w

Dlaczego rozwiązywanie błędów z klientem League of Legends trwa tak długo?

Dlaczego rozwiązywanie problemów związanych z klientem może trwać tak długo?


Ilość błędów znajdujących się w kliencie League of Legends już od naprawdę dawna nie nie zaskakuje graczy. Regularnie można czytać o kolejnych odkrytych przez społeczność problemach, które czasami są poprawiane, a czasami na ich wyeliminowanie gracze muszą trochę poczekać. Pojawiła się informacja, że takie opóźnienia niekoniecznie są spowodowane brakiem zainteresowania nimi twórców.

Błędy klienta kontra różne działy Riotu

Klient gry ma wiele funkcji i za poszczególne z nich odpowiadają różne działy. Zespół mający za zadanie poprawienie działania klienta często nie może poprawić wielu błędów, gdyż jest to zadanie dla innej grupy pracowników.

Naprawdę duża ilość błędów w kliencie tak naprawdę nie jest winą samego klienta. Przyczyną są również usługi powiązane z nim powiązane, które są w niego wbudowane. Z tego powodu zespół odpowiedzialny za eliminowanie błędów klienta często nie może wyeliminować problemów. Team musi zgłosić się do pracowników odpowiedzialnych za daną usługę.

Przykładowo dział personalizacji odpowiada za problemy z warsztatem Hextech, a zespół kompetytywnego gameplayu za błędy przy pickowaniu czy banowaniu. Mimo aktualnie trwających prac nad poprawkami, pracownicy chcieliby implementować nowe funkcje, które zwiększałyby jakość klienta.

W większości przypadków, jeśli funkcja, która się zepsuje nie podlega pod dany dział, twórcy wysyłają sygnał do odpowiedniego zespołu, aby zlecić jej jak najszybsze naprawienie.

ZOBACZ – Nowa funkcja w Clash w LoLu – na czym dokładnie polega i gdzie ją znaleźć?

Z jednej strony podział obowiązków przy tak dużej produkcji jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania prac. Jak widać, takie rozwiązanie ma jednak pewne wady. Problemy, które trzeba przekazać innemu działowi, opóźniają jego aktualne prace, oraz wstrzymują dalsze rozwiązywanie problemów z klientem, do czasu aż błąd nie zostanie wyeliminowany.