Reklama

Graczy LoLa nie powinno dobierać do meczów z osobami wcześniej zreportowanymi?

League of Legends

Reklama

Gracze LoLa wpadli na pomysł reworku systemu dobierania graczy.

Reklama


Toksyczne zachowanie jest dość częstym zjawiskiem w LoLu. Gracze regularnie w swoich meczach natrafiają na kogoś, kto wyzywa z błahych powodów. Zazwyczaj w takim przypadku mutuje się i reportuje takie zachowanie, ale czasami to nie wystarcza.

Może przytrafić się sytuacja, w której taka osoba pojawi się ponownie w następnej grze i wszystko zaczyna się od początku. Tego chcą uniknąć gracze i proszą deweloperów o zmianę systemu dobierania. Rozwiązanie ma natomiast kilka poważnych wad.

Zreportowani gracze nie powinni być ponownie dobierani do naszych meczów?

Na największym forum społecznościowym League of Legends, gdzie bardzo często spotkać można pracowników Riotu, pojawił się ciekawy post. Jeden z użytkowników wpadł na pomysł, aby Riot wprowadził do LoLa nowe rozwiązanie dotyczące systemu dobierania graczy. Każdy zreportowany nie zostawałby dobierany do następnej wspólnej gry.

Reklama

Pomysł wydawać się może naprawdę dobry. Oprócz tego, że zwiększy skuteczność wyłapywania toksycznych osób (więcej osób będzie korzystać z reportów), to pozwoli graczom na cieszenie się rozgrywką bez konieczności słuchania tych samych obelg od wypominającego poprzednią porażkę gracza. Są również minusy i to kilka trudnych do pominięcia.

Najpierw należy ustalić, przez jaki okres czasu osoba będzie pomijana. Jeżeli będzie to stała blokada, wydłużą się kolejki i w wyższych dywizjach oczekiwanie na grę będzie męczące. To jednak da się rozwiązać i można wprowadzić takie ograniczenie na kilka dni lub 24 godziny. Znacznie poważniejszym problemem jest nadużywanie tej opcji do nieuczciwych celów. Zgłaszane będą osoby, którym poszło nieco gorzej, aby ominąć je w następnych grach. To będzie zapychać system odpowiedzialny za sprawdzanie zgłoszeń.

Nie tylko słabi gracze będą „blokowani”, dotyczyć będzie to również dobrych graczy. Przeciwnicy widzący kogoś grającego zdecydowanie lepiej od nich będą chcieli go unikać, aby nie wygrał następnego spotkania. To znów doprowadzi do zapychania się systemu bezsensownymi reportami.

Tak działo się w produkcji Blizzarda. Overwatch posiadał taką opcję, a to doprowadziło do sytuacji, w której mainy postaci uznawanych za silne musiały czekać dużo dłużej od innych. Ostatecznie blokowanie przerobiono i dodano limit 3 jednostek w jednym momencie.

Pokazuje to, że wprowadzenie takich zmian nie jest łatwe, ale nie niemożliwe i niektórzy twórcy faktycznie pracują nad tym. Być może w przyszłości pojawi się ono w League of Legends i innych grach zespołowych w nieco innej formie.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej