Reklama

Wielka wpadka Blizzarda w Diablo 4. Gracze śmieją się z tego, co dzieje się w kodzie gry

Diablo 4

Reklama

Społeczność załamała się powodem, dlaczego twórcy Diablo nie mogą dodać więcej zakładek w skrzynce.


Niektóre rozwiązania w grach komputerowych bywają niezbyt dobre, a wszystko to dlatego, że programiści nierzadko muszą pracować w wielkim stresie i pośpiechu, by produkt był gotowy w określonym terminie. Dochodzi wtedy do różnych uproszczeń czy niedopatrzeń, które wychodzą po czasie i denerwują graczy. Błędy w kodzie bywają na tyle irytujące, że poprawienie ich wymaga sporych zmian, a na to niekiedy jest już za późno.

Fani najnowszej części Diablo załamali się, gdy przeczytali wpis jednego z pracowników. Powód, dlaczego w skrzynce w mieście jest tak mało zakładek, jest naprawdę zadziwiający.

Problem z zakładkami w skrzyni i nie tylko

Reklama

Gracze Diablo są przyzwyczajeni do tego, że w miastach w grze znaleźć można skrzynię, które – co raczej nie jest szczególnie zaskakujące – służą do magazynowania przedmiotów i surowców, takich jak np. czaszki, które można umieścić w itemach.

Reklama

Malignant hearts, aspekty czy sigile to zaledwie kilka przykładów rzeczy, które można schować do skrzyni. Stąd też gracze szybko zwrócili uwagę na to, że zakładek jest po prostu za mało. Nikt nie wiedział, skąd taka decyzja twórców i czy planują dodać ich więcej w przyszłości.

Jeden z pracowników Blizzarda poruszył ten temat na Twitterze, a jego wypowiedź wywołała niemałe zamieszanie. Joseph Piepiora napisał:

Kiedy mówimy, że [zakładki] są drogie, mamy na myśli to, że zapychają dużo pamięci. Kiedy widzisz innego gracza w grze, ładujesz go i całą jego skrzynkę wypełnioną przedmiotami. To jest to, nad czym nasze zespoły pilnie pracują, aby poprawić problem i móc dodać więcej zakładek jak najszybciej. 

W komentarzach do wpisu wyrażano przeróżne emocje. Gracze nie wierzyli, że ktokolwiek zaakceptował takie rozwiązanie, by gra trzymała w pamięci informacje o przedmiotach w skrzynce obcych osób z miasta.

Niektóre odpowiedzi na wpis pracownika mocno krytykowały ogólne zachowanie Blizzarda.

Te wybory deweloperów nie mają żadnego sensu. Proszę, skończcie z tym wszystkim. Zacznijcie od nowa. To jest wasza piąta gra AAA ARPG. Proszę, przestańcie zachowywać się, jakby to był wasz pierwszy niezależny projekt. Żadna z tych rzeczy nie jest dla was nowością. 

Inny z graczy napisał:

Nie mogę uwierzyć, że mówisz o tym otwarcie. To niewiarygodne. Dlaczego, do jasnej chole**, zrobiliście to w ten sposób? 

Inni pytali pracownika, co kryło się za tak głupim pomysłem, jakie były początkowe założenia i czy naprawdę nikt nie pomyślał wtedy, że takie rozwiązanie nie jest zbyt optymalne.

Trudno też dziwić się rozgoryczeniu fanów – Blizzard nie jest małą i początkującą firmą, a Diablo 4 to gra, która kosztuje spore pieniądze. Fakt, że może być w niej o wiele więcej absurdalnych rozwiązań, o których społeczność jeszcze nie wie, wprowadza w niemały dyskomfort.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej