Reklama

Koncepty najnowszej bohaterki League of Legends. Jak mogła wyglądać Rell?

League of Legends

Reklama

Riot przedstawił społeczności historię tworzenia nadchodzącej postaci.

Reklama


Twórcy podzielili się z graczami informacjami o tym, jak wyglądało tworzenie najnowszej bohaterki League of Legends. Zobaczyć można, jak prezentowały się jej szkice koncepcyjne, wczesne wersje splash arta i nie tylko.

Jak wyglądały prace nad tworzeniem Rell?

Gdy zespół deweloperski zaczynał prace nad Rell, miał do wyboru dwie drogi: mroczny wspierający i obrońca. To trochę za mało, aby stworzyć postać, więc twórcy zrobili to, co każdy zrobiłby na ich miejscu: poprosili o pomoc grafików.

Starszy grafik koncepcyjny, Justin „Riot Earp” Albers, mówi:

Reklama

Bardzo podobał się nam pomysł stworzenia wytrzymałego wspierającego. Minęło już sporo czasu, od kiedy stworzyliśmy bohatera tego pokroju. W zasadzie ostatnim z nich był Braum. Jednak w odróżnieniu od Brauma, nasza bohaterka miała mieć mroczniejszą przeszłość i osobowość. Zbadałem kilka potencjalnych możliwości, ale okazało się, że wszyscy są przywiązani do pomysłu gięcia metalu. Gdy już to ustaliliśmy, musieliśmy tylko określić, skąd Rell pochodzi.

Podczas namysłów padły takie słowa jak „mroczność”, „siła” i „pancerz”, więc stało się jasne, że najlepszym miejscem pochodzenia, który kojarzy się z tymi określeniami będzie Noxus.

ZOBACZ – Nowe ikonki i emotki z serii Battle Queens i Elderwood, prestiżowa emotka Kai’Sy

W przypadku Rell będącej córką agentki Czarnej Róży i zawodowego żołnierza Noxusu magia ujawniła się w bardzo wczesnym wieku — i bardzo rzadkiej formie ferromancji, czyli władzy nad metalem. Idealnej do pokonania związanego z metalem upiora Mordekaisera. Rodzice Rell zrobili to, co zrobiłby każdy noxiański patriota: wysłali ją do szkoły dla uzdolnionych magicznie dzieciaków, aby stała się bronią Noxusu.

Riot Earp wyjaśnia:

Dzięki magii znaków magia innych dzieciaków jest przelewana na Rell, wzmacniając jej ukrytą siłę. Ale taki transfer jest koszmarnie bolesny zarówno dla Rell, jaki i dla pozostałych uczniów. Bardzo wiele uwagi poświęciłem na umieszczenie znaków na jej ramionach — szczególnie na tym, w którym trzyma lancę — aby ten element był dobrze widoczny podczas gry. Chciałem, aby gracze pamiętali o bólu, jaki musiała znosić, ponieważ to ułatwia zrozumienie jej przeszłości.

Scenarzystka, Elan „Qulani” Stimmel, dodaje:

Złość to emocja, z którą trudno sympatyzować, ale chcieliśmy, żeby gracze rozumieli przeszłość Rell. Ten cały ból, który musiała znosić, i to, jak złamano jej serce. To też jeden z powodów, które zdecydowały o tym, że Rell jest bardzo młoda — dużo łatwiej jest zrozumieć gniew młodej osoby i utożsamić się z nim. Nastolatków często przepełnia złość, chociaż nie mieli okazji odkryć, że byli karmieni kłamstwami.

Projektant gry, Stash „Riot Stashu” Chelluck, wyjaśnił szerzej motyw bohaterki jako masywnego tanka władającego metalem:

Chciałem, żeby Rell była najbardziej wytrzymałym obrońcą, jakiego widział świat. Wyobraziłem sobie ciężkozbrojną postać, tak potężną, że pod jej stopami ziemia rozstępuje się i zapada. Niestety trudno to pokazać w League i dodatkowo musiałem upewnić się, że pasuje tematycznie do manipulowania metalem. Poszukiwałem zgrabnego sposobu zmapowania jej ferromantycznych umiejętności w rozgrywce, tak aby sprawiała wrażenie naprawdę potężnej i zadającej silne ciosy bez poczucia, że używa magii.

Twórcy podkreślili, że wygląd Rell miał zaznaczać jej potęgę i wytrzymałość, ale by zrównoważyć mroczny i toporny klimat bohaterki, metalowe elementy przyjmują kształt sukni.

Riot Stashu wyjaśnił, skąd wziął się pomysł na superumiejętność nowej bohaterki:

Ponieważ Rell musi znajdować się blisko swoich przeciwników, aby móc manipulować ich zbrojami i grać rolę obrońcy, należało się upewnić, że jej rozgrywka pasuje do tego scenariusza. Jej superumiejętność stała się najlepszym sposobem zilustrowania tego aspektu bycia obrońcą. Rell przepełnia tak wielka moc, że znajdujący się wokół wrogowie zostają do niej przyciągnięci, co jednak nie uniemożliwia im rzucania zaklęć ani ich ładowania.

Twórca efektów wizualnych, Kyle “RiotPrismaPrime” Valentin, przyznał, że przy pracy nad Rell pomogło mu obserwowanie magnesów.

Gdy zaczynałem pracę nad Rell, nie miałem jasnej wizji, jakie efekty powinna mieć ferromancja. To zabawne, ale zacząłem obserwować magnesy. Nie wiem, na czym dokładnie polega ich działanie, ale wiem, że ich siła przyciągania jest bardzo potężna i często przedstawia się ją jako zniekształcenie elektronów znajdujących się w powietrzu.

Ciekawe wydają się również prace nad dźwiękami towarzyszącymi Rell. Projektant dźwięku, Darren „Riot DummerWitz” Lodwick, mówi:

Ferromancja nie jest oczywiście nowym pomysłem w świecie fantasy czy science fiction, ale w Runeterze jest nowa i musi brzmieć wyraźnie, inaczej niż inne formy magii. A także inaczej niż inni bohaterowie mający władzę nad metalem jak Mordekaiser i Leona. Użyłem więc całej palety różnych metod i dźwięków, takich jak piłowanie metalu i suchego lodu oraz całej masy metod obróbki, aby metal brzmiał płynnie.

ZOBACZ – Zapowiedziana na ten rok skórka Nautilusa z League of Legends pojawi się nieco później

Rycerka i jej rumak

Jednym z naszych pozostałych celów, jeśli chodzi o Rell, było stworzenie wizerunku opancerzonego rycerza na koniu. A ponieważ chciałem, żeby była tak bardzo wytrzymała, musiałem wymyślić, jak to objawi się w rozgrywce. Chcieliśmy, żeby była niepowstrzymanym, wolno poruszającym się obrońcą, ale to nie brzmi najlepiej w kontekście League, ponieważ rozgrywka polega przede wszystkim na ruchu, zajmowaniu pozycji i robieniu uników. Jednak nie mogłem rozstać się ze swoim pomysłem, więc musiałem jakoś sprawić, żeby stał się strawny.

Znalezienie właściwego wierzchowca dla Rell okazało się bardziej pracochłonne, niż można było przypuszczać.

Riot Earp mówi:

Przeanalizowałem kilka opcji wyglądu wierzchowca Rell. Od początku wypróbowywałem wiele schematów metalowych tworów lub bazyliszków. Ale żaden się nie nadawał, ponieważ każdy z nich wizualnie zacierał jasność obrazu. Postanowiłem zatem pozostać przy koniu, tyle że bardziej metalowym i niekompletnym.

Zmiana postaci w przypadku Rell pozwoliła zespołowi wykorzystać dwa unikalne pomysły na rozgrywkę: najwytrzymalszy obrońca oraz rycerz na koniu.

Zrobienie dobrze wyglądającej animacji Rell na koniu było naprawdę dużym wyzwaniem. Koń jest manifestacją jej gniewu i magnetycznej siły, dlatego chciałem, żeby pojawił się taki kinowy moment wjazdu na pole bitwy. Każdy fragment jej pancerza musiał być indywidualnie animowany i musiał być dobrze widoczny podczas odtwarzania tego magnetyzującego momentu. Spędziłem wiele czasu, powiązując poszczególne metalowe elementy konia z pancerzem dla postaci poruszającej się na dwóch nogach.

Na koniec ciekawostka. Jeden z Rioterów przyznał:

Pierwszą rzeczą, o jakiej pomyślałem, gdy usłyszałem, że Rell jest nastolatką i ma konia, był konik-huśtawka na monety, taki jakie można znaleźć przy dużych sklepach. Często widuję na nich nastolatki. To bardzo interesujące, ponieważ widzisz osobę będącą u progu dorosłości, w której wciąż tkwi dziecko. Mam przeczucie, że w przypadku Rell jest tak samo. Ma na swoich barkach wiele obowiązków osoby dorosłej, ale wciąż pozostaje jeszcze dzieckiem i zasługuje na trochę zabawy.

ZOBACZ – Polak uważa, że Riot ukradł mu częściowo pomysł na nową postać w LoLu

Splash art

Jeremy Anninos, jeden z grafików Riot Games, udostępnił wczesne koncepty splash arta bohaterki. Zobaczyć można, jak początkowo wyglądała grafika oraz jak prezentował się proces twórczy ostatecznego wizerunku Rell.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej