Aktualizacja interfejsu w Teamfight Tactics
Interfejs Teamfight Tactics nieco się zmienił, dlaczego?
W aktualizacji 9.24 mamy do czynienia z całkowicie nowym interfejsem, ale dlaczego został zmieniony? Riot Games wyjaśnia.
Aktualizacja interfejsu TFT
Najnowsza aktualizacja przyniosła sporo zmian, takich również doczekał się interfejs Teamfight Tactics, który został mocno zmieniony. Riot postanowił odpowiedzieć na pytania graczy i przedstawił powód zmian.
Co się zmieniło?
Dodajemy nowy element interfejsu użytkownika: pasek poziomu.
- Wyświetla aktualny poziom i postęp w zdobywaniu PD.
- Podaje współczynnik wypadania poszczególnych kategorii odpowiadający waszemu poziomowi.
Aby lepiej dostosować układ ekranu do tej zmiany, przesunięty został przycisk „Zablokuj” w prawy róg sklepu i zmieniony miejscami przyciski „Kup XP” i „Odśwież”.
Pierwsze spotkanie jest dość bolesne, wszystko się myli, ale wszystko powinno się ustabilizować po około 3-5 grach.
Dlaczego w ogóle i dlaczego teraz?
Riot Games opisuje to w następujący sposób:
Żaden moment nie jest dobry na wprowadzenie takiej zmiany, ale im dłużej z tym czekasz, tym jest gorzej, ponieważ więcej graczy przyzwyczaja się do poprzedniego układu interfejsu. W przypadku TFT zawsze uczymy się na własnych błędach, a ten należy do najgorszych.
Ta zmiana to wkład w rozwój i przyszłość TFT. Zależność między opcją „Kup PD”, poziomem i tym, w jaki sposób wpływają na to, co pojawia się w sklepie, nie należy do najbardziej oczywistych i zrozumiałych. To coś, czego w chwili obecnej trzeba dowiedzieć się od znajomego lub z instrukcji — nie jest to element naturalnie wynikający z podstaw rozgrywki.
Dla tych z nas, którzy już kilka razy marnie skończyli na ósmym miejscu, próbując za wszelką cenę grać oceanicznymi magami, te refleksje dotyczące przycisków i ich funkcji są nieco spóźnione. Ale w przypadku kogoś, kto dopiero odkrywa grę, jest to ważna koncepcja, o której istnieniu nie ma pojęcia. Umieszczenie wszystkich tych elementów obok siebie (przycisk „Kup PD”, poziom, współczynnik wypadania kategorii) podkreśla ich zależność i sprawia, że jest bardziej widoczna. Najważniejszym powodem, dla którego wprowadzamy tę zmianę i uważamy, że jest taka istotna, jest to, aby ta zależność była bardziej oczywista i zrozumiała.
Te dodatki to pierwszy zestaw zmian, które wprowadzamy właśnie po to, aby gra stała się bardziej zrozumiała. Nie planujemy więcej zamian przycisków w przyszłości, ale interfejs to obszar, który będziemy dalej rozwijać i udoskonalać.