Co robi Riot, aby rozwiązać problemy z wysokim pingiem na europejskich serwerach?
Rozwiązania Riotu w sprawie wysokiego pingu w Europie.
Jak informuje dział wsparcia Riot Games, studio podjęło walkę z utratą płynności League of Legends w Europie. Problem występuje w LoLu od kilku tygodni i naprawdę przeszkadza w normalnym graniu. Przy współpracy z dostawcami internetu twórcy pracują nad rozwiązaniem, a sam problem między z podwyższonym pingiem został oznaczony najwyższym priorytetem.
Gdzie leży problem?
Riot w tym miesiącu zauważył znaczący wzrost aktywności graczy europejskich serwerów. Te są oblegane jak nigdy dotąd głównie ze względu na panującą na śiecie. Mnóstwo osób siedzi w domach, lekcje odbywają się online, a większość dnia młode osoby spędzają właśnie przed monitorami.
Riot cały czas wprowadzał dodatkowe serwery, natomiast wykryto pewien błąd, przez który nie wykorzystywały one wszystkich dostępnych zasobów. W efekcie nadal gracze raportowali „lagi”, mimo tego, że Riot po swojej stronie widział, że jest jeszcze zapas mocy.
📢 [EU] This month we had more EU players than ever. We added servers to prepare, but our services don't always use the extra capacity properly and still overload, like Lobbies this evening. We're testing a Lobbies stability fix tonight and are working to fix related issues ASAP.
— Riot Games Support (@RiotSupport) March 27, 2020
W nocy wprowadzono poprawkę dotyczącą stabilności poczekalni, co powinno nieco polepszyć sytuację. Wciąż trwają prace nad szybszym rozwiązaniem pozostałych problemów z wydajnością.
ZOBACZ – Riot przekazał 4 miliony dolarów na walkę z koronawirusem. Częstszy Clash i naprawa serwerów
W Europie niektórzy dostawcy internetu wciąż borykają się ze skokami pingu w godzinach szczytu, co negatywnie wpływa na jakość rozgrywki i wywołuje frustrację u graczy. Riot nawiązał już współpracę z dostawcami usług w celu znalezienia rozwiązania problemu.
Cały czas mówi się też, że klient nie wyświetla prawidłowego pingu i w momencie, gdy widzimy 80-90, w rzeczywistości opóźnienie jest większe. Nie potwierdzono tego w żadnym komunikacie Riotu, natomiast gracze są przekonani, że tak nie wygląda 80 pingu.