Do LoLa nadchodzą spore wzmocnienia Seraphine. Zdecydowanie nie wszystkim graczom się to podoba
Nie wszystkim fanom Seraphine przypadły do gustu zaprezentowane wzmocnienia bohaterki. Jakie minusy widzą gracze?
Seraphine trafiła do League of Legends w aktualizacji 10.22 i w założeniach miała być postacią, której główną pozycją będzie środkowa aleja. Gracze szybko jednak zauważyli, że bohaterka rewelacyjnie radzi sobie jako support. Riot zaakceptował wybór graczy, jednak poinformował fanów, że wydawane w przyszłości poprawki będą miały na uwadze tych, którzy preferują Seraphine wybierać na midzie.
Nadchodząca aktualizacja 12.5 zawiera spore wzmocnienia Seraphine, jednak bohaterka, która wybiera się na środkową aleję, wcale na nich nie zyska. To zaś nie do końca spodobało się tej części społeczności, która lubi wybrać się tam omawianą postacią.
Buffy roli supporta Seraphine
Na początek warto przyjrzeć się statystykom. Seraphine pojawia się na środkowej alei w 20% gier, natomiast w roli wsparcia aż 63%. Na midzie zwycięża niecałe 51% gier, a na supporcie 48,8%. Nie można również ignorować Seraphine jako carry. Ta rola stanowi 16,6% gier bohaterki i zwycięża prawie 54% rozgrywek.
Poprawki dotykają głównie W – Surround System. Zarówno koszt many, jak i czas odnowienia umiejętności zostaną zredukowane. Tarcza będzie skalowała się słabiej z AP, co sprawi, że ulepszanie umiejętności jako support będzie miało większy wpływ. Intencją Riotu było uczynienie ze zdolności drugiej atrakcyjnej do maksowania zaraz po Q – High Note.
Zamierzmy wzmocnić Seraphine na supporcie, ponieważ nie radzi sobie tam najlepiej, a gracze pokazali, że chcą grać bohaterką na tej pozycji, jednocześnie nie wykazując tak dużego zainteresowania środkową aleją (nadal ją tam wspieramy). Spodziewamy się, że W będzie atrakcyjną zdolnością do maksowania jako drugą po odejściu od skalowania z poziomem.
Mimo zapewnień Riotera zmiany podzieliły graczy Seraphine. Bohaterka aktualnie może pochwalić się o ponad 2% wyższym współczynnikiem zwycięstw na midzie, a fani, którzy nadal chcą, aby postać radziła sobie na innych pozycjach, obawiają się, że na wzmocnieniach ostatecznie straci nieco swojej siły.
- ZOBACZ – Z tych skórek do Renaty Riot zrezygnował. Gracze LoLa mocno żałują, widząc oficjalne koncepty
Osłabione skalowanie tarcz oraz ogólne zmniejszenie jej wartości dla Seraphine według jej mainów sprawi, że będzie o wiele łatwiejszym celem. Ich zdaniem kompensacyjne wzmocnienia oraz obniżenie czasu odnowienia E nie są wystarczające.
- Seraphine
- Surround Sound (W)
- Koszt many: 50/70/90/110/130 >>> 50/60/70/80/90
- Czas odnowienia: 26/25/24/23/22s >>> 28/26/24/22/20s
- Shield: 75-225 (bazując na poziomie) (+45% AP) >>> 60/80/100/120/140 (+40% AP). Sojusznicy otrzymują teraz tę samą wartość tarczy zamiast 2/3 wartości tarczy Seraphine.
- Heal: 5% (+1.125% na 100 AP) utraconego zdrowia przez sojusznika >>> 5/5.5/6/6.5/7% (+0.75% na 100 AP) utraconego zdrowia przez sojusznika.
- Beat Drop (E)
- Czas odnowienia zmniejszony: 13/12/11/10/9s >>> 11/10.5/10/9.5/9s
- Surround Sound (W)
Riot zaznacza, że pomimo obecnych zmian zapewni, że Seraphine będzie można grać elastycznie na całym Summoner’s Rift.
Wsparcie jest jej najsłabszą rolą (według wskaźnika zwycięstw), jednocześnie zachowując znacznie wyższy współczynnik gry, mimo tego, że nie radzi sobie najlepiej (według naszej metryki). Nie oznacza to jednak, że gracze nie lubią grać nią na midzie i nadal chcemy ją wspierać w tej roli.
Zmiany Seraphine mają zostać wprowadzone do League of Legends 2 marca wraz z patchem 12.5, który będzie zawierał również między innymi osłabienia popularnego buildu Mastera Yi pod Duskblade.