Gry w League of Legends są za krótkie, a przedmioty za drogie? Skąd takie zdania wśród graczy?
Czy gracze w większości gier nie mają okazji kupić nawet dwóch przedmiotów?
Stwierdzenie, że League of Legends mocno zmieniło się przez kilka ostatnich lat, nie będzie niezmiernie odkrywcze. Ewolucja gry online jest czymś nieuniknionym, jednak niekoniecznie zawsze odbija się ona na niej pozytywnie.
Właśnie takiego zdania są niektórzy gracze LoLa, którzy uważają, że ogólne skrócenie czasu gry nie było czymś dobrym. Dlaczego?
Co nie podoba się graczom?
Mecze w League of Legends w ostatnich latach kończą się coraz szybciej. W początkowych sezonach gry potrafiły trwać około 30-45 minut, a obecnie ten czas skrócił się do 20-35. Ceny przedmiotów, które były przystosowane do sezonu pierwszego, nie uległy zmianom i pełny build na pozycji carry kosztuje około 16 tysięcy złota.
Dlaczego nie jest to coś dobrego dla gry?
Tak naprawdę wszystko spłyca się do zdobycia najbardziej opłacalnego mitycznego przedmiotu i spróbowania zdobycia najlepiej dobranego legendarnego itemu. Kontrbudowanie się jest czymś, co ma miejsce w naprawdę niewielkiej ilości gier, w których nie ma miejsca na półoptymalne wybory. Przede wszystkim sporo postaci zaprojektowanych jest tak, że rozwijają skrzydła dopiero po zbudowaniu konkretnej ilości pełnych przedmiotów. Większość gier zdąży się przed tym momentem skończyć. Ostatecznie sprowadza się to do wybrania postaci, która bazuje na nękaniu przeciwnika we wczesnych fazach gry.
Zanika również jakakolwiek różnorodność w buildach. Przeważnie jest to połączenie jednego mitycznego i jednego legendarnego przedmiotu, w którym mityczna zdolność będzie tak naprawdę bezużyteczna.
ZOBACZ – Powracający temat ciekawostek z ekranu ładowania w League of Legends. Co na to Riot?
Co proponuje jeden z graczy?
Shero_Games, będący autorem wpisu opisującego problem, zaproponował oraz opisał trzy rozwiązania i są nimi kolejno:
- Ogólne zwolnienie gry.
- Użytkownik uznał, że Riot wielokrotnie pokazał w zmianach wyważających, że nie chce spowolnić gry, więc to rozwiązanie ostatecznie nie było brane przez niego pod uwagę.
- Zwiększenie zdobywanego złota.
- Rozwiązanie, które może dobrze wyglądać na papierze, w rezultacie jedynie pogłębiłoby problem snowballu. Wielu bohaterów, którzy mieliby ukończony mityczny przedmiot na 6 poziomie mogłoby dosłownie siać pogrom na Summoner’s Rift.
- Redukcja kosztu przedmiotów i obniżenie ich statystyk.
- Z ogólnie słabszymi przedmiotami można by adekwatnie dostosować ich koszt, co poskutkowałoby trzonem w postaci 3 podstawowych itemów + możliwością na budowanie się przeciwko konkretnym przeciwnikom. Cała redukcja statystyk musiałaby zostać wykonana w odpowiedni sposób i tak naprawdę jedynymi, które mogą zostać dotknięte takimi zmianami, są HP, AD i AP.
Takie zmiany mają również sporo innych zalet. Między innymi zwiększyłyby szanse na comebacki oraz sprawiły, że elementy takie jak zestaw umiejętności bohatera, jego statystyki i runy miałyby większe znaczenie.