w

Dlaczego gracze League of Legends tak bardzo tęsknią za starym Tiamatem?

Dlaczego zdaniem społeczności stary Tiamat był lepszy?


Wraz z przedsezonem w League of Legends trafiło do gry naprawdę sporo zmian, a większość z nich dotyczyła przedmiotów lub w jakiś sposób była z nimi powiązana. Społeczność musiała pogodzić się ze stratą oraz ze zmianami części znanych im przedmiotów. Jednym ze zmienionych itemów jest Tiamat, który nie jest już nie do końca taki, jakim zapamiętali go gracze.

Co jest nie tak z nowym Tiamatem?

Na początek warto podkreślić różnice, które można zauważyć pomiędzy jednym a drugim przedmiotem.

W aktualizacji 10.23 stracił on statystykę regeneracji zdrowia oraz zdolność aktywowaną, zmienił się jego przepis, a obrażenia biernego Rozpłatania zostały nieco zmniejszone.

Ze wszystkich wymienionych powyżej zmian społeczności najbardziej brakuje starej ścieżki budowania, w której niegdyś można było znaleźć dwa Długie Miecze zastąpione teraz Kilofem. Graczom doskwiera również fakt umiejętności aktywowanej, która sama stanowiła część combo bohatera lub wspomagała go w farmieniu.

ZOBACZ – Ivern staje się niewidzialny i wraca sobie spokojnie do bazy. Trick w LoLu, który wprawia w osłupienie

Komentujący wskazują, że przedmiot był wykorzystywany głównie we wczesnych fazach gry, aby pomóc graczom w fazie liniowej lub jungli. Zdolność aktywowana była tym, co rekompensowało stosunkowo niewielką ilość oferowanego AD. Wiele postaci, które używa Tiamatu, nie ma zamiaru rushować Ravenous Hydry, więc nie będą one w stanie w pełni wykorzystać itemu do czasu, kiedy gracz postanowi go ulepszyć.

Niektórzy wskazują na zdolność, która została przeniesiona na inny przedmiot – Ironspike Whip, jednak jest to item mityczny, na który nie każdy bohater może się zdecydować i też nie każdy będzie preferował go od innych. Gracze kupowali niegdyś Tiamat nie jako komponent Hydry, ale jako osobny przedmiot. Po wprowadzeniu zmian straciło to sens.

Czy społeczność może liczyć na działania Riotu przywracające część starego itemu? Raczej nie. Mimo tego, że twórcy dalej pracują nad balansem i biorą pod uwagę wszelkie komentarze graczy, musieli mieć oni istotny powód do wprowadzenia takich, a nie innych zmian.