w

Dlaczego opuszczanie fazy wyboru bohaterów w LoLu aktualnie jest opłacalne? Riot planuje to zmienić i nanieść dodatkowe kary

Reklama

Gracze z wyższych dywizji dziwią się, że tak mało osób decyduje się na wyjście z fazy wyboru bohaterów. Ich zdaniem wychodzenie ma wiele plusów.

Reklama


Czasem trafia się sytuacja, gdy wyjście z gry już w fazie wyboru bohaterów jest najlepszym rozwiązaniem dla gracza. Niestety wiele osób się tego obawia, nie wiedząc do końca, jakie są za to konsekwencje. Dlaczego warto od czasu do czasu zdecydować się na wyjście? Co dzieje się wtedy z MMR?

Jakie są kary za wychodzenie z fazy wyboru bohaterów? Ile traci się LP?

Istnieje taka część społeczności League of Legends, która jest ze sobą zgodna w temacie wychodzenia z fazy wyboru bohaterów – lepiej wyjść i stracić parę LP, niż męczyć się przez kolejne pół godziny w toksycznej grze.

Często bywa tak, że już w lobby widać, że gra jest z góry przegrana. Ktoś z kolejki jest mocno toksyczny i wulgarny lub zapowiada trollowanie. Inną sytuacją jest to, gdy jakiś gracz trafi na rolę, której zwyczajnie nie potrafi grać – szansa, że pójdzie mu dobrze, jest dość niska, a nie zawsze warto ryzykować i obniżać przy tym MMR.

Czym jest wychodzenie z fazy wyboru i jakie ma do tego podejście sam Riot? Między 9 a 10 sezonem sprawa wychodzenia z lobby nieco się zmieniła. Na ten moment wygląda następująco:

Reklama

„Queue Dodging” to angielskie określenie na opuszczenie gry podczas wyboru bohatera. Jeżeli jeden z graczy wyjdzie w tym momencie, pozostała dziewiątka trafia z powrotem do kolejki a sam dezerter otrzymuje karę w zależności od rodzaju gry. Lista możliwych kar znajduje się poniżej:

Kary za wychodzenie z fazy wyboru bohaterów

  • SOLOWA/ELASTYCZNA KOLEJKA RANKINGOWA

    • 1 opuszczenie: 6 minutowa kara czasowa. Utrata 3 LP.
    • 2 opuszczenia lub więcej: 30 minutowa kara czasowa. Utrata 10 LP.
  • NORMALNA GRA

    • 1 opuszczenie: 6 minutowa kara czasowa.
    • 2 opuszczenia lub więcej: 15 minutowa kara czasowa.
  • ARAM

    • 1 opuszczenie: 15 minutowa kara czasowa. Utrata wszystkich wykorzystanych ponownych losowań.
    • 2 opuszczenia lub więcej: 30 minutowa kara czasowa. Utrata wszystkich wykorzystanych ponownych losowań.

ZOBACZ – Riot: „Wasze głosy (i memy) były głośne i jasne”. Developerzy przywrócą portrety do TFT

Inne ważne informacje

  • Opuszczenie ekranu wyboru bohatera w jakiejkolwiek serii promocyjnej będzie liczone jako przegrana. Dlatego jeżeli była to już druga przegrana w serii, zostanie ona zakończona.
  • Jeżeli gracz najpierw opuści ekran wyboru bohatera w normalnej grze, a potem zrobi to ponownie w grze rankingowej, to będzie to liczone jako drugie opuszczenie w grze rankingowej i taka będzie też kara.
  • Wychodzenie z fazy wyboru bohaterów nie powoduje obniżenia MMR.
  • Opuszczenie w ARAM-ie oznacza utratę wykorzystanych ponownych losowań. Niemniej jednak, jeżeli inni gracze wykorzystali ponowne losowania a ktoś wyjdzie wtedy z gry, to odzyskają je i będą mogli z nich ponownie skorzystać.

Wielu graczy motywuje innych, by nie bać się wychodzenia z fazy wyboru. Od czasu do czasu nie jest to dużą stratą, a może uratować niejedną sytuację. Utrata 3 LP jest znacznie lepsza niż np. 20, dodając przy tym, że przegrana gra to dodatkowy spadek MMR.

Na forach czy Reddicie część osób mocno narzeka na tych, którzy za wszelką cenę chcą zagrać daną grę (mimo że ta jest już przegrana na etapie lobby), a potem narzekają na słabe drużyny i niskie dywizje.

Reklama

Ludzie poniżej Diamentu nie chcą wychodzić z lobby z góry przegranych gier. A przecież widać, że to będzie przegrana, jeśli masz w lobby Disco Nunu, trollpicki/losowe postacie i ludzi, co zapowiadają intowanie.

ZOBACZ – Rotacja w LoLu: 10.03 – 17.03. Nowi bohaterowie za darmo przez tydzień

Nie rozumiem tego. Team ma autofillowanego ADC, jungler instalockuje Singeda, biorąc Cleanse i Ghosta, po czym pisze „dodge or lose”, a ludzie nadal chcą grać taką grę.

Kończy się to tak, że wchodzicie do gry, każda linia feeduje przed 10 minutą i ludzie zaczynają pisać „ff 15”.

Twórcy przyglądają się sprawie i chcą wprowadzić dodatkowe kary

Rioterzy zainteresowali się dyskusją graczy i postanowili wypowiedzieć się w tej sprawie. Jak się okazuje – twórcy przyglądają się zjawisku wychodzenia z fazy wyboru bohaterów i chcą dostosować do tego odpowiednie kary. Jeden z Rioterów zdradził też, jak wyglądają statystyki w tym temacie.

Zależy to od regionu, ale ogólnie około 10-15% graczy wychodzi z fazy wyboru bohaterów (zamiast kontynuować grę). Liczba ta podwaja się na wyższych poziomach. Oczywiście to statystyki z kolejki Solo/Duo.

Przyglądamy się sprawie. Kara za wychodzenie nie ma być odbierana jako „mniejsze zło” (względem przegranej gry). Zamierzamy wprowadzić dodatkowe kary, aby uniknąć wielokrotnego wychodzenia z fazy wyboru bohaterów.

Na razie nie wiadomo, jakie kary zostaną wprowadzone w przyszłości, ani kiedy dokładnie pojawią się na serwerach live.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends