w

Kiedy warto wrócić na piechotę, a kiedy recallować? Odpowiedź na odwieczne pytanie w LoLu

W jakiej sytuacji najlepiej jest zrecallować do bazy, a kiedy lepiej po prostu przebiec?


W League of Legends jednym z podstawowych zaklęć, do którego mają dostęp wszyscy bohaterowie, jest Recall pozwalający na powrót do bazy. Jeśli nie zostanie on przerwany przez 8 sekund, postać zostanie przeniesiona na spawn niezależnie od tego, gdzie się znajdowała.

Jeśli gracz znajduje się w pobliżu sojuszniczej fontanny, czasem jednak może okazać się, że przebiegnięcie do niej będzie nie tylko bezpieczniejsze, ale i zajmie mniej czasu.

Kiedy nie warto Recallować?

Użytkownik Reddita FlogThyNormies stworzył mapę, na której można zobaczyć to, gdzie biegnąc do platformy, znajdzie się na niej po 8 sekundach, które trzeba byłoby przeznaczyć na zaklęcie powrotu.

“Często widzę, że ludzie Recallują w naprawdę dziwacznych miejscach i zastanawiałem się, czy nie szybciej byłoby po prostu przebiec do bazy. Stworzyłem mapę, na której można zobaczyć, gdzie, biegnąc, można dotrzeć do bazy w takim samym czasie, co powrót zaklęciem. Przykładowo – jeśli bohater ma 300 prędkości poruszania się, to za czerwoną linią szybciej będzie po prostu przebiec.”

Poza samym czasem, który jest potrzebny na powrót do bazy, porównując obie metody, warto zwrócić uwagę na inne czynniki. Na przykład kiedy bohater ma niski poziom zdrowia, a gracz zdaje sobie sprawę, że jego pozycja nie jest do końca bezpieczna, warto przebiec do platformy, nie ryzykując oddaniem killa.

Z drugiej strony czasami mają miejsce sytuacje, kiedy cała drużyna jest naciskana i nie wiadomo czy lada moment nie rozpocznie się teamfight. W tym momencie warto schować się tak, aby przeciwnik nie widział Recalla i nie mógł go przerwać i jednocześnie pozostać w pobliżu drużyny, aby móc szybko się do niej przyłączyć, jeśli będzie ona tego potrzebowała.