Szósta aktualizacja FIFY 21 znalazła się w grze. Poprawiono między innymi bloki obrońców AI
Do FIFY 21 doszła kolejna aktualizacja. Skupiła się głównie na poprawkach w rozgrywce.
Piąta aktualizacja FIFY 21 dotyczyła przede wszystkim Team Pressu. Deweloperzy chcieli nią nieco spowolnić dynamikę rozgrywki i trzeba przyznać, że im się to udało.
Mimo to, do gry wprowadzono dziś nowy, szósty update, który ma na celu zlikwidowanie części uciążliwych błędów, które mogły w pewien sposób utrudniać grę.
Naprawiono między innymi „zbyt potężne” bloki obrońców AI
Szósta aktualizacja „zmniejsza dystans, jaki mogą osiągnąć teammaci z ekipy AI”, blokując pewne ruchy przed bramkami. Dodatkowo każdy z zawodników na wirtualnej murawie posiada „ramkę”, która została zmodyfikowana, dzięki czemu sztuczna inteligencja nie rozciągnie nóg wyżej, niż zamierzali deweloperzy.
Zmieniono również niektóre zachowania obronne AI, jak chociażby „ulepszona logika” obrońców, czy zwiększenie odległości, jaką piłka może pokonać po wybiciu przez bramkarza. Dodatkowo poprawiono umiejętność „Stepover”, która króluje w Ultimate Team od czasu premiery.
Poprawki nałożono także dla sklepu FUT, a konkretnie jego stabilności. Poniżej można zapoznać się z pełną listą zmian:
Gameplay
- Zmniejszono dystans, jaki mogą osiągnąć koledzy z drużyny AI podczas próby zablokowania piłki.
- Ta zmiana ma zastosowanie tylko w sytuacjach, gdy zawodnik z piłką wykonuje strzał.
- Ulepszona logika przechwytywania w sytuacjach, gdy obrońca znajduje się bezpośrednio na drodze piłki.
- Ta zmiana ma zastosowanie tylko w sytuacjach, gdy zawodnik podaje piłkę.
- Zmniejszona prędkość wyjścia po pomyślnym wykonaniu stepovera lub stepovera w ruchu.
- Zwiększono odległość, jaką może pokonać piłka po odbiciu przez ręce bramkarza.
Naprawiono:
- Czasami obrońcy mogli wyciągnąć nogi wyżej, niż zamierzano podczas wykonywania animacji blokowania.
- Czasami rywalizacja na barki i łokcie mogła powodować nieoczekiwane ruchy gracza broniącego.
- Ręczne przełączanie graczy za pomocą myszy nie działało podczas korzystania z klawiatury i myszy.
FIFA Ultimate Team:
Naprawiono:
- Po odebraniu nagrody z zakładki Społeczność na ekranie Celów gracz zostawał przeniesiony do zakładki Postęp sezonu zamiast zakładki Społeczność.
- Na karcie Klub na Ekranie Drużyny czynność Przełącz Widok Listy nie działała, gdy widżet “Zabierz mnie tam” był na ekranie.
- Logo Mistrzostw FUT wyświetlane podczas przejścia powtórki czasami zmniejszało się z każdą powtórką.
- Islandzki hymn po użyciu nie był odtwarzany podczas scen przed meczem.
- W rzadkich przypadkach widżet “Zabierz mnie tam” mógł pozostawać na ekranie.
- Przedmiot obchodów Action Run Player został nieprawidłowo wymieniony jako T Rex.
- Rozwiązano potencjalny problem ze stabilnością podczas wchodzenia do sklepu FUT.
Tryb kariery:
Naprawiono:
- Sceny negocjacji pokazywały identycznych i nieprawidłowych Managerów obu drużyn.
- Podczas meczu element interfejsu użytkownika tablicy wyników analizy tabel mógł wyświetlać nieprawidłowe dane.
- Podczas scen negocjacji agenci zawodników czasami nosili niewłaściwą odznakę klubu.
- W karierze gracza statystyki rozegranych meczów Virtual Pro nie były prawidłowo śledzone, gdy mecze były częściowo symulowane, a wirtualny zawodowiec został zastąpiony poza meczem przed przeprowadzeniem symulacji.
Volta Football:
Naprawiono:
- W niektórych przypadkach granie profesjonalnymi klubami przed próbą dobierania graczy w Trybie Volta powodowało wyświetlenie komunikatu o błędzie „Nie można ustawić meczu”.
- Lobby zrzutów Volta Squads nie likwidowało się prawidłowo po spadku poniżej minimalnej liczby graczy.
- W niektórych przypadkach ekran postępu wydarzenia po meczu nieprawidłowo wskazywał, że w tej samej drużynie było dwóch kapitanów zamiast jednego.
- Podczas przyjmowania zaproszenia na mecz towarzyski FIFA Online w trybie Volta Football mógł wystąpić rzadki problem ze stabilnością.
- Podczas meczów klasyfikacyjnych Volta Squads mógł wystąpić problem ze stabilnością.
FIFA Online:
- W sezonach sieciowych i sezonach kooperacji atrybuty FIFA używają teraz domyślnego ustawienia, które było wcześniej dostępne tylko dla meczów rozpoczynających, co oznacza, że atrybuty w grze są modyfikowane w zależności od pozycji każdego gracza.
- Atakujący (napastnicy i skrzydłowi):
- Acceleration +6, Sprint Speed +4
- Positioning +10, Finishing +8, Shot Power +4, Long Shots +6, Volleys +4
- Agility +4, Balance +2, Reactions +4, Dribbling +4, Composure +4
- Pomocnicy (atakujący, środkowi, skrzydłowi):
- Acceleration +6, Sprint Speed +4, Positioning +8
- Vision +10, Crossing +2, Short Passing +8, Long Passing +6
- Agility +4, Reaction +4, Dribbling +4, Composure +4
- Obrońcy i defensywni pomocnicy:
- Acceleration +6, Sprint Speed +4, Aggression +2
- Vision +2, Short Passing +4, Long Passing +2, Reactions +4, Composure +4
- Interceptions +8, Defensive Awareness +10, Stand Tackle +8, Slide Tackle +4
- Bramkarze:
- Diving +6, Handling +4, GK Kicking +4, Reflexes +6, GK Positioning +4, Reactions +6
- W poczekalniach meczów towarzyskich online gracze mogą teraz włączyć domyślne atrybuty FIFA.
Profesjonalne kluby:
Naprawiono:
- Zmiana planów gry w pewnych sytuacjach mogła skutkować nieprawidłową zmianą pozycji innych graczy.
- Ogólne problemy wizualne i dźwiękowe.
Zmieniono:
- Zaktualizowano kilka portretów graczy 2D, strojów, odznak i stadionów.
- Prowadzący na stadionie w rzadkich sytuacjach przerywali komentatorom.
- Zaktualizowano 1 Starhead Managera.