w

Seraphine zdecydowanie dominuje jako ADC od kilku patchów. Co jest tego powodem?

Gracze zastanawiają się, co sprawia, że Seraphine radzi sobie tak świetnie jako ADC.


W ostatnim czasie dużo mówi się o jednej z najnowszych postaci LoLa – Seraphine. Mimo że ta pojawiła się na Summoner’s Rift w drugiej połowie 2020 roku i po niej do gry dołączył m.in. Viego, to nie da się ukryć, że bohaterka wciąż jest niesamowicie kontrowersyjna.

Tym razem nie chodzi o jej wygląd czy historię (choć o tym swojego czasu mówiło się naprawdę dużo. Na tyle, że Riot musiał interweniować i zmieniać jej lore, by nieco uspokoić oburzonych graczy), ale o jej niesamowicie wysoki procent wygranych na dolnej alei.

Od paru patchów bohaterka radzi sobie niezwykle dobrze. Aktualnie jest jedynym ADC, którego win rate przekracza 57%. Dlaczego jest aż tak silna?

Seraphine dominuje jako ADC – dlaczego?

Parę dni temu pojawił się artykuł, w którym twórcy tłumaczyli, jakie były powody wydania Seraphine (zobacz: Jaki był powód wydania najbardziej kontrowersyjnej bohaterki LoLa – Seraphine? Riot wyjaśnia). Z wypowiedzi Rioterów wyczytać można było m.in. to, że przy projektowaniu postaci chciano stworzyć championa podobnego do Lux czy Sony. Prostego maga, którego można wybrać na środkową aleję, ale również świetnie sprawdzającego się w roli wsparcia.

Szybko okazało się jednak, że Seraphine jest niesamowicie silnym pickiem na ADC.

Co mówią statystyki? Według strony lolalytics.com bohaterka dominuje dolną aleję od paru patchów. I nie chodzi tutaj o nieznaczne różnice względem innych ADC. Na przykład w patchu 11.3 osiągnęła ponad 58% win ratio, co nie zdarzyło się żadnej innej postaci (na drugim miejscu znalazł się Swain – nieco ponad 56%).

W patchu 11.2 dominacja była jeszcze większa. Jeśli dla kogoś 58% to przytłaczająco dużo, to trzeba wspomnieć, że w 11.2 Seraphine wygrywała 59,92% gier. Takie statystyki mówią same za siebie.

Jak to wygląda aktualnie?

ZOBACZ – Nowa funkcja w Clash w LoLu – na czym dokładnie polega i gdzie ją znaleźć?

Jak widać, bohaterka wciąż jest najczęściej wygrywającą postacią grającą jako ADC. Osiąga ponad 57% win ratio. W ilości banów również zajmuje miejsce na podium, choć ustępuje Kai’Sie, którą banuje się w prawie 34% gier.

Co ciekawsze, niesamowicie wysoki współczynnik zwycięstw Seraphine utrzymuje się po nerfach, które otrzymała w aktualizacji 11.3. Jej zmiany prezentowały się następująco:

  • Umiejętność bierna – Osobowość sceniczna 
    • Obrażenia podstawowe nut: 5-20 pkt. (na poziomach 1-18)  4-16 pkt. (na poziomach 1-18)
  • W – Dźwięk przestrzenny 
    • Wytrzymałość tarczy na sojuszniku: 60-120 pkt. (na poziomach 1-18)  50-100 pkt. (na poziomach 1-18)
    • Wytrzymałość tarczy na sobie: 90-180 pkt. (na poziomach 1-18)  75-150 pkt. (na poziomach 1-18)

Skoro wiadomo już, że statystyki bohaterki są naprawdę widowiskowe i że wygrywa większość gier, w których się pojawia, pozostaje zapytać – dlaczego tak się dzieje?

ZOBACZ – Zmiany zasięgu wardów będą broken. Będzie można spokojnie wardować z ukrycia

W sezonie 11 zmieniło się wiele pod względem przedmiotów. Część z nich została usunięta, niektóre dodano, a są i takie, które zostały przebudowane. Jak wiadomo, w grze pojawiły się także itemy mityczne. Na zmianach bardzo skorzystała m.in. Seraphine, która w roli ADC świetnie radzi sobie z przedmiotami takimi jak Moonstone Renewer i Staff of Flowing Water.

Dodatkowo bohaterka dobrze łączy się w duo z supportami takimi jak Karma czy Soraka. Zapewnia to naprawdę bezpieczną fazę liniową. Nie dość, że taki bot dobrze radzi sobie na początku gry, to po zejściu z linii jest niesamowicie użyteczny dla drużyny. Połączenie wcześniej wspominanych przedmiotów daje ogromną zdolność regeneracji w walkach drużynowych.

Wyjątkową rzeczą w grze Seraphine jako ADC jest to, że nie tylko świetnie korzysta z Moonstone Renewer i Staff of Flowing Water, ale także to, że przedmioty te są stosunkowo tanie względem itemów na ADC, co sprawia, że bohaterka szybciej staje się użyteczna dla drużyny.