Reklama

Mimo sporych zmian Pantheona z League of Legends bohater nie jest tak silny, jak można by się spodziewać

League of Legends

Reklama

Mimo że Pantheon doczekał się buffów raczej nie zobaczy w najbliższym czasie profesjonalnej sceny LoLa.

Reklama


Z patchem 12.7 do League of Legends trafiły spore wzmocnienia Pantheona. Mimo że po ich przejrzeniu można było spodziewać się sporego wzrostu współczynnika zwycięstw, ostatecznie zmiany nie przyniosły większego efektu. Mimo że poprawki trafiły na serwery przed patchem, na którym rozgrywały będą się mistrzostwa MSI 2022, Pantheon raczej dalej nie ujrzy profesjonalnej sceny LoLa.

Pantheon a profesjonalny LoL

Na początek warto przyjrzeć się dokładnej liście poprawek, jakie dotknęły Pantheona w ostatnim patchu. Projektanci postanowili zmniejszyć regenerację zdrowia bohatera na rzecz wzmocnień większości jego umiejętności. Q pozwala teraz sięgnąć przeciwników, którzy znajdują się dalej, E nie spowalnia już championa, kiedy ten porusza się do przodu, a przy użyciu superumiejętności Pantheon dolatuje do celu wcześniej.

  • Bazowe statystyki
    • HP na 5 sekund zmniejszone z 9 do 7,5
  • Comet Spear (Q)
    • Zasięg tapnięcia Q zwiększony z 550 do 600
    • Szerokość tapnięcia Q zmniejszona z 150 do 120
  • Aegis Assault (E)
    • Nie spowalnia już Pantheona, kiedy bohater porusza się do tyłu
  • Grand Starfall (R)
    • Opada teraz 0,25 sekundy szybciej

Usunięcie spowolnienia z Aegis Assault pozwala bohaterowi szybciej wycofać się z walki, a superumiejętność jest nieco lepszym narzędziem, kiedy zespół postanowi zastosować zasadzkę. Jedyna poke’ująca umiejętność Pantheona – Comet Spear – ma teraz większy zasięg, a dodatkowe 50 jednostek daje bohaterowi większą przewagę nad postaciami walczącymi w zwarciu.

Reklama

Mimo poprawek Nick „LS” Ce Cesare – do niedawna główny coach teamu Cloud9 – uważa, że Pantheon nie zawita na profesjonalną scenę LoLa. Zwłaszcza na MSI.

Być może widzieliście już to, że napisałem na Twitterze, że moim zdaniem Pantheon jest najgorszym bohaterem w całym League. Jego zestaw umiejętności, po tym przez co musiał przejść, nie ma po prostu wystarczającej ilości obrażeń.

Podczas przeglądu patcha 12.7, LS wyjaśnił, że nie jest to tak duży buff, jak początkowo mogłoby się wydawać. Ponadto zmniejszona regeneracja zdrowia sprawia, że champion jest bardziej podatny na ataki.

Nie ma wystarczających obrażeń ani wytrzymałości, nawet z Aegis Assault, aby skutecznie inicjować walki.

Jego zależny od przedmiotów znacznie bardziej od innych championów, którym zależy na wczesnym zdobyciu killi. Nawet gdy Pantheonowi uda się nafeedować, nie uda mu się osiągnąć takiego efektu, jak innym bohaterom.

Streamer porównał Pantheona do innych postaci, jak na przykład Qiyana czy Talon, którzy również mogą wybrać się do jungli, a jednocześnie nie potrzebują tak wielu zdolności, aby powalić przeciwnika. Pełne combo omawianego championa nie ma tak dużego potencjału, jak pojedyncze zdolności pozostałej wymienionej dwójki. Ponadto Pantheon jest znacznie mniej mobilny od innych asasynów, co sprawia, że prościej go skontrować.

Ogólnie rzecz biorąc, podstawowe statystyki i umiejętności, którymi dysponuje, nie są wystarczające w obecnej mecie, dlatego te modyfikacje mogą sprawić, że stanie się on nieco silniejszy w kolejce solo, ale zabraknie mu niektórych siły, aby konkurować na profesjonalnej scenie LoLa.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama