Riot odnosi się do problemów z Clashem w League of Legends. Co poszło nie tak?
Co stało się z ostatnim Clashem? Rioter wyjaśnia, jaki problem napotkali deweloperzy.
Clash to kolejny sposób na rywalizację w League of Legends, który jest dostępny bez wychodzenia z domu. Twórcy chcieli dostarczyć graczom coś więcej niż rozgrywki rankingowe, tworząc co jakiś czas odbywające się zawody Clash. Udział w nich może wziąć praktycznie każdy, aby zawalczyć o unikatowe nagrody, a dołączając do zabawy, ma się gwarancję, że trafi się na przeciwników, grających na podobnym poziomie.
Ostatni zorganizowany przez twórców League of Legends Clash okazał się jednak porażką. Zawody nie tylko nie odbyły się w wyznaczonych terminach, ale gracze nie otrzymywali od deweloperów żadnych konkretnych wiadomości. Jeden z projektantów w końcu przełamuje ciszę i pisze, co się stało.
Co jest nie tak z Clashem?
Zainteresowani turniejem Clash gracze z pewnością są świadomi tego, że turniej, który miał mieć w ostatnim czasie miejsce, ostatecznie się nie odbył. W sieci można znaleźć liczne wpisy, w których fani nie kryją swojego niezadowolenia.
To, jak wyglądał Clash przez ostatnie weekendy, jest szczerze mówiąc lekceważące dla graczy. Drugi weekend z rzędu turniej nie odbył się w sobotę, a uwięził konta uczestników w turnieju na wiele godzin bez możliwości wycofania się.
Co więcej, Riot nie wydał żadnych komunikatów w trakcie ani po zakończeniu Clasha, poza oznajmieniem tego, że jest świadomy problemów. Nie zaoferowano również żadnej rekompensaty ani nagród za Clasha.
Gracz wyjaśnił, dlaczego problemy z Clashem są tak istotne dla części społeczności, która jest nimi zainteresowana.
Ludzie z wyprzedzeniem planują i poświęcają czas w weekendy, aby wziąć udział w Clashu. Problemy z serwerem czasami się zdarzają i to jest zrozumiałe, ale kiedy drugi weekend z rzędu gracze nie mogą się nawet wycofać z turnieju i zagrać normalnej gry z przyjaciółmi, którzy i tak już się zebrali, a do tego nie otrzymują żadnych informacji od twórców, którzy na dodatek nie przewidują żadnej rekompensaty, to jest to nic innego jak brak szacunku dla graczy i ich czasu.
Na Reddicie wypowiedział się jeden z projektantów – Riot Brightmoon.
Powinniśmy byli być bardziej komunikatywni w sprawie problemów z Clashem. Zazwyczaj kiedy mamy jakieś bugi w Clashu staramy się informować, o ile zostanie on opóźniony. Błędy przez ostatnie 2 tygodnie są nowymi i dotychczas nieznanymi, co przekłada się na mniejszą ilość informacji i zrozumienia.
Dalej próbujemy rozwiązać problem i będziemy informowali o planach względem kolejnego Clasha oraz o tym, co planujemy zrobić, aby zapobiegać tego typu sytuacjom w przyszłości. Wasz czas, noce i weekendy są dla nas naprawdę ważne i chcemy abyscie czuli się dobrze, grając w najbardziej kompetetywnym trybie League of Legends.
Pozostaje liczyć na to, że twórcy wyciągną wnioski z zaistniałej sytuacji i ta w przyszłości się nie powtórzy. Jak pisze sam Rioter, przed wydaniem kolejnego Clasha powinna pojawić się informacja dotycząca tego, co Riot planuje zrobić, aby turniej był pozbawiony tego typu problemów.