LoL oficjalnie podnosi wymagania. Zalecane są 3 razy mocniejsze karty graficzne, niż do tej pory
Riot oficjalnie poinformował o zaktualizowaniu wymagań sprzętowych League of Legends i TFT.
Jak czytamy w oficjalnej informacji:
„Dlaczego Riot to robi? Z podobnych powodów, dla których w przeszłości zdecydowaliśmy się na pominiecie systemów XP i Vista — dalsze wypuszczanie nowej zawartości dostosowanej do starszych systemów wymaga znacznych inwestycji zarówno w prace rozwojowe, jak i w testy. Usuwając niektóre z tych barier, będziemy mogli nadal poszerzać granice nowych funkcji, zapewniając graczom ciekawe doświadczenia.”
Co się zmienia? Między innymi RAM. Teraz Riot krzyczy, że zdecydowanie zaleca 4GB, choć nadal dopuszcza 2GB, to możemy spotkać się z pewnymi problemami. Oprócz tego wymagana jest lepsza karta graficzna.
Pytanie, czy Riot po prostu zaktualizował to, by gracze nie narzekali na optymalizację na słabszych komputerach, czy może szykuje się coś ciekawego.
Minimalne i zalecane wymagania LoLa
Wygląda to w zasadzie tak, jakby wymagania, które do tej pory funkcjonowały jako zalecane, przeszły na minimalne. Przykładowo, poprzednio zalecana karta graficzna miała około 600 punktów w serwisie „videocardbenchmark”, teraz w minimalnych jest karta mająca 500 punktów.
Karta zalecana do tej pory:
Karta zalecana w tym momencie:
Jak wyglądają inne parametry?
Minimalne | Zalecane | |
PROCESOR | Intel: Core i3-530 AMD: A6-3650 ARM: nieobsługiwany
| Intel: Core i5-3300 AMD: Ryzen 3 1200 ARM: nieobsługiwany
|
Instrukcje procesora | SSE2 | SSE4 |
KARTA GRAFICZNA | NVidia: GeForce 9600GT AMD: HD 6570
Intel: zintegrowana karta Intel HD 4600
| NVidia: GeForce 560 AMD: Radeon HD 6950
Intel: zintegrowana karta Intel UHD 630
|
Standard karty graficznej | Sprzęt zgodny z DX10
| Sprzęt zgodny z DX11
|
RAM karty graficznej | 1GB | 2GB |
Wolna przestrzeń na dysku | 16GB HDD | 16GB SSD |
Wersja systemu operacyjnego | Win 7, 8, 10 | Win 10 |
Architektura systemu operacyjnego | X86 32-bit, x64 | x64 |
RAM | 2GB | 4GB |
Zalecane ustawienia grafiki | Niskie | Wysokie |
Zalecana rozdzielczość | 1024×768 | 1920×1080 |
Do tej pory wyglądało to tak:
Minimalne:
- Procesor 3 GHz (wspierający zestaw instrukcji SSE2 lub wyższy)
- 2 GB pamięci RAM
- 12 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- Karta graficzna kompatybilna z Shader 2.0b
- Rozdzielczość ekranu do 1920×1200
Wsparcie dla
DirectX 9.0c lub nowszego
- Windows 7, Windows 8 lub Windows 10
Zalecane:
- Procesor 3 GHz o dwóch rdzeniach
- 4 GB pamięci RAM
- 16 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- Karta graficzna Nvidia GeForce 8800, AMD Radeon HD 5670 lub podobna (dedykowany GPU z 512 MB pamięci wideo (VRAM) lub więcej) Wsparcie dla DirectX 9.0c lub nowszego
Mac – aktualne wymagania dla LoLa
Minimalne | Zalecane | |
PROCESOR | Intel – Core i5-750 ARM – nieobsługiwany
| Intel – Core i5-3300 ARM – nieobsługiwany
|
Instrukcje procesora | SSE2 | SSE3 |
KARTA GRAFICZNA | AMD – HD 6570 Intel: zintegrowana karta Intel HD 4600
| AMD: Radeon HD 6950 Intel: zintegrowana karta Intel UHD 630
|
RAM karty graficznej | 1GB | 2GB |
Wolna przestrzeń na dysku | 12GB HDD | 16GB SSD |
Wersja systemu operacyjnego | MacOS 10.12 | MacOS 10.16 |
Architektura systemu operacyjnego | x64 | x64 |
RAM | 2GB | 4GB |
Zalecane ustawienia grafiki | Niskie | Wysokie |
Zalecana rozdzielczość | 1024×768 | 1920×1080 |
Jak to wpłynie na dostępność gry?
Jeśli wasz sprzęt spełnia lub przekracza wymagania systemowe, nie macie się czym martwić. Nie musicie podejmować żadnych dodatkowych działań. Jeśli nie, dalej będziecie mogli grać w League of Legends i Teamfight Tactics, ale na własne ryzyko. W przypadku użytkowników Maców niezbędny jest system OSX 10.12. Na żadnym z wcześniejszych systemów nie da się uruchomić klienta League.