzęt komputerowy, choć nie tylko. Niektórzy członkowie społeczności potwierdzają sytuacje, kiedy progracze swoim wizerunkiem promują na przykład telewizory:

Tak, pamiętam, kilka miesięcy temu widziałem telewizor (chyba?) z Bjergsenem. (League of Legends grał dla Liquid)

Nie tylko w USA stoiska z akcesoriami gamingowymi zawierają wizerunki profesjonalnych graczy. Podobnie jest chociażby w Rosji:

W rosyjskich sklepach technicznych znajdują się stoiska NaVi na sprzętach firmy Logitech. Ze wszystkimi graczami. Byłem mile zaskoczony, gdy pierwszy raz to zobaczyłem.

Do Polski jeszcze nie doszła tego typu moda, choć może to wynikać ze słabej sytuacji kraju na scenie sportów elektronicznych. Firmy zdecydowanie wolałyby zapłacić za możliwość użycia wizerunku zawodników, którzy nie tylko pochodzą z danego państwa, ale również mają na swoim koncie bardziej znaczące sukcesy w ostatnim czasie.