Jedna ze stron w LoLu od zawsze ma przewagę. Co robi Riot, aby temu zaradzić?
Co robi Riot, aby rozgrywki na Summoner’s Rift były sprawiedliwe?
League of Legends to gra drużynowa, w której mierzą się ze sobą dwa pięcioosobowe zespoły. Każdy gracz ma do dyspozycji tych samych bohaterów i to od nich zależy, jak ostatecznie będzie wyglądał ich team. Wydawać by się mogło, że każdy ma takie same szanse na zwycięstwo, jednak jest pewien aspekt, który niewielu fanów bierze pod uwagę.
Mowa tu o stronie, po której zaczyna się rozgrywkę. Gracze z niebieskiego teamu, którzy grają od góry, mają nieco utrudnione zadanie między innymi ze względu na to, że część miejsca, w którym potencjalnie mogą znajdować się przeciwnicy we wczesnych fazach gry, ma się zasłoniętą przez mapę oraz interfejs, a także przez to, że mapa nie jest symetryczna i cele rozgrywki rozmieszczone są inaczej. Co robi Riot, aby zaradzić temu problemowi?
Jakie jest rozwiązanie twórców?
Użytkownik o nicku GourmetCookies444 zwrócił się do Riotu, kiedy zauważył, że w jednej ze zwyciężonych gier zyskał zauważalnie mniej punktów ligowych. Odpowiedź jednego z pracowników studia zawarła wiele istotnych informacji na temat systemu MMR i tego, co może mieć wpływ na ilość otrzymywanych LP.
Jak się okazuje, jednym z istotnych czynników, który może świadczyć o wyższym MMR niż średnie w danej dywizji, jest to, po której stronie mapy będzie grał dany zespół.
Jednym z czynników, które mają wpływ na to, ile dostanie się LP, kiedy MMR odpowiada Twojej aktualnej randze, jest prawdopodobieństwo na zwycięstwo czerwonej i niebieskiej drużyny. Historyczne dane pokazują, że niebieska strona ma niewielką przewagę między innymi ze względu na to, gdzie umieszczone są cele rozgrywki. Z tego powodu drużyna, która ma wyższe średnie MMR zawsze będzie umieszczana po czerwonej stronie mapy, aby lepiej zbalansować szanse na zwycięstwo.
Według strony leagueofgraphs.com niebieska drużyna wygrywa 50,9% gier, a czerwona 49,1%. Nie jest to duża rozbieżność, jednak warto mieć na uwadze to, że wskaźnik bierze pod uwagę wszystkie gry w kolejce solo/duo, których jest naprawdę dużo.
Sprawa wygląda nieco inaczej, kiedy spojrzy się na statystyki, którymi dzielą się pojedynczy gracze.
Mam o 11% więcej po niebieskiej stronie. Wyjaśnia to dlaczego moje MMR jest tak dobre, mimo że mam ujemny win rate.
Wielu graczy może uznać, że podejście Riotu nie jest idealne, jednak trudno o wyrównanie szans obu drużyn do dokładnie takich samych wartości bez kompletnej przebudowy mapy, która znana jest w tej postaci od wielu lat.