Gracz LoLa trafił na mecz, w którym wszyscy byli niewidzialni. Stary błąd powraca?
Jeden z graczy zaobserwował błąd związany z niewidzialnymi sojusznikami i przeciwnikami na Summoner’s Rift.
Błędy w grach bywają różne. Czasem jest to coś na tyle dużego, że twórcy są zmuszeni wyłączyć jakiegoś championa lub przedmiot dla dobra rozgrywki – zbugowana postać może np. likwidować cały przeciwny team w ułamku sekundy albo powodować, że inni gracze doświadczają problemów z połączeniem i tak dalej. Krótko mówiąc – błąd bezpośrednio niszczy doznania z gry.
Bywa też tak, że bugi są znacznie mniejsze i wiążą się z animacjami, modelem postaci czy teksturami. Tu sprawy wyglądają nieco lepiej – coś może irytująco zaciąć się lub wyglądać śmiesznie, ale nie sprawia, że gra automatycznie staje się przegrana lub wygrana. Problemy z teksturami, zawieszoną animacją chodzenia czy umierania są obecne w ogromnej liczbie gier i dziś mało kogo dziwią.
Jednak co stanie się, gdy bohaterowie nie są ani za silni, ani zablokowani w niekończącej się animacji? Co dzieje się, gdy wszyscy stają się niewidzialni?
Niewidzialne postacie na Summoner’s Rift
Jeden z graczy podzielił się ze społecznością dziwnym błędem, który przytrafił mu się podczas jednego z rankedów.
Właśnie grałem grę rankingową solo Q na serwerze EUW (ranga Platyna) i wszyscy bohaterowie byli niewidzialni. Inne elementy meczu były normalne, z wyjątkiem tego, że nikt nie widział żadnych modeli championów (nawet po ponownym połączeniu się do gry). Nasze umiejętności były widoczne.
W końcu, gdy udało się kogoś zabić (celowane umiejętności były oczywiście bezużyteczne) dowiedzieliśmy się, że po pierwszej śmierci bohater staje się widoczny.
Przeciwnicy zabili nas, więc mogli już normalnie widzieć nasze modele, ale my wciąż nie mogliśmy ich zobaczyć. Od tego momentu nie mogliśmy nic zrobić, więc przegraliśmy.
Gracz zamieścił także screeny, które udowadniają, że jego opowieść jest prawdziwa.
- ZOBACZ – Riot wcale nie zrezygnował z pomocy przegrywającej drużynie. Nowe kary za AFK w LoLu to początek
Zapewne część osób ma wrażenie, że słyszała już o tej historii. 4 miesiące temu miała miejsce bardzo podobna sytuacja, która również została opisana w osobnym artykule. Inny gracz zgłosił, że także podczas gry rankingowej wszystkie postacie na mapie były niewidzialne – To najdziwniejszy początek gry na EUNE w LoLu, jaki kiedykolwiek zobaczycie. Postacie są niewidzialne.
Choć nikt nie był pewny, dlaczego zaistniała tak dziwna sytuacja, to wielu graczy domyślało się, że pojawił się problem ze wczytywaniem wyglądu postaci przy rozpoczęciu rozgrywki (inne elementy działały normalnie, ponieważ bohaterowie fizycznie istnieli na mapie, ale ich graficzna reprezentacja była niezaładowana). Jedynym sposobem na naprawianie tej usterki, było ponowne wczytanie bohatera w bazie po jego śmierci.
- ZOBACZ – Mało kto się spodziewał, że to właśnie ten bohater będzie teraz najsilniejszym supportem w LoLu
Wielu graczy dziwi się, że tak okropny błąd powtarza się co parę miesięcy. Jak widać – mecz tego typu jest już na starcie zniszczony, a to, która drużyna wygra zależy od przypadku. Ci, którzy pierwsi sprawią, że przeciwnicy staną się widoczni, z automatu wygrywają. Najgorsze jest to, że zgłaszane błędy tego typu zawsze pojawiają się w czasie rankedów.