w

Jak Riot ma zamiar zbalansować Sennę? Szykują się duże zmiany postaci

Jedno z najważniejszych pytań, właśnie doczekało się odpowiedzi.


Balans jest jednym z najważniejszych aspektów każdej gry multiplayer. Jak się okazuje, Riot ma poważne plany zmian względem jednej z najnowszych bohaterek. Zdaniem developerów. Senna jest na ten moment bardzo mocna, za mocna.

W odpowiedzi na pytania graczy, jeden z pracowników Riotu postanowił obszernie wyjaśnić, jak studio planuje zmienić bohaterkę.

Sposób na balans

Za odpowiedź na to pytanie, wziął się jeden z projektantów bohaterki. August wyjaśnił, że jedną z najważniejszych kwestii, jest jej umiejętność bierna. Pozwala ona na łatwy sposób kontrolować skuteczność Śpiącej na danej pozycji.

Rioter tłumaczy to w następujący sposób:

Senna od początku miała grać jako bohater wspierający i prowadzący. Aby to było możliwe, na etapie rozwoju dodaliśmy kilka narzędzi pozwalających regulować jej zestaw w zależności od tego, na której pozycji gra. Przede wszystkim możemy regulować działanie umiejętności biernej zajmującej się gromadzeniem Mgły. Kumulujące się ładunki Mgły wpływają na moc prawie wszystkich elementów zestawu Senny, i okazuje się, że przydzielenie ich mniej lub więcej do konkretnej roli, ma znaczący wpływ na skuteczność Senny w tej roli. Dlatego dusze są mniej skłonne do wypadania ze stworów zabijanych przez Sennę — Senna-prowadząca dostaje więcej złota i przedmiotów, więc potrzebuje mniej ładunków, by być skuteczna. Jeśli w przyszłości stanie się zbyt silna w roli prowadzącego, możemy ograniczyć liczbę dusz wypadających ze stworów oblężniczych, a gdy będzie zbyt słaba w roli wsparcia, możemy rozważyć zwiększenie liczby dusz wypadających ze stworów, których nie zabiła.

Poza umiejętnością bierną możemy uwzględnić inne korekty, takie jak skalowanie się Senny z systemem przedmiotów. W roli wsparcia Senna ma dostęp do zestawów przedmiotów z mocą umiejętności i wzmacnianie ich współczynników może jej pomóc w sposób, który będzie mniej istotny dla roli prowadzącej. Z drugiej strony Senna w roli prowadzącej ma lepszy timing dla potężnych przedmiotów z obrażeniami od ataku, takich jak Ostrze Nieskończoności, co sprawia, że dostosowanie jej współczynnika obrażeń krytycznych jest skutecznym narzędziem, jeśli potrzebuje zmian w roli prowadzącej.

Ogólnie chcemy, by jako prowadząca i wspierająca Senna była blisko tego samego poziomu mocy, ale nie musi osiągać takiego samego współczynnika zwycięstw w obu rolach. Idealnie byłoby, gdyby w obu rolach sprawiała wrażenie dobrej, nie będąc jednocześnie w żadnej na tyle silna, że bylibyśmy zmuszeni do zlikwidowania drugiej.  Mam nadzieję, że będziemy w stanie ją dostosowywać i zachować oba style gry przez wiele lat, ale jeśli okaże się to niemożliwe, naszym priorytetem jest Senna w roli wspierającej, a nie prowadzącej.

Riot chce, aby Senna wspierająca i strzelająca była na podobnym poziomie balansu, ale wcale nie muszą osiągać podobnych procent zwycięstw. Jeżeli jednak okarze się, że jako ADC będzie za silna i nie do zbalansowania, zostanie zachowana tylko jedna, ta wspierająca.

DołączObserwuj
Więcej z League of Legends