Reklama

Aktualizacja 11.16 do League of Legends sprawi, że Karma będzie częściej pojawiała się na bocie

League of Legends

Reklama

Mimo że Karma aktualnie działa całkiem nieźle na kilku pozycjach, twórcy nie są zadowoleni z jej stanu.

Reklama


Karma początkowo była projektowana jako Support, który specjalizował się w osłanianiu sojuszników oraz harassowaniu przeciwników. Sezon 11 pokazuje jednak, że różnice między profesjonalnymi rozgrywkami, a tym, co dzieje się kolejce solo/duo są naprawdę duże.

Według statystyk w aktualizacji 11.15 w grach rankingowych Karma jest wybierana głównie na supporcie – jest to 93% rozgrywek. Reszta to głównie top oraz mid lane. W grach profesjonalnych jest to natomiast 44% na supporcie, 32% na midzie i 22% na topie.

Jak bardzo zmieni się Karma?

Mimo że omawiana postać zawsze cieszyła się stosunkowo wysoką popularnością, jej współczynnik wygranych praktycznie nie przekracza 50%. Aktualnie wynosi on 48,55% na jej najpopularniejszej roli, którą jest support. Z tego powodu Riot postanowił wzmocnić jej pozycję wspierającego i jednocześnie nieco osłabić bohaterkę na topie czy midzie.

Reklama

Wstępne zmiany już teraz trafiły na serwery testowe i mają trafić na serwery live w aktualizacji 11.16, która zostanie wydana nieco później niż zwykle, ze względu na tygodniową przerwę Riotu (Riot robi sobie tydzień przerwy. Gracze League of Legends odpoczną od nowości i poprawek). Wstępnie można spodziewać się, że po tym, jak zmiany zostaną wprowadzone na serwery live, Karma kompletnie zniknie z topa, a na bocie będzie radziła sobie znacznie lepiej.

  • Gathering Fire (P)
    • Redukcja czasu odnowienia superumiejętności zwiększona z 2-5 do 5-7 sekund
    • [USUNIĘTO] Podstawowe ataki nie redukują już czasu odnowienia superumiejętności
  • Inner Flame (Q)
    • Podstawowe obrażenia umiejętności zmniejszone z 90/135/180/225/270 do 70/120/170/220/270
    • Czas odnowienia zmieniony z 8/7,5/7/6,5/6 do 9/8/7/6/5 sekund
    • Koszt many zmniejszony z 55 do 45
  • Inspire (E)
    • Podstawowa wartość tarczy zwiększona z 80/120/160/200/240 do 80/125/170/215/260
    • Dodatkowa prędkość poruszania się zmieniona z 40/45/50/55/60% na 40% na wszystkich poziomach

ZOBACZ – Ta postać przekroczyła właśnie 60% winratio na najwyższym poziomie LoLa. Wybór prawdziwych koneserów

  • Mantra (R)
    • Soulflare (wzmocnione Q): Dodatkowe obrażenia zwiększone z 25/75/125/175 do 40/100/160/220
    • Defiance (wzmocnione E): Dodatkowa prędkość poruszania się dla pobliskich sojuszników zmieniona z „równej do głównego celu” na „30% wartości głównego celu”.
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej