Klient LoLa powinien dopuszczać do szukania gry tylko osoby z odpowiednim pingiem?
Czy w League of Legends powinny istnieć ograniczenia pingu? Czy klient powinien blokować grę osobom z gorszym internetem?
LoL to gra drużynowa, więc uczestnictwo każdego członka teamu jest w niej niezwykle ważne. Osłabiony skład zazwyczaj przegrywa, ponieważ nie tylko mniej osób może walczyć o cele na mapie, ale odczuwalny jest również brak jednej z ról, jak np. wsparcia, tanka czy carry.
Nie tylko rozłączenie czy wyjście z meczu jest mocno bolesne dla całej drużyny, ale również sytuacje, w których któryś z graczy ma spore problemy z internetem. Taka osoba może być obecna w rozgrywce, ale przez skoki pingu nie może wystarczająco szybko i efektywnie reagować na to, co się wokół niej dzieje. Zapewne każdy choć raz doświadczył sytuacji, w której problemy z łączem zepsuły ważną akcję i pokrzyżowały plany na dalszą rozgrywkę.
Jeden z fanów League of Legends wpadł na pomysł, by wprowadzić do klienta gry ograniczenie związane z pingiem. O co dokładnie chodzi?
Blokada szukania gier przez wysoki ping
Jeden z użytkowników Reddita zaproponował fanom gry pewne rozwiązanie, które jego zdaniem pomogłoby z licznymi problemami z internetem wśród wielu graczy League of Legends.
Klient nie powinien pozwalać na rozpoczęcie szukania rozgrywki, jeśli twój ping przekracza jakiś limit. Nie rozumiem dlaczego ktokolwiek uruchamia grę z pingiem przekraczającym 3000. Zaczyna mecz i spamuje na czacie tym, że ma kilka tysięcy pingu, rozłącza się, łączy ponownie kilka razy, po czym w końcu dociera na linię, ale natychmiast umiera. Oczywiście po takiej akcji ten sam gracz natychmiast wychodzi z rozgrywki i mecz kończy się porażką.
W grze powinien być limit pingu, np. 800-1000, który by nie dopuszczał do rozgrywki graczy z gorszym połączeniem, ponieważ lagi i rozłączenia wpływają nie tylko na tą konkretną osobę, ale także na całą drużynę.
- ZOBACZ – Przeciek zdolności Rell po reworku. Jak będzie wyglądał skillset bohaterki League of Legends?
Pomysł autora wpisu spodobał się wielu osobom. W komentarzach wspomniano także o innej kwestii powiązanej z tym tematem – zasugerowano, by w kliencie pokazywały się informacje o połączeniu. Obecnie osoby, które nie są pewne swojego łącza, muszą udać się na niestandardową rozgrywkę lub zagrać grę na boty i dopiero po tym ocenić, czy ich internet nadaje się do poważniejszej gry.
Powinniśmy mieć możliwość zobaczenia naszego pingu przed zaakceptowaniem wejścia do kolejki.
Naprawdę, naprawdę tego potrzebuję.
Gram za każdym razem na niestandardzie zanim zacznę grę rankingową, ale zdarza się, że nagle między meczami coś się dzieje i gdybym tylko o tym wiedział, to nie zaczynałbym kolejnego rankeda.