LoL patch 10.12 – Kto dostanie nerfy, a kto buffy? Osłabienie Varusa, Yasuo i więcej
Rozpiska zmian w nadchodzącej aktualizacji League of Legends.
Zgodnie z harmonogramem, poznaliśmy już plany Riotu na nadchodzącą aktualizację, która została oznaczona numerem 10.12. Wzmocnienia może się spodziewać w sumie sześć postaci, w tym między innymi Volibear, którego zmiany zapowiadaliśmy kilka dni temu.
Nie będą też zaskoczeniem nerfy Varusa. Postać na koreańskim serwerze, w najwyższych dywizjach (Master i Challenger) osiąga ponad 80% banrate. Przy tak dużej ilości banów jego winrate znajduje się w okolicy 53%. Grany jest praktycznie w 100% na bocie.
Patch 10.12 w League of Legends
Dodany w 10.11 Volibear nie radzi sobie za dobrze i postanowiono go wzmocnić. Na ten moment to jedyna postać, której znamy szczegóły przyszłych zmian. Dodatkowo nerfy otrzymuje banowany w prawie 80% gier (Korea) Varus.
Osłabienia
- Varus
- Yasuo
- Cassiopeia (BOT/TOP)
- Fiddlesticks (buffy w poprzedniej aktualizacji okazały się zbyt duże)
- Trundle
Wzmocnienia
- Volibear
- Hotfix wprowadzony 1 czerwca:
- Prędkość ruchu na Q:
- 10-30% >>> 15-35%
- Dodatkowe obrażenia z E:
- 60-180 (+7-13%) >>> 80-200 (11-15% bazujące na maksymalnym HP celu)
- Limit obrażeń dla wrogów niebędących bohaterami zwiększony do 50 na wszystkich poziomach
- Prędkość ruchu na Q:
- Hotfix wprowadzony 1 czerwca:
- Akali
- Senna (ADC)
- Xayah
- Brand (MID)
- Viktor
Zmiany systemowe
- Cloud Rift
- (Nowość): Prędkość ruchu w strefach wiatru, poza walką wzrasta o 35%.
- (Nowość): Nowe rozmieszczenie sadzonek.
- Infernal Rift
- (Nowość): Nowe rozmieszczenie sadzonek.
- Ghost (Czar Przywoływacza)
- Prędkość ruchu: 28-45% >>> 20-40%
- Usunięto 2-sekundowy czas aktywacji
- Czas odnowienia: 180s >>> 210s
- (Nowość): Po każdej likwidacji czas trwania zostaje przedłużony o 4-7s
- Guardian (Runa)
- Zasięg: 175 >>> 350
- Działa za każdym razem >>> 75-200 obrażeń zadanych przez ostatnie 2.5s lub obrażenia pochodzą z lethality
- Tarcza: 70-150 >>> 80-200
- Usunięto dodatkową prędkość ruchu
- Predator (Runa)
- Czas odnowienia: 150-100s >>> 100-70s
- Obrażenia: 60-180 (+0.4bAD) (+0.25 AP)
- Usunięto początkowy czas odnowienia na starcie gry
- Dodatkowa prędkość ruchu: 67.5% zredukowana do 45% >>> przyśpiesza o 45% dodatkowej prędkości ruchu w czasie 1.5s, podczas zbliżania się do wrogiego bohatera.
- Usunięto: kanałowa (manualna) aktywacja
- (Nowość): Od runa zadaje dodatkowe obrażenia i kończy polowanie po kontakcie z wrogiem
- Czas trwania polowania: 15s >>> 10s
- Unflinching
- Generuje 10% tenacity i odporności na spowolnienie, które skalują się, aż do 30%, kiedy zdrowie postaci spadnie poniżej 30%
- Taste of Blood
- Dodano ikonę informującą o stanie odnowienia
- Approach Velocity
- Generuje 7.5% prędkości ruchu podczas poruszania się w kierunku unieruchomionych / spowolnionych wrogów. Bonus zostaje podwojony jeżeli ograniczenie ruchowe zostało nałożone przez nas
- Ekrany oczekiwania w trybie clash zaczną wyświetlać banery drużyn