Czy Riot powinien wzmocnić wszystkich ADC tak, jak zbuffował Xayah?
Jeden z graczy zasugerował, że Riot powinien przenieść najnowsze zmiany Xayah na wszystkich strzelców w grze.
Jak co aktualizację Riot wprowadza szereg buffów i nerfów, które mają za zadanie zbalansować rozgrywkę. Czasem zmiany są niewielkie i nawet niektórzy w ogóle ich nie zauważą, a bywa i tak, że aktualizacja jest naprawdę spora, ponieważ twórcy zdecydowali się usunąć (lub dodać) pewne mechaniki u konkretnych bohaterów.
W opisie ostatniej aktualizacji pojawiła się wzmianka o zmianach Xayah, które bardzo przypadły do gustu niektórym graczom. Jeden z nich zasugerował nawet, że te są tak dobrze, że powinien je otrzymać każdy ADC. O co chodzi?
Najnowsze buffy Xayah
W opisie najnowszej aktualizacji można przeczytać, że czas rzucenia Q zmniejsza się teraz wraz z prędkością ataku
Wracamy z trzecią rundą wzmocnień Xayah! Konsekwentnie podnosiliśmy jej współczynnik zwycięstw, jednocześnie starając się kontrolować częstotliwość jej wybierania w rozgrywkach profesjonalnych. Buntowniczka nie wystartowała jeszcze na scenie dla prosów, dlatego postanowiliśmy wpuścić jeszcze więcej wiatru w jej skrzydła. Q Xayah niekorzystnie wpływa na sekwencję jej ataków podstawowych przy dużej prędkości ataku, dlatego wprowadzamy zmiany, które powinny pozwolić jej szybować w grze z większą łatwością. (Jeśli chodzi o skalowanie Q, pamiętajcie, że Xayah zyskuje 70% dodatkowej prędkości ataku dzięki zdobytym poziomom oraz 55% dzięki W!)
Q — BLIŹNIACZE SZTYLETY
- ZOBACZ – Dlaczego najrzadziej wybierana postać w LoLu nie może dostać buffów? Utknęła w martwym punkcie
Gracz o nicku NoxsolumGames rzucił pomysłem, że Riot powinien wprowadzić wspomniane zmiany polegające na skalowaniu się umiejętności z prędkością ataku u wszystkich strzelców w grze. W jednym z postów napisał:
Riot wzmocnił Xayah w taki sposób, w jaki powinien wzmocnić wszystkich ADC! Skalowanie czasu rzucania Q z prędkością ataku sprawia, że gra bohaterem staje się z czasem znacznie płynniejsza. Mam nadzieję, że dodadzą więcej takich skalowań do innych strzelców.
Gracz dodał także, że oczywiście takie skalowanie jest już obecne w przypadku Jinx, ale to wciąż za mało, ponieważ to zaledwie dwie postacie na całą grupkę ADC.
Opinie na ten temat są dość podzielone. Część graczy uważa, że jest to dobry pomysł, ale są i tacy, którzy twierdzą, że spowodowałoby to niemałe problemy z balansem. Wszystko oczywiście zależy od tego, której postaci by to dotyczyło. Jeden z komentujących uznał:
Jedynymi pozostałymi strzelcami z długim czasem rzucania umiejętności podstawowych są Aphelios i Jhin. O ile u Apheliosa całkowicie się zgadzam, to czas rzucania W Jhina jest niezbędny dla równowagi rozgrywki. Zresztą takie coś nie miałoby na niego większego wpływu, bo i tak nie może atakować szybciej.
Inni zaznaczyli, że równie wolno trwa rzucanie Q Caitlyn, co w późniejszych fazach gry bywa irytujące. Jednak nie wszyscy zgodzili się z tym, że dobrym rozwiązaniem byłoby przyspieszenie animacji.
Przeciwnicy tego typu wzmocnień obawiają się, że gdyby Riot faktycznie wprowadził coś takiego, to omijanie niektórych skilli stałoby się niesamowicie uciążliwe. W efekcie coś takiego przyniosłoby więcej szkody niż pożytku, ponieważ zbalansowanie bohaterów stałoby się trudniejsze, a granie na nich mniej intuicyjne.