Jak League of Legends wyglądało 7 lat temu? Wspomnienia, które mogą wzruszyć
Kapsuła czasu z League of Legends, jak wyglądała gra 7 lat temu?
Świat gier zmienia się niesamowicie szybko. Dotyczy to szczególnie produkcji pokroju League of Legends, w których każdy rok różni się od poprzedniego. Przypomnijmy, jak to było w 2013 roku.
Całkowicie inna meta, stare mapy, brzydkie postacie i splash arty, ale za to działający klient – coś, co dzisiaj jest tylko memem.
Bohaterowie
W LoLu pojawił się właśnie najnowszy bohater, jako 112 dołączył do Ligi Zac (wydany 29 marca 2013 r.). W 2020 roku mamy już ich 148, co daje średnio 5 nowych postaci na rok. Całkiem niezłe tempo wydawania postaci, choć dzisiaj jest to jeszcze więcej. Klasyczny harmonogram Riotu to 6 bohaterów rocznie.
Najczęściej wybieraną postacią, jest Caitlyn. Średnio widuje się ją w 43% gier. Za to najwyższe WinRatio osiągnął Rumble, wygrywa on 55% meczów.
Niedługo przed reworkiem Karma nie dawała sobie rady z przeciwnikami i wygrywała ledwo 38% spotkań.
Najrzadziej grany przez społeczność był Urgot, wskaźnik wybierania oscylował w graniach 0.65%. Mimo tego bohater został przerobiony dopiero 4 lata później. Dla porównania zapomniany na chwilę obecną Skarner ma współczynnik wyboru na poziomie 0.70%. W tym względzie wiele się nie zmieniło.
Co ciekawe, Corki i Cho’Gath byli dwiema postaciami posiadającymi największą ilość legendarnych skórek, w liczbie aż 2.
Najwięcej skinów ogólnie mieli Annie i Ryze. W całej grze istniała również tylko jedna skórka „Ultimate” i należała do Ezreala.
Mapy i klient
Summoner’s Rift wyglądało zupełnie inaczej. Według wielu osób gorzej, natomiast niepowtarzalnie. Część graczy wspomina, że nie miałoby nic przeciwko, gdyby mapa weszła w ramach klasycznego trybu. Na to jednak dość małe szanse.
Mapa przeszła spory rework rok później, w 2014 roku. Przypomnijmy, że przyjęto go dość chłodno.
ZOBACZ – Jak gracz LoLa dostał Big Maca za wygraną w LoLu? Nietypowa historia motywowania sojuszników
Gracze nie mogli wówczas grać jeszcze w tryb ARAM, bo po prostu go nie było. Istniał za to The Crystal Scar.
W grze dostępny był tryb 3 na 3, który chwilę później został całkowicie usunięty.
Społeczność używała jednego z pierwszych klientów, który podobnie jak mapy, wyglądał bardzo skromnie ale i był prosty w obsłudze.
Gracze czekali wówczas na kilka funkcji. Wśród nich między innymi powtórki, czy sam ARAM.
Turnieje
W LCSach NA i EU wzięło udział tylko 8 zespołów.
Najsilniejszą drużyną, która zdominowała League of Legends, był Chiński zespół World Elite (Team WE).
Najbardziej spójnymi składami mogło pochwalić się EG i Gambit, a znane wszystkim TSM nie wygrało jeszcze z żadnym Koreańskim zespołem.
W Lutym 2013 roku pojawił się pierwszy skład SKT T1. W drużynie mogliśmy zobaczyć przyszłe legendy sceny esportowej:
- Faker
- bengi
- Piglet
- PoohManDu
- Impact
Już na początku października wygrali oni swoje pierwsze Mistrzostwa Świata, w których główną nagrodą był milion dolarów.