Gracze LoLa wymyślili „kolejkę honorową”. Czy ten pomysł mógłby zwalczyć toksyczność?
Fani League of Legends zaproponowali pewne rozwiązanie, które miałoby zmniejszyć ilość negatywnych zachowań w grze.
Toksyczność w LoLu jest poważnym problemem od wielu lat. W społeczności graczy tytuł od Riotu uchodzi za jeden z najbardziej nieprzyjemnych pod tym względem. Nie chodzi jedynie o wyzywanie się, ale inne niewłaściwe zachowania, które niszczą przyjemność z rozgrywki – feedowanie, ragequitowanie, chodzenie AFK i tym podobne.
Fani wielokrotnie zastanawiali się, co można z tym zrobić. Sami twórcy próbowali zwalczać toksyczność na różne sposoby. Wymyślono system honoru, próbowano usprawnić boty wyłapujące wulgarne wypowiedzi, walczono z kontami, na których używano programów trzecich i tak dalej.
Wciąż jednak sytuacja nie wygląda zbyt korzystnie. Fani postanowili wymyślić coś nowego, a jest to kolejka honorowa. Na czym miałaby polegać?
Honorowa kolejka w League of Legends?
Jeden z użytkowników Reddita rzucił pomysł, że być może Riot powinien spróbować z kolejką honorową. Jego zdaniem obecny system honoru nie oferuje zbyt wiele korzyści, wiec też nie ma po co się starać. O tym, że nagrody za poprawne zachowanie są słabe, mówiono wielokrotnie. Jednak czym miałaby być kolejka honorowa?
Chcecie żeby ludzie lepiej zachowywali się na Summoner’s Rift? Wprowadźcie kolejkę honorową.
Mamy ten wspaniały system honoru, ale jest on praktycznie bezwartościowy. Dajmy mu jakąś wartość.
Zróbmy tak, że jeśli masz maksymalny honor, masz większe szanse na to, że zostaniesz ustawiony w kolejce z innymi ludźmi, którzy mają maksymalny honor.
Nie byłoby to coś ekskluzywnego. To nie tak, że osoby z 5 poziomem miałyby własną kolejkę. Nadal mogłyby trafić na osoby z innym levelem. System dobierania graczy przynajmniej podjąłby uczciwą próbę sparowania cię z jak największą liczbą innych graczy o maksymalnym honorze, zanim zaczniesz szukać innych osób.
To dałoby dwie rzeczy – po pierwsze: nadało wartość systemowi honoru, który w obecnym przypadku jest żartem. Po drugie: motywowałoby graczy do NIE zachowywania się jak rozwydrzone dzieci.
Społeczność uważa, że obecny system honoru, choć w założeniach nie jest najgorszy, tak w praktyce nic nie daje i nie ma się motywacji, by faktycznie starać się być lepszym graczem.
Zdaniem autora pomysłu powyższy koncept nadałby wszystkiemu więcej sensu, co zachęciłoby fanów LoLa do lepszego zachowania. Trudno powiedzieć, czy faktycznie tak by się stało.
Nie trudno zauważyć, że podejście autora wpisu jest dość niewinne i pełne wiary w społeczność League of Legends. W komentarzach zauważono, że system wcale nie musiałby działać, ponieważ nie trudno spotkać toksycznego gracza, który ma 5 poziom honoru, ponieważ wie, jak być złośliwym bez dostania bana.
Komentujący zauważyli także, że problemem jest sama podstawa działania poziomów honoru – w zasadzie nie trzeba robić nic szczególnego, by po pewnym czasie wbić 5 poziom. Najwyższy level nie oznacza więc, że gracz jest szczególnie miły, przyjazny wobec drużyny czy przestrzegający zasad fair play.
Sceptycznie nastawieni do pomysłu gracze stwierdzili, że rozdawanie skórek, szczególnie do popularnych bohaterów, takich jak Yasuo, o wiele bardziej zmotywowałoby graczy do choć odrobinę lepszego zachowania. Kolejka honorowa niekoniecznie.