w

Jaką rolę najbardziej lubią gracze League of Legends? Zaskakujące wyniki

Jeden z graczy zorganizował głosowanie wśród społeczności LoLa, w którym wzięło udział kilka tysięcy osób. Wnioski?


Popularność danej roli nie zawsze określa to, na którą linię gracze najbardziej lubią chodzić. W związku z tym na Reddicie powstało głosowanie, które wyłoniło najchętniej wybieraną rolę i tą, która nie cieszy się zbyt wielkim zainteresowaniem. Wyniki są dość zaskakujące.

Która rola najchętniej wybierana, a która najmniej?

Wydawałoby się, że dżungla będzie walczyła o pierwsze miejsce pod względem najchętniej wybieranej roli. Tymczasem gracze choć wiedzą, że leśnik jest niesamowicie ważny i kto wie, czy nie najważniejszy, to jednak jest to funkcja, która cieszy się najmniejszą przychylnością. W efekcie zagłosowało na nią jedynie 15% – jest to jednocześnie najgorszy wynik ankiety.

Drugi od końca jest BOT, czyli ADC. Tutaj jest to już bardziej zrozumiałe. Wiele osób narzeka na dolną linię i pełnienie roli właśnie AD Carry. Głównie przez brak większego wpływu na grę i zależność od wsparcia. Po Bocie jest TOP. Górna linia ostatnio otrzymała wiele zmian, dzięki czemu mocno się odbiła. To na nią zagłosowało około 20%. I tutaj widać, że coraz więcej osób zauważa potencjał TOPa.

Dwie najbardziej lubiane role to kolejno na drugim miejscu Wsparcie, które wybrało 22% osób i MID – to właśnie tę linię lubi najwięcej osób.

Dość zaskakujące wyniki, szczególnie z taką przepaścią pomiędzy dżunglą, a innymi rolami. Według wielu osób to właśnie las ma największe znaczenie dla ostatecznego wyniku meczu. Takie, a nie inne głosowanie może jednak ujawniać, że ludzie po prostu boją się odpowiedzialności, ewentualnie nie uważają, że jest to ekscytująca rola.

ZOBACZ – Reakcja Jankosa na wybranie go najlepszym graczem splitu. Ostatnia gra 13:0 Shyvaną

Czy takie głosowanie może być podstawą do zmian w League of Legends? Raczej nie. Riot czasem wysyła specjalne ankiety do społeczności, których zadaniem jest sprawdzenie, w jakim stanie jest LoL i jak wprowadzane zmiany są odbierane przez samych graczy.