w

Mecze w LoLu wkrótce będą trwały krócej. Jakie zmiany surrendera już niedługo trafią do gry?

Riot będzie eksperymentował z głosowaniem na poddanie się. Co dokładnie się zmieni?

Reklama


Gry w League of Legends potrafią być naprawdę długie. W poszczególnych rozgrywkach teamfighty mogą być bardzo wyrównane, a wyłonienie zwycięzcy trudne aż do ostatecznego ciosu zadanego nexusowi. Jest jednak również druga strona medalu – niektóre gry mogą skończyć się zaledwie kilka minut po rozpoczęciu. I choć nie warto przesądzać jej wyniku po jednej przegranej walce drużynowej, czasami po prostu nic nie wychodzi, a rozgrywka zamienia się w czekanie do 15. minuty, w której w końcu będzie można oddać zwycięstwo.

Rozgrywki z reguły są teraz szybsze, ze względu na sporą siłę przedmiotów mitycznych, które można zdobyć stosunkowo wcześnie w każdej grze. Znacznie częściej niż niegdyś ma miejsce efekt snowballu, który doprowadza do sytuacji, w której przeciwnik nie ma po prostu szans na alei. Z tego powodu Riot postanowił nieco poprawić sytuację i umożliwić graczom oddanie gry w prostszy sposób.

Łatwiejszy do przegłosowania surrender

Surrender to głosowanie, które pozwalało poddać się, kiedy większość zespołu na to zagłosowała. W 15. minucie wymagane było 5 głosów na „tak”, a od 20 wystarczyły już 4. Jeden z Rioterów opublikował informację, według której powyżej opisane zasady ulegną zmianom. Riot Auberaun pracujący w zespole odpowiedzialnym za powtarzalność rozgrywki napisał, że zmiany surrendera będą testowane od aktualizacji 13.2.

Od patcha 13.2 będziemy testowani zmiany zasad dotyczących poddania się w normalnych rozgrywkach (blind i draft). Zespoły będą mogły oddać grę z zaledwie 4/5 głosów w 15. minucie.

Zasady, które obowiązywały w 20. minucie meczu, będą teraz dotyczyły głosowania, które można rozpocząć w 15.

Reklama

Riot Auberaun napisał, że implementacja poprawek wynika z wewnętrznych danych, które sugerują, że nieudana próba poddania się w 15. minucie i tak często kończy się porażką. Mimo to zespół chce dać również czas, aby przeciwnicy mieli możliwość poczuć zwycięstwo i nie doprowadzić do sytuacji, w której gry kończyłyby się zbyt wcześnie.

Jak zostało już wspomniane, poprawki trafią na serwery live w aktualizacji 13.2, która jest przewidziana na 24 stycznia. Na czas testowania miały wpływ wyłącznie na kolejki blind pick oraz normal draft. To, czy zmiany ostatecznie pojawią się również na rankedach, nie jest na ten moment pewne.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends