w

Czy Senna z League of Legends powinna otrzymać osłabienia? Co uważa na ten temat społeczność

Dlaczego gracze League of Legends uważają, że Senna powinna zostać osłabiona?


League of Legends to gra, w której postacie muszą być regularnie balansowane. Aby siła każdej postaci znacząco nie odbiegała od normy, którą jest 50% zwycięstw, Riot wypuszcza osłabienia oraz wzmocnienia, które odbijają się na ich wynikach. Projektanci sugerują się głównie tym, jak bohaterowie radzą sobie w kolejce rankingowej oraz profesjonalnej scenie, co nie do końca jest postrzegane przez fanów jako prawidłowe podejście.

Gracze pokazują, dlaczego twórcy powinni zwracać uwagę również na inne tryby gry.

Czy Senna zasłużyła na nerfy?

Senna może być zarówno strzelcem, jak i wsparciem dla swojego zespołu, a mechanika zbierania dusz sprawia, że bohaterka będzie zadawała obrażenia niezależnie od tego, którą ścieżkę wybierze.

Postać aktualnie jest wybierana głównie w roli wsparcia, na której aktualnie zajmuje pierwszą pozycję na wielu tierlistach. Zwycięża prawie 53,5% gier, w których się znajduje, zachowując jednocześnie pick rate powyżej 15% i ban rate 12%.

Nie to jednak przykuło uwagę fanów, którzy narzekają na siłę Senny. Użytkownik o nicku Ambushes pisze o tym, że od prawie 10 aktualizacji bohaterka wygrywa ponad 60% rozgrywek.

Rozumiem, że to “tylko ARAM”, ale Senna miała 60%+ WR przez ostatnie 8 patchów.

  • Patch 12.2 – 61,66% WR
  • Patch 12.3 – 60,83% WR
  • Patch 12.4 – 61,44% WR
  • Patch 12.5 – 60,69% WR
  • Patch 12.6 – 60,23% WR
  • Patch 12.7 – 60,33% WR
  • Patch 12.8 – 60,50% WR
  • Patch 12.9 – 60,80% WR

Rozumiem, że to ARAM i ma tak dużego wpływu, jak wyniki z rozgrywek na Summoner’s Rift, ale uważam, że nie jest to w porządku. WR Senny jest stale wyższe niż to, które miała Sona, zanim Riot drastycznie jej nie znerfił.

Współczynnik zwycięstw na ARAMach jest zdecydowanie wyższy od tego w zwyczajnych grach z Summoner’s Rift. Mimo to bohaterka ma na tyle wysoki win rate, że powinna otrzymać osłabienia niezależnie od sytuacji z ARAMów. Dlaczego więc projektanci nie zapowiedzieli jeszcze nerfów?

W aktualizacji 12.10 do League of Legends ma nadejść jeden z największych zestawów zmian, który zmieni to, jak wygląda granie w LoLa. Każdy bohater będzie bardziej wytrzymały, a tak obszerne zmiany są naprawdę trudne do przewidzenia w skutkach. Twórcy najprawdopodobniej czekają ze wszystkimi wzmocnieniami i osłabieniami do momentu wydania patcha, który i tak przewróci metę do góry nogami.

Jeśli po patchu 12.10, kiedy sytuacja już się ustabilizuje, Senna dalej będzie zbyt silna, projektanci z pewnością stosownie odniosą się do mocy tej postaci.