Aktualizacja 11.16 do League of Legends sprawi, że Karma będzie częściej pojawiała się na bocie
Mimo że Karma aktualnie działa całkiem nieźle na kilku pozycjach, twórcy nie są zadowoleni z jej stanu.
Karma początkowo była projektowana jako Support, który specjalizował się w osłanianiu sojuszników oraz harassowaniu przeciwników. Sezon 11 pokazuje jednak, że różnice między profesjonalnymi rozgrywkami, a tym, co dzieje się kolejce solo/duo są naprawdę duże.
Według statystyk w aktualizacji 11.15 w grach rankingowych Karma jest wybierana głównie na supporcie – jest to 93% rozgrywek. Reszta to głównie top oraz mid lane. W grach profesjonalnych jest to natomiast 44% na supporcie, 32% na midzie i 22% na topie.
Jak bardzo zmieni się Karma?
Mimo że omawiana postać zawsze cieszyła się stosunkowo wysoką popularnością, jej współczynnik wygranych praktycznie nie przekracza 50%. Aktualnie wynosi on 48,55% na jej najpopularniejszej roli, którą jest support. Z tego powodu Riot postanowił wzmocnić jej pozycję wspierającego i jednocześnie nieco osłabić bohaterkę na topie czy midzie.
Wstępne zmiany już teraz trafiły na serwery testowe i mają trafić na serwery live w aktualizacji 11.16, która zostanie wydana nieco później niż zwykle, ze względu na tygodniową przerwę Riotu (Riot robi sobie tydzień przerwy. Gracze League of Legends odpoczną od nowości i poprawek). Wstępnie można spodziewać się, że po tym, jak zmiany zostaną wprowadzone na serwery live, Karma kompletnie zniknie z topa, a na bocie będzie radziła sobie znacznie lepiej.
- Gathering Fire (P)
- Redukcja czasu odnowienia superumiejętności zwiększona z 2-5 do 5-7 sekund
- [USUNIĘTO] Podstawowe ataki nie redukują już czasu odnowienia superumiejętności
- Inner Flame (Q)
- Podstawowe obrażenia umiejętności zmniejszone z 90/135/180/225/270 do 70/120/170/220/270
- Czas odnowienia zmieniony z 8/7,5/7/6,5/6 do 9/8/7/6/5 sekund
- Koszt many zmniejszony z 55 do 45
- Inspire (E)
- Podstawowa wartość tarczy zwiększona z 80/120/160/200/240 do 80/125/170/215/260
- Dodatkowa prędkość poruszania się zmieniona z 40/45/50/55/60% na 40% na wszystkich poziomach
ZOBACZ – Ta postać przekroczyła właśnie 60% winratio na najwyższym poziomie LoLa. Wybór prawdziwych koneserów
- Mantra (R)
- Soulflare (wzmocnione Q): Dodatkowe obrażenia zwiększone z 25/75/125/175 do 40/100/160/220
- Defiance (wzmocnione E): Dodatkowa prędkość poruszania się dla pobliskich sojuszników zmieniona z „równej do głównego celu” na „30% wartości głównego celu”.