w

Hecarim dominował metę w sezonie 2021 i siał strach wśród przeciwników, teraz wywołuje uśmiech na ich twarzy

Riot Games

Riot Games znerfił Hecarima do tego stopnia, że jest obecnie niegrywalny.


Cień Wojny to postać, która od początku sezonu 2021 obecna była praktycznie wszędzie i był jednym z najczęściej wybieranych bohaterów podczas rozgrywek profesjonalnych i w kolejkach rankingowych.

Teraz jednak po ostatnich zmianach nie sieje już strachu, tylko wywołuje uśmiech na twarzy przeciwników. Wszystko to przez duże nerfy, które uśmierciły postać.

Znerfiony do zera

Przez kilka ostatnich tygodni w League of Legends kilku bohaterów budziło strach, jeżeli widzieliśmy, że wybierani byli w przeciwnej drużynie. Około dwóch tygodni temu Riot Games przyznało się, że będzie nerfić postać, ale nie wiedziało jeszcze, jak.

Obecnie testujemy zmiany Hecarima dla tej aktualizacji. Idealnie byłoby, gdybyśmy po prostu odepchnęli moc buildu dla tanków do buildu dla wojowników.

Możliwe, że zamiast tego musimy dostosować Chemtank. Problem polega na tym, że Chemtank jest całkiem rozsądną opcją dla wielu bohaterów i niezwykle potężną opcją dla ich garstki, która mocno napędza metę (Udyr, Hecarim), więc osłabienia miałoby dość duży koszt.

W tamtym momencie Hecarim był przesadzony i banowany średnio w 70% gier, wybierany w 14%, co oznaczało, że albo się go pickuje, albo blokuje. Teraz w aktualizacji 11.9, która na oficjalne serwery weszła 28 kwietnia, mocno się to zmieniło i nikt nie spodziewał się nerfów na tak wielu różnych płaszczyznach.

Co znerfiono championowi?

  • Podstawowe statystyki
    • Pancerz: 36 >>> 32
    • Przyrost Pancerza: 4 >>> 4,25
  • Q
    • Wzmocnienie obrażeń za każdy ładunek: 5% >>> 2% (+1% za każde 33 punktów dodatkowych obrażeń)
  • W
    • Leczenie z otrzymywanych obrażeń: Hecarim już nie przywraca sobie zdrowia równego 30% obrażeń otrzymanych przez wrogów na danym obszarze.
    • (Nowość) Koniec Rumakowania: Hecarim przywraca sobie zdrowie równe 30% (+1% za każde 40 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) obrażeń, które zadaje swojemu celowi. Natomiast dzięki obrażeniom zadawanym przez sojuszników przywraca sobie zdrowie równe 15% (+1% za każde 80 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) tych obrażeń.
  • E
    • Minimalne obrażenia podstawowe: 35/65/95/125/155 >>> 30/50/70/90/110 
    • Maksymalne obrażenia podstawowe: 70/130/190/250/310 >>> 60/100/140/180/220

To jednak nie wszystko, nerfy dostał również jego podstawowy przedmiot – Turbo Chemtank, który napędzał siłę Hecarima.

  • Dodatkowa prędkość ruchu: 60% >>> 40%

Wszystko to spowodowało, że bohater z “giga op” stał się “pośmiewiskiem”, a jego statystyki popikowały w dół.

Obecnie osiadł on na Win Rate na poziomie około 46% i osoby go wybierające często uznawane są za trolli. Temat na Reddicie, w którym jeden z graczy opisuje obecny stan postaci, ma już około 10 tysięcy plusów i wielu komentujących przyznaje, że ma nadzieję, iż ten nigdy więcej nie wróci do mety.

Czy coś się zmieni w najbliższym patchu? Prawdopodobnie widząc taki stan rzeczy Riot Games może zbuffować bohatera, ale możliwe, że będą to tylko delikatne wzmocnienia numerków, aby nie wprowadzić go znów w stan “OP”.