Opis aktualizacji Cyberpunka 2077 – Poprawa błędów, zadań, optymalizacji i crashów
Zgodnie z zapowiedziami, CDPR wypuściło aktualizację, której głównym zadaniem jest naprawa błędów.
Nikomu nie trzeba mówić, jak wiele błędów ma w tym momencie Cybeprunk 2077. Część z nich jest zupełnie nieszkodliwa, inne uniemożliwiają wręcz grę. Deweloperzy już kilkadziesiąt godzin temu zapowiadali pierwszy patch i faktycznie, ten został już udostępniony.
Aktualizacja dostępna jest na dwóch platformach, czyli na PC i Playstation 4. Waga na PC to 1.4GB w przypadku Steama.
Opis aktualizacji Cyberpunka 2077 1.04
Poprawiono wiele różnych błędów tak samo w rozgrywce, jak i zadaniach, czy optymalizacji. Według tego, co pisze CDPR, gracze powinni odczuć znaczną poprawę.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający ukończenie ostatniego celu w Kontrakcie: Czwarta bezwładza.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający rozpoczęcie rozmowy z Johnnym w zadaniu Pasażer.
- Naprawiono rzadki błąd, wskutek którego NPC nie dzwonili do V jeśli zadanie A Like Supreme zostało porzucone w trakcie wykonywania go.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nix nie powracał na swoje miejsce w zadaniach Księga Zaklęć i Odwilż.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp zadania Stróże bezprawia, jeśli opuszczono teren zadania.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było odnaleźć Delamaina w ramach zadania Delamain: Readmisja.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz pozostawał w drugiej fazie zadania po zakończeniu walki z Ozobem w Pacifice, jeśli było ono wykonywane po ukończeniu zadania Finałowa walka.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nomadzi znikali jeśli opuszczono teren zadania w trakcie trwania walki w zadaniach Nie mów Saulowi / Właściwy moment.
- Umożliwiono śledzenie na minimapie zadań Witaj w Pacifice / Rozpoznanie wzorca / Czynnik ludzki.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający V ruch, jeśli żaden z warunków niebieskich linii dialogowych nie mógł zostać spełniony w zadaniu Na czarną godzinę.
- Naprawiono błąd wstrzymujący upływ czasu jeśli opuszczono teren zadania Chłopiec z pistoletem lub porzucono je.
- Naprawiono błąd, wskutek którego rozmowa z Johnnym nie rozpoczynała się po opuszczeniu hotelu w zadaniu Metamorfozy.
- Naprawiono błąd, wskutek którego postęp zadania Chłopiec z pistoletem był blokowany po opuszczeniu terenu zadania (przed wspinaczką na górę).
- Naprawiono błąd, wskutek którego cel „Udaj się do kabiny nr. 9” w zadaniu Dom lalek nie był zaliczany, jeśli gracz zbyt szybko wszedł do wskazanego pokoju.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Jackie nie mógł usiedzieć w miejscu w zadaniu Miasto snów.
- Inne poprawki zadań.
Rozgrywka
- Poprawiono podgląd broni w menu Wytwarzania.
Poprawki graficzne
- Zmniejszono czas ładowania wyglądu pojazdów.
- Przyspieszono zmianę widoku z pierwszoosobowego na trzecioosobowy w pojazdach.
- Naprawiono brakujące animacje u ważnych fabularnie NPCów podczas przerywników filmowych.
Wydajność i stabilność
- Poprawiono stabilność gry, w tym zawieszanie się gry.
Różne
- Zmieniono efekt migoczących świateł w segmentach z braindansem aby zmniejszyć ryzyka wywołania symptomów epileptycznych. Efekt został wygładzony, a migotanie jest teraz delikatniejsze i występuje w większych odstępach czasowych.
- Usunięto utwory chronione prawem autorskim z gry gdy opcja „Wyłącz muzykę chronioną prawem autorskim” jest włączona.
PC
- Zmiana języka na domyślny w ustawieniach gry poprawnie ustawia język zgodny z językiem klienta Steam.
Konsole
- Poprawiono jakość odbić na konsolach Xbox One i PlayStation 4 aby wyeliminować efekt rozmycia.
- Naprawiono błąd, wskutek którego osiągnięcie „Ziemia Jałowa” zatrzymywało się na 97% postępu po ukończeniu wszystkich istotnych zadań w Badlandach na Xboxie
Choć w opisie jest wspomniany Xbox, to póki co nie udostępniono aktualizacji na konsoli Microsoftu. Patch ma zostać tam opublikowany w „ciągu najbliższych dni”.