w

Co robi Riot, aby rozwiązać problemy z wysokim pingiem na europejskich serwerach?

Server / Riot Games

Rozwiązania Riotu w sprawie wysokiego pingu w Europie.


Jak informuje dział wsparcia Riot Games, studio podjęło walkę z utratą płynności League of Legends w Europie. Problem występuje w LoLu od kilku tygodni i naprawdę przeszkadza w normalnym graniu. Przy współpracy z dostawcami internetu twórcy pracują nad rozwiązaniem, a  sam problem między z podwyższonym pingiem został oznaczony najwyższym priorytetem.

Gdzie leży problem?

Riot w tym miesiącu zauważył znaczący wzrost aktywności graczy europejskich serwerów. Te są oblegane jak nigdy dotąd głównie ze względu na panującą na śiecie. Mnóstwo osób siedzi w domach, lekcje odbywają się online, a większość dnia młode osoby spędzają właśnie przed monitorami.

Riot cały czas wprowadzał dodatkowe serwery, natomiast wykryto pewien błąd, przez który nie wykorzystywały one wszystkich dostępnych zasobów. W efekcie nadal gracze raportowali “lagi”, mimo tego, że Riot po swojej stronie widział, że jest jeszcze zapas mocy.

W nocy wprowadzono poprawkę dotyczącą stabilności poczekalni, co powinno nieco polepszyć sytuację. Wciąż trwają prace nad szybszym rozwiązaniem pozostałych problemów z wydajnością.

ZOBACZ – Riot przekazał 4 miliony dolarów na walkę z koronawirusem. Częstszy Clash i naprawa serwerów

W Europie niektórzy dostawcy internetu wciąż borykają się ze skokami pingu w godzinach szczytu, co negatywnie wpływa na jakość rozgrywki i wywołuje frustrację u graczy. Riot nawiązał już współpracę z dostawcami usług w celu znalezienia rozwiązania problemu.

Cały czas mówi się też, że klient nie wyświetla prawidłowego pingu i w momencie, gdy widzimy 80-90, w rzeczywistości opóźnienie jest większe. Nie potwierdzono tego w żadnym komunikacie Riotu, natomiast gracze są przekonani, że tak nie wygląda 80 pingu.