w

Które postacie z LoLa aktualnie są w stanie unieruchomić przeciwnika na najdłuższy czas? Warto wiedzieć

Kto z League of Legends jest w stanie najskuteczniej uniemożliwić przeciwnikowi ruch?


Efekty kontroli tłumu są w League of Legends naprawdę istotne dla rozgrywki. Pozwalają na wykonywanie zarówno agresywnych, jak i defensywnych zagrań, a dostęp do nich posiada tak naprawdę większość postaci. Nie każdy efekt jednak jest tak samo silny.

Można wyróżnić między innymi ogłuszenie, spowolnienie czy unieruchomienie, a każdy z nich charakteryzuje się tym, w jaki sposób ogranicza ruchy i wykonywane przez przeciwnika akcje. Kto w aktualnie znajdującym się na serwerach patchu jest w stanie unieszkodliwić przeciwnika na najdłuższy czas?

Najsilniejszy CC w patchu 12.12

Poza tym, że nie każdy efekt kontroli tłumu działa na bohatera w taki sam sposób, nie każdy trwa również tyle samo. Zdolności mają różny czas trwania często uzależniony między innymi od tego, jak trudno jest go nałożyć czy tego, jak długi czas odnowienia posiada nakładająca go umiejętność.

Użytkownik o nicku kratzk0pp postanowił podsumować najsilniejsze względem czasu trwania efekty CC. Które postacie znajdują się w czołówce?

Najdłuższy CC w League of Legends aktualnie jest nakładany przez superumiejętność Ashe. Zdolność nie tylko posiada całkiem spory cooldown, jeśli idzie się nią pod standardowego ADC, ale również wymaga trafienia przeciwnika z odległości minimum 2800 jednostek, aby czar ogłuszył na maksymalny możliwy czas.

Kolejną zdolnością w rankingu jest W Karmy wzmocnione przez jej superumiejętność – Mantrę. Aby efekt kontroli tłumu został zaaplikowany, bohaterka musi utrzymać się w jego pobliżu przez dwie sekundy.

Kolejne na liście są Q Aurelion Sola oraz Morgany i E Neeko. W przypadku Aurelion Sola czas trwania ogłuszenia zależy od przebytego przez bohatera i jego kometę dystansu, a u Neeko uziemienie trwa dłużej, jeśli trafiony przeciwnik nie jest pierwszym. Z wymienionych dotychczas postaci można uznać, że Morgana ma najprościej, ponieważ w zestawieniu z pozostałymi bohaterami musi jedynie trafić przeciwnika stosunkowo wąskim skillem.

W większości sytuacji unieruchomienie na tak długi czas będzie wiązało się ze śmiercią. Zwłaszcza jeśli w pobliżu znajduje się sojusznik, który jest w stanie pomóc z powaleniem wroga. Efekty kontroli tłumu są niesamowicie skutecznym narzędziem, a twórcy muszą uważać, aby nie dać bohaterowi zbyt dużo siły, starannie dobierając czas trwania CC, trudność w jego aplikacji oraz wiążący się z tym koszt.