Gracze narzekają na nowy system wyciszania graczy w LoLu. Co odpowiada Riot?
Gracze narzekają na interfejs mute’owania, a Riot odpowiada na feedback.
Chat w League of Legends jest naprawdę ważnym elementem. Choć nie jest konieczny do komunikacji z zespołem, ponieważ Riot umożliwia ją jeszcze za pośrednictwem pingów, umożliwia na bardziej szczegółowe komunikaty, jak na przykład plany dotyczące ganków, walk drużynowych czy grupowania się z myślą o powaleniu kolejnych mitycznych stworów.
Niestety w środowisku LoLa można znaleźć wielu graczy, którzy wykorzystują chat niekoniecznie do tego, aby wygrać, a ubliżać sojusznikom i przeciwnikom. Tego typu zachowania nie są jednak tolerowane przez Riot, co widoczne jest między innymi poprzez blokowanie kont. Nie oznacza to, że w grze nie można napotkać toksycznych graczy.
Riot o aktualizacji Neeko z LoLa – kilka ciekawych historii o tym, jak wyglądały prace nad reworkiem
Nadchodzące zmiany w interfejsie
Na ten moment z toksycznymi graczami w bieżącej grze można było „walczyć” po prostu ich wyciszając. Riot w ostatnim czasie jednak zmienił to, jak wygląda mute’owanie innych, co niekoniecznie przypadło do gustu graczom, którzy z tego korzystali.
Pisze o tym użytkownik o nicku Ok-Distribution-3694, według którego nowy sposób na wyciszenie kogoś jest mniej intuicyjny.
Nowy interface mute’owania jest do dupy. Trzeba wcisnąć więcej przycisków, kiedy chce się wybrać, co chce się wyciszyć, zamiast po prostu zablokować czyjeś pingi lub tekst.
Powyższą wypowiedź podzieliła spora część społeczności, a w komentarzach szybko pojawiła się odpowiedź jednego z deweloperów.
Dziękuję za feedback. Chcemy wprowadzić trochę zmian do tabeli wyników w przyszłych patchach (mam nadzieję, że w kolejnym).
- Chcemy przywrócić wyróżnienie dla brakującego gracza (może nie być dokładnie takie samo jak wcześniej, ale coś się pojawi)
- Jest to średniej trudności zadanie, które może nie trafić w kolejnym patchu, nawet jeśli chcielibyśmy wydać w nim tę funkcję
- Zmiana pozycji dla przycisku wyciszenia samego siebie i wyciszenia wszystkich
- To powinno być proste
- Umożliwienie szybkiego pełnego wyciszenia danego gracza bez używania menu
- Zadanie będzie średniej trudności, ale ma u nas nieco niższy priorytet
Deweloper podzielił się tym, co może zostać wkrótce wprowadzone, informując jednocześnie, które z wymienionych przez niego funkcji mają najwyższy priorytet.