Gracze LoLa mocno zawiedzeni. Riot niby odpowiedział, ale nie dało to zbyt wiele
W jaki sposób Riot chce się upewnić, że kolejne Clashe odbędą się bez problemów?
Clash to kolejny sposób na rywalizację w League of Legends, który zapewnia graczom coś więcej niż kolejka rankingowa. Fani w pełnym zespole dołączają do turnieju, w którym mogą zawalczyć o nagrody przeciwko drużynom na podobnym poziomie.
W praktyce Clash nie zawsze jednak działa tak, jak można by tego oczekiwać – ostatnie turnieje miały spore problemy, w efekcie których gracze, którzy chcieli wziąć udział w zabawie, nie mogli dołączyć do rozgrywki i zmuszeni byli czekać nawet kilka godzin (Riot odnosi się do problemów z Clashem w League of Legends. Co poszło nie tak?). Riot napisał, dlaczego nie był w stanie komunikować się z graczami. Teraz pojawiła się obszerna wypowiedź jednego z deweloperów.
Riot na temat Clasha
Twórcy przyznają, że udział w Clashu bierze zazwyczaj naprawdę zaangażowaną w grę część społeczności. Riot Sakaar pisze, że studio zdaje sobie sprawę z tego, że ze względu na to, że Clash odbywa się tylko w wyznaczonym terminie, problemy z nim są jeszcze bardziej bolesne dla graczy, którzy poświęcają na niego swój weekend.
W ostatnim czasie pojawiło się sporo problemów, z którymi zespół musiał się zmierzyć. Mimo starań turniej nie mógł się odbyć.
Każdy z problemów związanych z Clashem w ciągu ostatnich 2 miesięcy miał inną przyczynę. Chcemy jak najszybciej zapewnić jakość turniejów i zamiast poświęcać dużo czasu na rozwiązanie wszystkich problemów, zastosujemy pewne krótkoterminowe rozwiązania, aby podnieść jakość, podczas gdy będziemy zastanawiać się nad długoterminowym rozwiązaniem.
Riot oznajmił, że planuje wdrożyć bardziej rozbudowane testy jakości, które będą skupiały się wyłącznie na turnieju Clash oraz zapewni więcej czasu deweloperom, którzy nad nim pracują. Ponadto dokładniej badane będą wszelkie zmiany w kodzie, które mogą mieć wpływ na turniej.
Wierzymy, że te działania pozwolą nam na bezproblemowe przeprowadzenie nadchodzących turniejów MSI w dniach 6 i 7 maja (o ile nie wydarzy się coś całkowicie poza naszą kontrolą, np. przerwa w dostawie prądu w naszym centrum danych). Te krótkoterminowe rozwiązania dla turniejów MSI nie są dla nas rozwiązaniem trwałym, więc równolegle badamy możliwości ulepszenia automatycznych testów Clasha.
Riot postara się więc o to, aby kolejne turnieje Clash odbyły się bez problemów. Oznajmiono również, że w ramach rekompensaty gracze otrzymają bilety, które musieli kupić, aby dołączyć do zawodów, z którymi były problemy. Wiadomość ta nie zadowoliła fanów, którzy zmarnowali sporo czasu w lobby turnieju.
Pojawiło się naprawdę sporo komentarzy, które mówią o tym, że Riot powinien bardziej się postarać i w jakiś sposób zrekompensować graczom zmarnowany czas, a zwrot biletów jest czymś tak oczywistym, że nie powinien podlegać żadnej dyskusji.
Zwrot czegoś, co kosztuje naprawdę niewiele, powinien mieć miejsce nawet bez tworzenia tego postu. Udało Wam się odnieść do tego, że gracze muszą zorganizować ograniczony czas, aby zagrać w kompetytywnym trybie gry, a następnie po zmarnowaniu paru godzin, kiedy tryb nie pojawi się prędzej niż za miesiąc, jedynym, co robisz, jest zwrot biletów? Fajnie. Poklepcie się po plecach za dobrze wykonaną pracę.
Być może twórcy jeszcze odpowiedzą na wypowiedzi fanów, choć na ten moment nie wygląda to najlepiej.