Reklama

Gracze LoLa wpadli na pomysł, który znacząco ułatwiłby wybieranie bohaterów w lobby przed meczem. Co na to Riot?

League of Legends

Reklama

Jeden z fanów zaproponował pewną zmianę w wyborze bohaterów przed grą w League of Legends. Riot powinien to wprowadzić?


Każdy, kto gra rankedy lub drafty wie, że gracze pickują bohaterów w określonej kolejności. Sprawia to, że od czasu do czasu ktoś wybiera za sojusznika, by szybciej zająć daną postać, która na przykład jest silna w obecnym czasie.

Po tym, jak każdy z drużyny będzie mieć już wybranego championa, gracze mogą się nimi wymieniać, oczywiście jeśli posiadają te postacie na swoim koncie.

Jak można się domyślić, system ten nie jest idealny i doprowadza do różnych nieciekawych sytuacji – bywa, że proszona o pickowanie osoba po prostu nie ma konkretnego bohatera lub sojusznicy nie zdążą się ze sobą wymienić lub nie dogadają na czas i któryś z nich weźmie niewłaściwą postać.

Reklama

Usprawnienie w wyborze bohaterów i odpowiedź Riotu

Reklama

Tak, jak było wspomniane wyżej, w champion select potrafią przytrafiać się różne nieprzyjemne niespodzianki – bywa, że osoba, z którą ma wymienić się grać wybierze coś innego, niż to, o co prosił. Problemem jest też brak odpowiednich championów, a to zdarza się szczególnie na niższych poziomach, na których ludzie nie skompletowali jeszcze większości postaci.

Jeden z graczy wpadł na pomysł, jak można byłoby usprawnić wybieranie bohaterów przed grą, ponieważ jak wiadomo – odpowiedni dobór postaci i kompozycja drużyny mogą mieć spory wpływ na zwycięstwo.

Zamiast wymieniać się bohaterami, powinniśmy móc wymieniać się kolejnością wybierania ich. Brak posiadania konkretnej postaci jest ogromną wadą obecnego systemu.

Obecnie musisz pytać na czacie „czy wybierzesz mi championa x” i liczyć, że ta osoba ma tego bohatera na koncie, potem sprawdzać, czy ty masz postać, którą chce grać tamta osoba, a zanim się dogadacie ledwo zdążycie kliknąć na przycisk wymiany championem…

Po prostu pozwólcie nam zamieniać się kolejnością wyboru (np. gracz pierwszy wymienia się z trzecim i wtedy ten, który był trzeci, pickuje jako pierwszy).

Nie wymaga to żadnej komunikacji na czacie ani posiadania konkretnych bohaterów. Nie potrzeba też zaufania do drugiej osoby. Taki proces jest o wiele prostszy. Wystarczy kliknięcie, by oba gracze mieli łatwiej. 

W komentarzach wspomniano, że funkcja, o której mówi gracz, pojawiła się w Wild Rift, czyli mobilnej wersji League of Legends. Wielu komentujących nie rozumiało, dlaczego Rioterzy nie dodali jej również do gry na PC.

W temacie wypowiedział się jeden z twórców – RiotBoourns, który dokładnie wyjaśnił całą sprawę:

Zaproponowałem takie rozwiązanie, gdy pracowałem nad przeprojektowaniem wyboru bohaterów na PC, ale mój początkowy projekt był zbyt skomplikowany (można było wymieniać się pozycjami i bohaterami), więc odłożyliśmy go na półkę. Niedługo potem przeniosłem się do Wild Rift i podsunąłem ten pomysł naszym projektantom pracującym nad wyborem bohaterów w tym tytule. Wykonali oni świetną robotę upraszczając go i tworząc rozsądne limity, aby można było go zaimplementować.

Zawsze mieliśmy nadzieję, że będziemy mogli eksperymentować z nowymi funkcjami w Wild Rift, które były bardziej ryzykowne i zainspirować do zmian, jeśli graczom spodobają się te funkcje w wersji mobilnej. 

Możecie zapytać… dlaczego byliście głupi i nie zrobiliście tego najpierw w LoLu na PC? Tak właściwie odpowiedzią nie jest kod spaghetti. Chodzi raczej o możliwości, jakie daje przebudowa gry od podstaw dla nowych odbiorców. Kiedy patrzymy na funkcje, często używamy obiektywu wartości/kosztów. 

Na PC mamy już funkcje Champion Trade i wyceńmy ją na 1.0, aby uprościć sprawy. Koszt wynosi 0.0, ponieważ mamy już tę funkcję. Myślimy, że wymiana pozycją w lobby może być cechą o wartości 1.5 i zastąpilibyśmy champion trade dając 0.5 wartości netto, ale musimy przebudować funkcję wymian, więc koszt wynosi 1.0. Więc aby uzyskać 0.5 wartości więcej niż status quo musisz wydać 1.0 dev cost == 0.5 value/cost ratio.

Na WR nie mamy żadnej funkcji handlowej. Możemy więc albo zbudować odpowiednik z PC, czyli Champion Trade z wartością 1.0 i kosztem 1.0. Albo możemy zbudować funkcję wymiany pozycjami z wartością 1.5 i kosztem 1.0.

Build champion trade == 1.0 value/cost ratio

Build position trade == 1.5 value/cost ratio

Rioter przyznał, że jest to oczywiście sztuczne uproszczenie z wymyślonymi liczbami, by lepiej oddać sens całego problemu. Pracownik miał na celu w prosty sposób opisać, dlaczego wiele funkcji z Wild Rift nie pojawia się w League of Legends na PC.

Przenoszenie różnych usprawnień czy fragmentów kodu nie jest tak proste, jak może się wydawać wielu osobom. Wild Rift w wielu aspektach działa lepiej niż oryginalny LoL, ponieważ jest to gra tworzona od postaw. Z tego też powodu wielu fanów czeka na dzień, w którym ich ukochana Liga zostanie przebudowana i przeniesiona na nowy silnik, a klient zostanie napisany od początku.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej