Na ten moment w LoLu istnieje bardzo prosty sposób na wysoką rangę. Odpowiedzią jest nowe konto
Kolejka rankingowa w League of Legends jest zepsuta? W jaki sposób Riot powinien poprawić system?
Rozgrywki rankingowe i zdobywanie kolejnych dywizji w League of Legends jest dla sporej części graczy jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym elementem gry. Z tego powodu Riot poświęca mu naprawdę sporo uwagi, jednak wielu użytkowników uważa, że i tak nie jest jej wystarczająco i co jakiś czas piszą w internecie o elementach, które powinny zostać zmienione.
Jednym z często powtarzanych zarzutów jest ten dotyczący liczby otrzymywanych i traconych punktów ligowych na kontach weteranów w zestawieniu z kontami, które dopiero co zostały założone. Na czym dokładnie polega problem i dlaczego gracze chcą, aby Riot się tym zajął?
Co jest nie tak z rankedami w LoLu?
Wielu graczy zwraca ogromną uwagę na swoją rangę, a co za tym idzie, poświęca sporo czasu, aby była ona jak najwyższa. System niekoniecznie im to ułatwia, ponieważ zdaniem użytkownika o nicku Sateless nie jest do końca sprawiedliwy. Gracze, którzy zakładają nowe konta, mają znacznie ułatwione wbijanie kolejnych dywizji, ponieważ różnica pomiędzy zdobywanym a traconym LP jest naprawdę spora.
Riot sprawił, że ich system wymknął się spod kontroli w kwestii niskiego elo. Nie wypowiem się na temat Platyny i wyżej, ale ludzie, którzy utknęli w dywizjach od Żelaza do Złota, robią nowe konta, a następnie otrzymują znacznie więcej LP niż w przypadku swoich kont, których używali od lat. Gold 4 dostaje 11 LP za zwycięstwo, a traci 17 przy porażce, grając od drugiego sezonu. Na świeżym koncie po placementach bez problemu dostałem się do Srebra 1. Mam znajomych, którzy nie mogą wydostać się z Brązu 4, nie mają pojęcia o podstawach gry, jak na przykład farmieniu, a zakładając nowe konto, bez problemu trafiają do Silvera 4, a następnie kilka zwycięstw szybko wchodzą do Silvera 2.
Nie można pominąć faktu, że współczynnik zwycięstw takich graczy w pewnym momencie zacznie spadać poniżej 50%, a co za tym idzie, trafią oni do swoich docelowych dywizji. Największym problemem jest jednak to, że rozgrywki, które mogły zrujnować wspinaczkę rankingową graczom, którzy grają na swoich starszych kontach, zostały już rozegrane.
- ZOBACZ – Tyle zajmie Wam wbicie pełnej dywizji w LoLu i to tylko, jeżeli macie 60% winrate w swoich grach
Progress u świeżych graczy może następować znacznie szybciej za sprawą mniejszych strat punktów przy porażkach oraz większych przyrostów przy zwycięstwach.
Nawet jeśli zdobycie Złota nie jest dużym osiągnięciem, udało mi się to po byciu hardstuckiem w Brązie dzięki ciężkiej pracy i po prostu lepszej grze. Jeśli jednak chciałbym naprawdę zobaczyć przyrost LP musiałbym grać na moim drugim koncie w Silverze 1, które dostaje 25 punktów za zwycięstwo, a traci 6 przy przegranej.
Wielu komentujących przyznało graczowi rację. Użytkownik MuhammedAlistar napisał, że gracze często obwiniają smurfów, kiedy wina tak naprawdę leży po stronie Riotu. Jego zdaniem, gdyby nie kiepsko zaprojektowany system, gracze nie musieliby tworzyć kolejnych kont, aby zobaczyć jakikolwiek postęp. Aktualnie osiągnięcie celu może wymagać rozegrania tysięcy gier do końca danego sezonu.