w

Dlaczego Galeforce otrzymał buffy, a dwa patche później twórcy LoLa musieli go osłabić?

Czy Riot wzmocnił przedmiot dla ADC tylko po to, aby osłabić go w kolejnych aktualizacjach?


ADC wraz z początkiem przedsezonu zyskali kilka nowych możliwości dzięki mitycznym przedmiotom. Jeden z nich od samego początku wyraźnie wybijał się ponad resztę.

Riot chcąc to zmienić, zbuffował Potęgę Wichury, która okazała się jednak na tyle silna, że w aktualizacji 11.2 zostanie osłabiona. Dlaczego jeden z graczy uważa, że obie zmiany były celowym zabiegiem?

Potęga Wichury kontra inne przedmioty dla ADC

Zmiany wyważające w League of Legends przeważnie mają za zadanie poprawić balans w rozgrywce. Przy tak ogromnej puli przedmiotów oraz bohaterów niemal pewne jest to, że niektóre wybory będą znacznie częstsze od reszty. Nie zawsze jednak jest to skutek tego, że postać lub item są silniejsze. Gracze z czasem nabierają nawyków, a jednym z nich może być ścieżka budowania się na danym championie.

Dzięki stronie Leagueofgraphs można dowiedzieć się, że w aktualizacji 10.24 najczęściej wybieranym przedmiotem dla ADC był Pogromca Krakenów. Gracze decydowali się na niego w 9,4% swoich gier. Dla porównania przy współczynniku Potęgi Wichury było to 1,1%. Z tego powodu Riot w aktualizacji 10.25 postanowił nieco zmienić sytuację i wzmocnił drugi z wymienionych przedmiotów. Co zostało zmienione?

  • AD zwiększone z 55 do 60
  • Czas odnowienia zmniejszony z 90 do 60 sekund

Tak duży buff musiał nieźle odbić się na itemie. Udowadniają to statystyki z kolejnych patchów, w których znacząco wyprzedził on swojego rywala. W patchu 11.1 gracze wybierali go w 8,5% gier, a Pogromcę Krakenów w 10%. Mimo dalej niższego współczynnika wyboru warto wspomnieć, że wygrywa on o ponad 1% więcej gier, co w przypadku przedmiotu jest całkiem sporą różnicą.

ZOBACZ – Gracze wybrali postacie LoLa, przeciwko którym gra się obecnie najgorzej

Twórcy zauważyli, że przesadzili ze wzmocnieniami i w nadchodzącej aktualizacji postanowili osłabić Potęgę Wichury. Jej czas odnowienia ponownie będzie wynosił 90 sekund.

W tym momencie warto wrócić do wspomnianych na początku nawyków nabieranych przez graczy. Jeden z nich stwierdził, że cały zabieg wzmocnienia, a następnie osłabienia przedmiotu ma za zadanie jedynie zwrócić uwagę społeczności na dotykany zmianami item.

Wzmocnienia i ich cofnięcie w przypadku Galeforce jest naprawdę interesującym przypadkiem, ponieważ Riot czasami musi sprawić, że przedmiot będzie OP, aby społeczność LoLa zmieniła swoje nawyki kupowania. Mimo że item czasami jest silny lub po prostu zbalansowany, gracze nie będą go wybierać, ponieważ są przyzwyczajeni do innych.

Kolejnym dobrym dowodem na nawyki społeczności może być mityczne Sunfire Aegis, które było niezmiernie silne w pierwszych przedsezonowych patchach. Mimo że zmiany ostatecznie zrównały wszystkie z dostępnych dla tanków przedmioty, wspomniany jest dalej najczęściej wybieranym z nich.