Reklama

Czy Riot testuje zmiany na głównych serwerach LoLa? Deweloperzy odpowiadają ciekawym graczom

League of Legends

Reklama

Projektanci League of Legends odnoszą się do mitu, który mówi, że główne serwery są wykorzystywane do testów.

Reklama


Społeczność League of Legends jest ogromna, a fani mają naprawdę wiele miejsc, w których mogą wypowiadać się na temat tego, co sądzą o rozgrywce, skórkach, czy tak naprawdę wszystkim, co powiązane z produkcją Riotu.

Gracze mogą napotkać wiele mitów, które dotyczą zarówno samej rozgrywki, jak i projektantów, którzy nad nią pracują. Riot postanowił odnieść się do części z nich, a jeden z nich mówił, że Riot wykorzystuje główne serwery do testów. W jaki sposób zostało to skomentowane?

Czy Riot testuje zmiany na serwerach live?

Rioter GalaxySmash w imieniu zespołu odpowiedzialnego za analizę gry postanowił odnieść się do jednego z mitów, który jest powielany przez społeczność League of Legends. Niektórzy gracze mogą uważać, że wspomniany zespół testuje grę na jej głównych serwerach. Pracownik sprostował, że Riot faktycznie sprawdza istniejącą zawartość, jednak zdecydowana większość czasu projektantów poświęcana jest na projektowanie elementów, zanim te w ogóle zostaną udostępnione szerszemu gronu odbiorców.

Reklama

Chociaż prawdą jest, że nasz zespół zajmuje się często weryfikowaniem istniejącej zawartości, w rzeczywistości większość czasu poświęcamy fazie projektowania, zanim zawartość zostanie udostępniona w grze! Weźmy na przykład Koronę Roztrzaskanej Królowej. Gdy tylko dowiedzieliśmy się, że głównym celem deweloperów jest stworzenie „defensywnego przedmiotu mitycznego dla magów”, zasugerowaliśmy uwzględnienie dodatkowych aspektów jak „dostępność dla szerokiego grona użytkowników” i upewnienie się, że nie „niweczy głównej słabości klasy magów polegającej na małej odporności”.

Znając na wczesnym etapie te zastrzeżenia, projektanci mogli uwzględnić je podczas tworzenia prototypów. Później, gdy już wczesny projekt był gotowy, przygotowaliśmy przypadki testowe, aby pokazać zagrożenia i efekty wykorzystania przedmiotu w sposób, który nie został wcześniej przewidziany, na przykład potencjalne ryzyko tego, że Korona zastąpi Wieczną Zmarzlinę w roli docelowego mitycznego przedmiotu defensywnego dla magów, chociaż celem było utrzymanie dwóch oddzielnych nisz dla obu przedmiotów. To proces wymagający ścisłej współpracy i powtarzalności, ponieważ często musimy przejść wiele cykli testów, zanim coś zostanie wypuszczone!

Projektanci nie próbują więc ślepo tworzyć przedmiotów, które mogłyby okazać się zbyt silne lub po prostu bezużyteczne, a raczej na podstawie zebranych danych stara się zaprojektować coś, co jak najlepiej spełniłoby zarówno swoje założenia, jak i oczekiwania graczy.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej