Lista przedmiotów, na które gracze LoLa decydują się najrzadziej. Czy wszystkie z nich są słabe?
25 przedmiotów, które pojawiają się w mniej niż 1% gier. Które to itemy i czy zasługują na swoje pozycje?
Przedsezonowa aktualizacja wprowadziła w League of Legends sporo zmian, a największą z nich z pewnością był rework systemu przedmiotów. Wiele z nich zostało usuniętych, a część znalazła swoje nowe odpowiedniki. Wprowadzone zostały również mityczne itemy, które dają graczowi statystyki za każdy posiadany legendarny przedmiot oraz posiadają swoje unikalne umiejętności.
Po aktualizacji nie wszystkie itemy cieszą się równą popularnością. Niektóre z nich są pozycjami obowiązkowymi w buildach sporych ilości bohaterów, a inne mają praktycznie zerowy współczynnik wyboru. Czy na pewno wszystkie przedmioty, które znalazły się na liście tych wybieranych w mniejszej niż 1% ilości gier, są słabe?
Najrzadziej wybierane przez graczy itemy
Vigilant Wardstone – 0,0%
ReklamaPrzedmiot ten jest świetnym przykładem pokazującym to, że rzadko wybierany przedmiot nie musi być słaby. Naprawdę rzadko dochodzi do sytuacji, kiedy support ma okazję kupić swój ostatni przedmiot, jednak jeśli już się to zdarzy, to item jest naprawdę świetnym rozwiązaniem. Gracz nie jest już zmuszony trzymać wolny slot, aby móc kupować wardy, ponieważ Vigiland Wardstone może je przechowywać i jednocześnie dać posiadaczowi statystyki.
Silvermere Dawn – 0,1% (zostanie wzmocniony w patchu 11.3)
- Item ten na papierze miał być rozwiązaniem dla bohaterów niepolegających na trafieniach krytycznych (Mercurial Scimitar daje teraz szansę na cios krytyczny). QSS jest wybierany przeważnie przez łatwe do powalenia postacie, które nie mogą pozwolić sobie na to, aby dostać CC. Zamiast HP skorzystałyby one dużo bardziej na Ability Haste, Lethality lub Lifestealu.
Serpent’s Fang – 0,2%
- Dodatkowe obrażenia zadawane tarczom sprawiają, że ten przedmiot jest naprawdę sytuacyjny. Mimo to gracze być może zwracaliby na niego częściej uwagę, gdyby oferował nieco prędkości ataku lub Ability Haste.
Mikael’s Blessing – 0,3%
- Od momentu usunięcia Chalice of Harmony, Mikael’s Blessing nie pasuje ani supportom, ani tankom. W teorii powinien być dobrym przedmiotem przeciwko postaciom budującym AP, ale to samo lub nawet więcej można osiągnąć, budując Locket of Iron Solari. Wcześniej można było go określić mianem sytuacyjnego, a teraz jest po prostu słaby.
Chemtech Putrifier – 0,4% (zostanie wzmocniony w patchu 11.3)
- Zmierzające na serwery buffy powinny wystarczyć, aby postacie wsparcia zaczęły dobierać ten przedmiot do swoich buildów.
Everfrost – 0,4%
- Everfrost jest najmniej popularnym mitycznym przedmiotem w grze. Ma mniejszy zasięg od GLP, a w grze nie ma już innego itemu Twin Shadows. Build oparty na Glacial Augmencie już nie istnieje. Przedmiot nie daje żadnego HP do momentu ukończenia go, a zdolność mityczna, która wygląda nieźle na papierze, ostatecznie skaluje się gorzej od tych oferujących Ability Haste i przebicie odporności. Item jest największym zawodem wśród mitycznych przeznaczonych dla magów (zwłaszcza porównując go do alternatyw cieszących się sporą popularnością).
Mercurial Scimitar – 0,4%
- Przedmiot jest zdecydowanie słabszy bez Lifestealu. Niższy współczynnik wyboru jest zrozumiały przy przedmiocie wybieranym przeważnie jako szósty. Jego istnienie jest potrzebne, ponieważ stanowi kontrę na postacie takie, jak na przykład Malzahar.
Warmog’s Armor – 0,5%
- Niegdyś obowiązkowa i popularna pozycja, teraz przedmiot przeznaczony pod late game, który pozwala zregenerować się poza walką. Trudno określić, czy jest on niezbalansowany, jednak 10 Ability Haste jest znacznie słabsze od 10% skrócenia czasu odnowienia, które item oferował wcześniej. Ponadto jego cena po prostu wzrosła.
Sanguine Blade – 0,5%
- Kiedy wszystkie inne przedmioty powiązane z Lethality były reworkowane i przerabiane, ten pozostał praktycznie nieruszony. Tak naprawdę można go uznać za co najwyżej sytuacyjny wybór.
Maw of Malmortius – 0,5%
- Wielokrotnie nerfiony został przyćmiony przez Sterak’s Gate, które nie może się z nim stackować. Na dodatek przedmiot nie daje już omnivampu przy aktywacji.
Shurelya’s Battlesong – 0,6% (został wzmocniony w patchu 11.2)
- Drugi mityczny item na liście. Od samego początku sezonu nie cieszy się popularnością ze względu na dziwną hybrydę przedmiotu dla enchantera i tanka. Pickrate może wzrosnąć po tym, jak gracze zaczną kopiować gry profesjonalne.
Abyssal Mask – 0,6%
- Pozbawiony many, regeneracji z Katalizatora i redukcji czasu odnowienia umiejętności, Abyssal Mask jest cieniem swojego starego wcielenia. Przedmiot byłby dużo lepszy, gdyby oferował coś więcej dla postaci wsparcia lub tanków.
Gargoyle Stoneplate – 0,7% (został wzmocniony w patchu 11.2)
- Przedmiot, który miał być odpowiednikiem Rabadona dla tanków, który jednak jest dość trudny do skompletowania i niekoniecznie opłacalny w statystykach. Ma niski współczynnik wyboru nie bez powodu.
Lord Dominik’s Regards – 0,7%
- Kolejny nastawiony na lategame sytuacyjny przedmiot. Niższy współczynnik wyboru jest zrozumiały ze względu na szansę na trafienie krytyczne.
Cosmic Drive – 0,7%
- Druga największa porażka zaraz po Everfrost w temacie przedmiotów dla AP. Cosmic Drive był projektowany jako alternatywa dla np. Horizon Focus, Demonic Embrace. Miał być głównym wyborem z itemów oferujących Ability Haste, jednak nie odniósł sukcesu. Riot zdecydował zbuffować AH na mitycznych przedmiotach i teraz mało kto go kupuje.
Wit’s End – 0,7%
- Przedmiot ten zawsze znajdował się gdzieś pomiędzy specjalistycznym itemem przeznaczonym dla postaci działających na onhitach a takim, który kompletnie nie jest wart uwagi graczy. Na ten moment jest dobry tylko dla nielicznych postaci, u których można zobaczyć go stosunkowo często.
Frozen Heart – 0,7% (zostanie wzmocniony w patchu 11.3)
- Są dwie rzeczy, które mocno wpływają na statystyki tego przedmiotu. Pierwszą z nich jest brak zapotrzebowania na manę większości bohaterów z powodu rekompensaty usunięcia Katalizatora i Iceborn Gauntleta. Drugą z nich jest to, że Ability Haste nie jest tym samym, co 20% skrócenia czasu odnowienia. Czy cena 2500 złota sprawi, że item będzie przez graczy wybierany częściej? Wkrótce wszyscy się o tym przekonają.
Banshee’s Veil – 0,8% (zostanie wzmocniony w patchu 11.3)
- Magowie mają już swój przedmiot gwarantujący przeżywalność pod postacią Zhonyi (zwłaszcza jeśli zauważy się przewagę midlanerów AD). Biorąc pod uwagę to, że Verdant Barrier jest naprawdę słabym przedmiotem, Banshee’s Veil jest kompletnie nieopłacalne.
Umbral Glaive – 0,8% (został wzmocniony w patchu 11.2)
- Z racji tego, że Senna na supporcie nie radzi sobie najlepiej, Riot postanowił zmniejszyć cenę tego itemu o 200 golda. Dalej będzie on niszowym wyborem.
Prowler’s Claw – 0,8%
- Trzeci i ostatni mityczny przedmiot na liście tych wybieranych w mniej niż 1% gier. Prowler’s Claw działa dobrze na wszystkich bohaterach, którzy normalnie nie decydowaliby się na build z Lethality, jak na przykład Sion, Rek’Sai czy Kled. W innych przypadkach Duskblade i Eclipse wypadają znacznie lepiej.
Knight’s Vow – 0,9%
- Przedmiot został zdewastowany przez twórców. Nie leczy już o procent obrażeń zadawanych przez partnera, nie daje już pancerza. Dalej jednak pozostaje jako jedna z niewielu opcji dla tanka-supporta.
Redemption – 0,9%
- Nawet jeśli przedmiot jest słabszy niż wcześniej, dalej jest solidnym wyborem dla supportów.
Serylda’s Grudge – 0,9%
- Dużo lepszy odpowiednik Rylai’s przeznaczony dla postaci AD. Lepsza wersja Lord Dominik’s Regards. Wybierany stosunkowo rzadko ze względu na nastawienie pod late game.
Randuin’s Omen – 0,9%
- Nawet jeśli przedmiot stracił swoje spowolnienie, dalej jest dobrym wyborem przeciwko ciosom krytycznym. Problemem jest to, że większość woli zdecydować się na Thornmaila, który zajmie miejsce przedmiotu dającego pancerz i HP.
Force of Nature – 0,9%
Mniej rozczarowujący niż Abyssal Mask, ale dalej daleko mu do dobrego przedmiotu anty-DPS, którym był Adaptive Helmet.