Reklama

Dlaczego postacie w LoLu po prostu zaczęły znikać? To zdecydowanie nie jest zapowiedź czegoś nowego

League of Legends

Reklama

Na jednym ze streamów z LoLa pojawiła się dziwna sytuacja – Sona po prostu zniknęła z mapy. Z czego to wynika?


W League of Legends zdarzają się przeróżne bugi. Nie wszystkie jednak wynikają z błędów związanych z konkretną postacią czy przedmiotem. Są też i takie, które powiązane są z działaniem serwerów i tego, w jaki sposób informacje o zmianach na mapie w czasie meczu są przesyłane do graczy.

Na jednym ze streamów z LoLa wystąpił pewien błąd. Wyglądało to tak, jakby postać zwyczajnie zniknęła z gry. Co właściwie się stało?

Błędy ze znikającymi bohaterami

Reklama

Dziwna sytuacja ze znikającym przeciwnikiem pojawiła się podczas jednego ze steamów League of Legends. Na nagraniu widać, jak dwóch członków drużyny niebieskiej próbuje zaatakować wrogą Sonę. Ta nie rusza się przez chwilę, a potem po prostu znika z mapy. Zaskoczeni gracze pingują miejsce zniknięcia. Parę sekund później widać, że bohaterka znajduje się pod własną wieżą.

Reklama

VideoVideo

Warto wspomnieć, że tego typu błędy nie dotyczą konkretnej postaci. W podanym przykładzie była to Sona, choć desynchronizacje pomiędzy graczami mogą przytrafić się w każdym meczu, niezależnie od tego, kto się w nim znajduje. Niektórzy fani doświadczyli ich tylko na jednym championie, inni – na różnych i to wiele razy.

Zacząłem widzieć tego rodzaju desynchronizacje od około przedsezonowego patcha. Nie wiem, co Riot znowu zepsuł, że takie coś się dzieje. 

Widziałem takie coś w przypadku Kindred i to kilka razy. Naprawdę dziwne. Nie wiem od kiedy się to zaczęło, bo naprawdę często ich banuję.

Niektórzy komentujący zastanawiali się, jak to możliwe, że cała niebieska drużyna widziała Sonę w błędnym miejscu. Z czego wynikają tego typu problemy?

Desynchronizacja serwerowa pojawia się w League of Legends od lat i może działać na różne sposoby. Czasem gracze skarżyli się, że ich postać zablokowała się na starcie gry, a po paru minutach pojawiała się w zupełnie innym miejscu mapy. Innym razem gra źle odczytywała pozycję wroga podczas teamfightu, przez co cała drużyna widziała go w miejscu, w którym już dawno go nie było.

Społeczność LoLa zna jeszcze dziwniejsze przypadki. Zdarzało się, że gra źle doczytała jeden team, a nawet wszystkich 10 graczy, przez co ci byli niewidzialni większość meczu.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej