Jak wygląda system reportowania i wyciszania graczy w fazie wyboru bohatera w League of Legends?
Twórcy LoLa postanowili przetestować system reportowania graczy już w czasie wyboru bohatera.
Gracze League of Legends wiedzą, że toksyczne zachowania mogą pojawić się jeszcze przez faktycznym rozpoczęciem rozgrywki. W lobby często zdarza się, że ktoś z drużyny wyzywa innych, komentuje w złośliwy sposób ich wybory czy choćby nazwę przywoływacza. Dużo osób już w takim momencie wie, że zbliżająca się gra może byś bardzo nieprzyjemna. Twórcy postanowili spróbować uporać się z tym problemem.
Reportowanie i wyciszanie graczy w lobby
Na serwerze testowym pojawił się nowy system zgłaszania toksycznych graczy już w fazie wyboru bohaterów. Jak zaznaczają twórcy – ich celem jest przeprowadzenie eksperymentów i zebranie informacji, które pomogą walczyć z niewłaściwymi zachowaniami w przyszłości. Jak dokładnie ma to wyglądać?
ZOBACZ – Opis Patcha 10.13 w League of Legends
Założenia są dwa: wyciszanie oraz reportowanie. W przypadku wyciszenia gracze, który zostaną zmutowani na etapie wyboru bohatera będą również zmutowani w czasie gry. Jeśli po grze znów trafi się na wyciszoną wcześniej osobę – ta dalej będzie zmutowana.
Twórcy podkreślają, że system wyciszenia nie obejmuje lobby po grze, ponieważ póki co skupiają się na wprowadzeniu funkcji tylko przy wyborze bohaterów. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości się to nie zmieni.
Jeśli chodzi o reportowanie, stanowisko twórców jest następujące:
Przeprowadzamy ten eksperyment, aby lepiej zrozumieć, jak często różne rodzaje negatywnych zachowań pojawiają się podczas wyboru bohaterów oraz jakie są ich skutki w dalszej grze (szansa na wygraną, wskaźnik raportów itp.).
Rioterzy zaznaczają, że początkowe testy nie będą powiązane z systemem kar. Twórcy są wyraźnie podekscytowani możliwością przeprowadzenia tego typu eksperymentów, które mogą pomóc w niwelowaniu negatywnych zachowań, które nierzadko rujnują grę wielu graczom.
Jak będzie wyglądało okno reportu oraz za co można zreportować wybranego gracza?
Jak widać, wszystko jest proste i przejrzyste i każdy gracz bez problemu powinien odnaleźć się w testowanych funkcjach. Twórcy zapewniają, że po zakończeniu aktualnego eksperymentu przyjdzie czas na kolejne – takie, z wykorzystaniem zgromadzonych danych przy pierwszym podejściu. Pozostaje czekać na kolejne aktualizacje w tym temacie.