Reklama

Czy wymóg podpięcia numeru telefonu do konta w LoLu byłby dobry dla gry? Riot odpowiada

League of Legends

Reklama

Czy Riot będzie wymagał od graczy podania numeru telefonu w celu gry?

Reklama


League of Legends zmaga się z wieloma problemami. Jako jeden z nich można uznać toksyczność, z której tytuł od Riotu wręcz zasłynął oraz zjawisko smurfowania, czyli tworzenia przez doświadczonych graczy kolejnych kont, aby grać w kolejce rankingowej. Problem można zauważyć wtedy, kiedy zaawansowany gracz jest dobierany do rozgrywek ze słabszymi, co ostatecznie psuje doświadczenia z gry innym biorącym w niej udział.

Inną formą rywalizacji, do której dostęp posiadają fani LoLa, jest Clash. Riot, aby zabezpieczyć się przed graczami, którzy chcieliby zagrać na innym poziomie niż swój, wprowadzili wymóg podpięcia do swoich kont numeru telefonu, aby przystąpić do zabawy. Gracze rozmyślają nad podobnym rozwiązaniem w przypadku standardowej kolejki rankingowej. Co na to Riot?

Projektant o podłączaniu numeru telefonu do konta Riot

Użytkownik o nicku redditkens opublikował wpis, w którego treści można przeczytać, że zastanawiał się on nad wprowadzeniem uwierzytelniania konta przy pomocy telefonu. Wspomniał również, że to rozwiązanie zastosowane jest już w przypadku turnieju Clash. Dlaczego nie obowiązuje ono wszystkich graczy LoLa?

Reklama

Zdałem sobie sprawę, że używają tego do Clasha i teraz zastanawiam się, dlaczego nie zaimplementują tego systemu dla wszystkich aktualnych i nowych kont.

Niedługo po publikacji zapytania pojawiła się odpowiedź od pracownika studia – riotdanhonksa – osobę odpowiedzialną za zabezpieczenia w Riot Games.

Nie pracuję w teamie, który podejmowałby tę decyzję, ale znajduje się w zespole odpowiedzialnym za zabezpieczenia. Weryfikacja SMS, jako część uwierzytelniania wieroskładnikowego, jest czymś, co braliśmy pod uwagę podczas jego projektowania i pojawiło się wiele problemów. Opowiem o nich głównie z perspektywy prywatności i zabezpieczeń.

  • Nie każdy ma telefon oraz nie każdy może otrzymywać wiadomości tekstowe za darmo. Te osoby również powinny mieć możliwość grania rankedów.
  • Wymaganie numeru telefonu do grania rankedów oznacza śledzenie dziesiątek milionów telefonów, co zaś znacząco zwiększa ilość personalnych informacji graczy, które Riot przechowuje. Zwiększa to odpowiedzialność studia, ale także zwiększa ilość danych, które trzeba wprowadzić, aby grać w grę. Każdy fragment informacji musiałby być przechowywany w określony sposób przez określony czas. Nie mówię, że jest to coś złego, jednak trzeba mieć to na uwadze.
  • Zbieranie tak wrażliwych danych graczy, aby zapobiec rzadkim wydarzeniom, jest trudne do usprawiedliwienia, kiedy ma się wiele dostępnych alternatyw.

Rioter wspomina również, że w przeciwieństwie do Clasha, w którym rozgrywki z jednego tygodnia mogą nie wystarczyć, aby rozpoznać smurfa, w grach rankingowych nie ma takiej konieczności, a aktualny system radzi sobie z takimi graczami bardzo dobrze.

Ze „zwyczajnymi” dobieranymi grami, jest nieco łatwiej. Identyfikacja tego, czy ktoś jest smurfem, czy nowym graczem jest prostsza. Moje ostatnie konto, które zakładałem, było dobierane z graczami na moim normalnym poziomie po kilku rozegranych meczach.

Ponadto istotny jest argument mówiący o tym, że nie każdy, kto chce grać rankedy, posiada telefon z możliwością komunikacji.

Nie jestem pewien, czy wymaganie od wszystkich grających rankedy zarówno telefonu, sieci, jak i podawania tego numeru telefonu, aby móc dalej grać w produkcję Riotu jest poprawnym podejściem, aby ukrócić toksyczność zbanowanych kont, biorąc pod uwagę to, jak rzadko są one banowane na stałe.

Według tego, co pisze Rioter nie zapowiada się na to, aby do League of Legends miała trafić weryfikacja numerem telefonu, która byłaby wymagana do grania.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama