Reklama

Lethal Tempo z LoLa jest zdecydowanie za silne po zmianach. Co proponują gracze?

League of Legends

Reklama

Jakie zmiany runy, która była ostatnio modyfikowana, proponują fani?

Reklama


Aktualizacja 11.23 jako jeden z ostatnich patchów w roku 2021 wprowadziła do gry sporo poprawek balansujących przedsezonowe nowości, bohaterów czy runy. Na liście można było znaleźć zmiany, które dotknęły jedną z bardziej charakterystycznych run w LoLu – Lethal Tempo. Keystone, który projektowany był głównie z myślą o strzelcach, otrzymał poprawki, które w założeniach miały poprawić ich sytuację.

Jak się okazuje, runa faktycznie zyskała na popularności i jest teraz znacznie silniejsza. Nie oznacza to jednak, że zmiany zaimplementowane przez projektantów były trafne. Gracze skarżą się na to, że runa jest zdecydowanie za mocna, co udowadniają klipy, którymi się dzielą.

Co jest nie tak z nowym Lethal Tempo?

Na początek warto przyjrzeć się poprawkom, które ostatecznie trafiły w aktualizacji 11.23. Runa wzmacnia teraz prędkość ataku z każdym trafieniem, zamiast zapewniać ją po zadaniu obrażeń. Bohater otrzyma jeszcze więcej attack speedu, jeśli zdobędzie 6 stacków.

Reklama

Ze względu na to, że przyznawana wartość prędkości ataku jest stosunkowo duża, postacie, które na niej polegają, stały się niesamowicie silne już na samym początku rozgrywki. Runa nie skaluje się z poziomem, co oznacza, że już na początkowych levelach można wykorzystać jej pełny potencjał. W rezultacie Lethal Tempo, zamiast stać się użyteczną runą, jest broken w przypadku niektórych bohaterów.

Świetnymi przykładami są bracia Yone i Yasuo, którzy mogą wykorzystać keystone do drastycznego obniżenia czasu odnowienia swoich Q. Klipem, który świetnie przedstawia możliwości nowego Lethal Tempo podzielił się gracz o nicku Hunefer.

VideoVideo

Wzmocniony early game jest odwrotnym efektem do tego, który chciał osiągnąć Riot, a jeden z użytkowników podzielił się propozycją zmian runy tak, aby skalowała się ona z poziomem.

Nie powinieneś być w stanie na pierwszym poziomie otrzymać prędkość ataku o wartości 2 tysięcy złota. Zdecydowanie wolałbym, aby runa skalowała się z poziomem. Postacie Melee otrzymywałyby 8% AS na pierwszym levelu do 14% na poziomie 18. Większość bohaterów, którzy korzystają z nowego Lethal Tempo to late game carry, jak na przykład Yone, Yasuo czy Jax i wykorzystują runę do wygrywania z pickami, które znane były z ich kontrowania. Pomysł na zmiany nie był zły, ale keystone nie powinien być tak silny w early game. Sprawienie, że runa i zapewniany przez nią dodatkowy zasięg skalowałaby się również dla ADC, spowodowałby, że Vayne czy Caitlyn nie mogłyby jej abusować.

W komentarzach można znaleźć wiele wypowiedzi graczy, którzy poparli pomysł skalowania runy. Późniejsze fazy gry pozostałyby bez zmian, a early game nie stanowiłby już problemu.

Trudno nie zgodzić się z głosami krytyki kierowanymi w stronę Riotu przez graczy. Wielu duelistów stało się znacząco silniejszymi w rezultacie zmian Lethal Tempo. Na poprawkach znacząco zyskali również poszczególni ADC, którzy są w stanie dobrze wykorzystać potencjał runy.

Riot na ten moment nie odniósł się do problemu, jednak można być pewnym, że projektanci są świadomi z jego istnienia. Kolejna aktualizacja o numerze 12.1 ma trafić na serwery już 5 stycznia. Na ten moment nie wiadomo jeszcze, co dokładnie zmieni patch, jednak wysoce prawdopodobne jest to, że twórcy przyjrzą się problemowi i wydadzą stosowne poprawki.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama