w

Błąd w LoLu, który pozwalał na wygenerowanie nieskończonej ilości golda

Dziwny błąd sprawiał, że gracz mógł mieć full build już na wczesnym etapie meczu.


W League of Legends często pojawiają się przeróżne bugi. Niektóre z nich mogą być niesamowicie niebezpieczne, ponieważ powodują, że gracz, który je wykorzystuje, ma ogromną przewagę nad innymi. Błędy mają różne typy i wiele z nich znajdowane jest zupełnie przez przypadek. Nie zawsze odtworzenie ich jest proste. Oczywiście bywa i tak, gdy skorzystanie z buga jest na tyle banalne (np. zwykłe zagranie danym bohaterem), że Riot jest zmuszony wyłączyć niektóre postacie na jakiś czas.

Niedawno wykryto istnienie interesującego błędu, który potrafił naprawdę nieźle namieszać. Osoba, która z niego korzystała, mogła dorobić się niesamowitej ilości złota, a co za tym idzie – z łatwością pokonywała wrogów, ponieważ miała dużo więcej itemów.

Vigilant Wardstone i nieskończone złoto

Full build to coś, co nie należy do rzeczy tanich i łatwych do zdobycia. Przedmioty w grze często kosztują niemałe sumy. Gracz musi się nieźle postarać, by zarobić szybciej od przeciwnika, ponieważ różnica w posiadanych itemach jest mocno zauważalna. Na pewno każdy kojarzy sytuacje, podczas których wróg szybko zarobił na przedmioty, przez co stał się maszyną do zabijania.

Jeden ze znanych Youtuberów z League of Legends wrzucił filmik, na którym można było zobaczyć konto pewnego gracza. Historia jego gier wygląda niesamowicie podejrzanie – widać, że co mecz właściciel konta ma wysokie statystyki – nawet ponad 30 killi, penty, quadry i tak dalej. Im dłużej patrzy się na jego historię gier, tym bardziej czuć, że gracz nie jest do końca sprawiedliwy.

Rusella, bo tak nazywa się wspomniany użytkownik, ma również dość specyficzną historię zakupów. Widać, że w czasie meczu sprzedawał wielokrotnie ten sam itrem – Vigilant Wardstone.

Czym jest wspomniany przedmiot? Baczny Kamienny Totem to mało popularny item dla supporta. Jego założenie jest całkiem proste, ponieważ poza faktem dodawania zdrowia czy jednostek przyspieszenia umiejętności, przedmiot pozwala także na przechowywanie do 3 zakupionych Totemów Kontroli. Gracz zyskuje również zwiększony limit ustawianych wardów o jeden.

Okazało się, że w grze obecny był błąd, który pozwalał na wygenerowanie ogromnej ilości golda. Każdy, kto z niego skorzystał, mógł dorobić się full buildu w naprawdę krótkim czasie, a co za tym idzie – szybko dominował przeciwników i wygrywał gry.

Vandiril postanowił nagłośnić temat i pokazał, jak działa wspomniany błąd. Bug powielał posiadany przedmiot tak, że można było sprzedawać go praktycznie w nieskończoność. Każda sprzedaż dawała zastrzyk gotówki, więc po paru powtórzeniach całego procesu gracz mógł swobodnie zakupić nawet najdroższe itemy.

O ile występowanie błędów w grze jest rzeczą naturalną i trudno wyzbyć się wszystkich problemów z kodu, to wykorzystywanie niedopatrzenia twórców jest naprawdę potępiane przez społeczność. Gracze, którzy oszukują w ten sposób, prędzej czy później są banowani, dlatego nie warto bawić się w tego typu rzeczy.

Na szczęście nagłaśnianie takich sytuacji sprawia, że opisywane błędy są szybko naprawiane i dalsze wykorzystywanie ich staje się niemożliwe.